****UPDATE: Bekijk hier een kort overzicht van BEIDE reservewieloplossingen:
www.grcorollaforum.com
****Ik moet een reservewiel hebben. In mijn 50+ jaar rijervaring heb ik een heleboel lekke banden gehad, meestal midden in de middle of nowhere op een zondag en/of feestdag.Dus ik ben aan het onderzoeken wat zou kunnen werken. Ik ga werken aan een smal reservewiel dat in de kofferbak past waar het schuim zit, maar vond deze verrassende oplossing om voorlopig te gebruiken.Het is een inklapbaar reservewiel. Ik heb deze in verschillende 911's gehad en heb ze minstens twee keer gebruikt - ze werken oké.Ik vond een gebruikte, met het juiste boutpatroon, de juiste diameter en de juiste offset, kocht hem op ebay, paste hem vandaag en hij werkt prima. Past gemakkelijk over de voorremmen.De offset is 5 mm, dus dat brengt het midden van de band een inch verder naar buiten. Maar aangezien de velg 2 inch smaller is dan onze standaard velgen, plaatst dat de buitenkant van de reserveband eigenlijk precies op dezelfde plaats als de originele band.Hij past eigenlijk perfect achter de passagiersstoel. Hij is ongeveer 6,5 inch breed en 22 inch in diameter wanneer hij is ingeklapt. Ik heb een vinyl bandenhoes besteld bij Amazon die zou moeten passen en de stoelen tegen slijtage moet beschermen.Dus hier is het grappige: Het is een reservewiel van een Maserati.Er staan er een heleboel op ebay.ZORG ERVOOR DAT U EEN 18" krijgt, IK HEB DE 17" NIET GETEST.
De maat 175/55-18 heeft dezelfde diameter als onze originele band en heeft dezelfde draagvermogenclassificatie van 95.Als je er een wilt, is mijn advies om heel goed naar de foto's te kijken. Idealiter wil je er een die nog nooit is gebruikt, dus hij moet nog de kleine nopjes op het loopvlak hebben. Kijk ook naar de datumcode - dat is een 4-cijferige code op alle banden - de eerste twee cijfers zijn de week, de tweede twee cijfers zijn het jaar. Bijvoorbeeld, 0819 betekent de 8e week van 2019. Als je dat niet op de foto's kunt zien, vraag het dan aan de verkoper.(Hoe nieuwer hoe beter, denk ik, hoewel ik een twintig jaar oude band met succes op een Porsche heb gebruikt.).
The complete SPARE TIRE thread (short version!)
Earlier this year I found one spare tire solution, and later a better one. Links to both threads are in my signature, but there have been so many comments it's hard to find the important info. So....here is EVERYTHING YOU NEED TO KNOW ABOUT ADDING A SPARE TIRE TO YOUR GR COROLLA. NOTE...

Maserati "Spare Tire" for sale | eBay
Get the best deals for Maserati "Spare Tire" at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!
www.ebay.com