Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Reservewiel oplossing #1: Opvouwbaar reservewiel

1 reading
26K views 38 replies 15 participants last post by  Drifter  
#1 · (Edited)
****UPDATE: Bekijk hier een kort overzicht van BEIDE reservewieloplossingen: ****Ik moet een reservewiel hebben. In mijn 50+ jaar rijervaring heb ik een heleboel lekke banden gehad, meestal midden in de middle of nowhere op een zondag en/of feestdag.Dus ik ben aan het onderzoeken wat zou kunnen werken. Ik ga werken aan een smal reservewiel dat in de kofferbak past waar het schuim zit, maar vond deze verrassende oplossing om voorlopig te gebruiken.Het is een inklapbaar reservewiel. Ik heb deze in verschillende 911's gehad en heb ze minstens twee keer gebruikt - ze werken oké.Ik vond een gebruikte, met het juiste boutpatroon, de juiste diameter en de juiste offset, kocht hem op ebay, paste hem vandaag en hij werkt prima. Past gemakkelijk over de voorremmen.De offset is 5 mm, dus dat brengt het midden van de band een inch verder naar buiten. Maar aangezien de velg 2 inch smaller is dan onze standaard velgen, plaatst dat de buitenkant van de reserveband eigenlijk precies op dezelfde plaats als de originele band.Hij past eigenlijk perfect achter de passagiersstoel. Hij is ongeveer 6,5 inch breed en 22 inch in diameter wanneer hij is ingeklapt. Ik heb een vinyl bandenhoes besteld bij Amazon die zou moeten passen en de stoelen tegen slijtage moet beschermen.Dus hier is het grappige: Het is een reservewiel van een Maserati.Er staan er een heleboel op ebay.ZORG ERVOOR DAT U EEN 18" krijgt, IK HEB DE 17" NIET GETEST. De maat 175/55-18 heeft dezelfde diameter als onze originele band en heeft dezelfde draagvermogenclassificatie van 95.Als je er een wilt, is mijn advies om heel goed naar de foto's te kijken. Idealiter wil je er een die nog nooit is gebruikt, dus hij moet nog de kleine nopjes op het loopvlak hebben. Kijk ook naar de datumcode - dat is een 4-cijferige code op alle banden - de eerste twee cijfers zijn de week, de tweede twee cijfers zijn het jaar. Bijvoorbeeld, 0819 betekent de 8e week van 2019. Als je dat niet op de foto's kunt zien, vraag het dan aan de verkoper.(Hoe nieuwer hoe beter, denk ik, hoewel ik een twintig jaar oude band met succes op een Porsche heb gebruikt.).
Image
Image
Image
Image
Image
Image

#2 ·
Deze velg werkt niet met de originele platte wielmoeren - je hebt wielmoeren met een conische zitting nodig - die van mijn aftermarket Enkei TS10's werken prima.

En natuurlijk moet je ook een krik en een wielmoersleutel aanschaffen. (Originele en aftermarket velgen gebruiken vaak verschillende maten doppen, zorg ervoor dat je de juiste in de auto hebt voor alle velgen die je gebruikt.

#7 ·
Deze wiel werkt niet met de originele platte wielmoeren - je hebt wielmoeren met conische zitting nodig - die van mijn aftermarket Enkei TS10's werken prima.
Hebben de standaardmoeren op de GRC niet de taps toelopende uiteinden zoals elke andere Toyota-moer die ik ben tegengekomen? Ze zien er raar uit op een stalen velg met de platte zitting die daar in niemandsland zit, maar ze werken perfect.

#6 ·
Ter info: hier zijn nog twee andere oplossingen - ik heb geen ervaring met beide. Ik denk dat 135/70-18 beter overeenkomt met de oem-diameter dan 125/70-18. Ik vermoed dat ze de grotere band zouden kunnen vervangen als je het vraagt.
.
.

#10 ·
Ik moet een reserveband hebben. In mijn 50+ jaar rijervaring heb ik een heleboel lekke banden gehad, meestal ergens in de middle of nowhere op een zondag en/of feestdag.

Dus ik ben aan het onderzoeken wat zou kunnen werken. Ik ga werken aan een smalle reserveband die in de kofferbak past waar het schuim zit, maar vond deze verrassende oplossing om voorlopig te gebruiken.

Het is een opvouwbare reserveband. Ik heb deze in verschillende 911's gehad en heb ze minstens twee keer gebruikt - ze werken prima.

Ik vond een gebruikte, met het juiste boutpatroon, de juiste diameter en de juiste offset, kocht hem op ebay, paste hem vandaag en hij werkt prima. Past gemakkelijk over de voorremmen.

De offset is 5 mm, dus dat zet het midden van de band een inch verder naar buiten. Maar aangezien de velg 2 inch smaller is dan onze standaard velgen, zet dat de buitenkant van de reserveband eigenlijk ongeveer op dezelfde plek als de oem band.

Hij past eigenlijk perfect achter de passagiersstoel. Hij is ongeveer 6,5" breed en 22" diameter wanneer opgevouwen. Ik heb een vinyl bandenhoes besteld bij Amazon die zou moeten passen en de stoelen moet beschermen tegen slijtage.

Dus hier is het grappige: Het is een reserveband van een Maserati.

Er staan er een heleboel op ebay.

De maat 175/55-18 heeft dezelfde diameter als onze oem band en heeft dezelfde load rating van 95.

Als je er een wilt, is mijn advies om heel goed naar de foto's te kijken. Idealiter wil je er een die nog nooit is gebruikt, dus hij moet nog de kleine nopjes op het loopvlak hebben. Kijk ook naar de DOT-code - dat is een 4-cijferige code op alle banden - de eerste twee cijfers zijn de week, de tweede twee cijfers zijn het jaar. Bijvoorbeeld, 0819 betekent de 8e week van 2019. Als je dat niet op de foto's kunt zien, vraag het dan aan de verkoper.

(Hoe nieuwer hoe beter, denk ik, hoewel ik er een van twintig jaar oud met succes op een Porsche heb gebruikt.)
.
View attachment 7599

View attachment 7600

View attachment 7601

View attachment 7602

View attachment 7603

View attachment 7604
Hou van die TE37s ;)

#12 ·
Even voor de duidelijkheid: als u een afstand zou moeten rijden, zou ik aanraden om een reservewiel dat niet de volledige grootte heeft, achter te plaatsen, waar minder gewicht te dragen is en de band minder werk hoeft te verrichten.

Met andere woorden, als u een lekke voorband zou hebben, zou u eerst het reservewiel achter plaatsen en dan die achterband voor plaatsen.

#14 ·
Even voor de duidelijkheid: als je een afstand moet rijden, raad ik aan om een ​​niet-volwaardig reservewiel achter te plaatsen, waar minder gewicht te ondersteunen is en de band minder werk hoeft te doen.

Met andere woorden, als je een lekke voorband hebt, zou je eerst het reservewiel achter plaatsen en dan die achterband voor.
Goed punt. Ik ken veel mensen die dit toch doen, omdat veel reservebanden de grotere remklauwen aan de voorkant niet vrijmaken.

#15 ·
Ik wil hieraan toevoegen dat als iemand op zoek is naar een OEM-krik en gereedschapsset, deze exact hetzelfde is als die van de CHR, die in gebruikte staat redelijk veel voorkomt. Ik heb net een complete set van eBay in mint conditie gescoord voor $50. Bij de meeste late model Corollas is het optioneel, net als bij de GRC, dus het zal moeilijk zijn om ze daar te vinden. En de oudere Corollas die met een krik werden geleverd, worden geleverd met een andere krikhendel die niet in de ruimte achterin de GRC past.

#22 ·
Ik moet een reserveband hebben. In mijn ruim 50 jaar rijden heb ik een heleboel lekke banden gehad, meestal ergens in de middle of nowhere op een zondag en/of feestdag.

Dus ik ben aan het onderzoeken wat zou kunnen werken. Ik ga werken aan een smalle reserveband die in de kofferbak past waar het schuim zit, maar vond deze verrassende oplossing om voorlopig te gebruiken.

Het is een inklapbare reserveband. Ik heb deze in verschillende 911's gehad en heb ze minstens twee keer gebruikt - ze werken prima.

Ik heb er een gebruikt exemplaar gevonden, met het juiste boutpatroon, de juiste diameter en de juiste offset, gekocht op ebay, vandaag gepast en het werkt prima. Past gemakkelijk over de voorremmen.

De offset is 5 mm, dus dat brengt het midden van de band een inch verder naar buiten. Maar aangezien de velg 2 inch smaller is dan onze standaard velgen, plaatst dat de buitenkant van de reserveband eigenlijk precies op dezelfde plek als de oem-band.

Hij past perfect achter de passagiersstoel. Hij is ongeveer 6,5 inch breed en 22 inch in diameter als hij is ingeklapt. Ik heb een vinyl bandenhoes besteld bij Amazon die zou moeten passen en de stoelen tegen slijtage moet beschermen.

De maat 175/55-18 heeft dezelfde diameter als onze oem-band en heeft dezelfde draagvermogenindex van 95.

Als je er een wilt, is mijn advies om heel goed naar de foto's te kijken. Idealiter wil je er een die nog nooit is gebruikt, dus hij moet nog de kleine nopjes op het loopvlak hebben. Kijk ook naar de datumcode - dat is een 4-cijferige code op alle banden - de eerste twee cijfers zijn de week, de tweede twee cijfers zijn het jaar. 0819 betekent bijvoorbeeld de 8e week van 2019. Als je dat niet op de foto's kunt zien, vraag het dan aan de verkoper.

(Hoe nieuwer hoe beter, denk ik, hoewel ik er een van twintig jaar oud met succes op een Porsche heb gebruikt.)
Bedankt voor het noemen van deze optie, @centerpunch! Ik heb een van die banden gekregen!

Ik wil hieraan toevoegen dat als iemand op zoek is naar een OEM-krik en gereedschapsset, deze exact hetzelfde is als de CHR, die redelijk veel gebruikt te vinden zijn. Ik heb net een complete set van eBay in mint conditie gescoord voor $50. De meeste van de late model Corollas hebben het als optie, net als op de GRC, dus je zult het moeilijk vinden om ze daar te vinden. En de oudere Corollas die met een krik werden geleverd, worden geleverd met een andere krikhendel die niet in de ruimte aan de achterkant van de GRC past.
En ook bedankt voor de informatie over de C-HR-krikset, @ijuswannaride! Ik heb de set ook gekregen!

Ik heb vandaag een proef gedaan en ze werkten zoals verwacht. Het duurde ongeveer 5 minuten en een halve minuut voordat de OEM-compressor de inklapbare band oppompte tot 40 psi. (In de handleiding staat alleen dat je de afdichtmiddelbus op de compressor en vervolgens de slang op de bus moet aansluiten. Maar ik ontdekte dat de slang rechtstreeks op de compressor kan worden aangesloten, tot mijn opluchting.) En het leeglopen duurde ongeveer 4 minuten tot de ingeklapte vorm. Nu zijn mijn GRC en ik klaar voor roadtrips.

#26 · (Edited)
Dank u voor het vermelden van deze optie, @centerpunch! Ik heb er een van die banden!
Hier is de hoes die ik heb gekocht, past perfect. (22 tot 24 inch versie)

Waarschijnlijk een goede aanvulling om uw stoelen te beschermen.

.
Image

#25 ·
Ik heb net gekeken, de "Tire Repair Kit" kost $207,30.

Weet iemand of de gewone Corolla krikset in GRC-schuim past?
Ik heb dit even bekeken. De late model Corolla's worden geleverd met een tube prut, net als de GRC. Krik en gereedschapsset zijn optioneel. De vorige generatie Corolla die standaard met dat spul werd geleverd, gebruikte een andere krikhendel die niet in je opbergruimte past. Vandaar mijn opmerking over de CHR-kit. Het past allemaal.

#32 · (Edited)
De volgende stap voor de reserveband, kunnen we hem onder de laadvloer laten passen? Ik heb er vandaag naar gekeken. De inklapbare Ghilbli-reserveband is bijna 7" breed en de velg steekt aan beide kanten uit, dus er is een soort schuim nodig om de kofferbak en de velg te beschermen. Hij zou ook een naafring moeten hebben om hem terug te brengen tot 60 mm.
Image

Zelfs met de ingeklapte diameter is dit een groot wiel, maar het past achter de chassisbeugel en tussen de accu en de zijbekleding met wat speling. Ik zou hem graag ondersteboven monteren, maar de kofferbakvloer is gewelfd en de spaken steken uit, dus hij past het laagst met de spaken omhoog. De accu zit in een uitsparing, dus je kunt hem er niet zomaar overheen schuiven.
Image

Als je de laadvloer op dit punt plaatst, is hij even hoog als de achterkant van de stoel, maar door de dwarsbeugel achter de accu kantelt de band aan de achterkant omhoog en is je stijve laadvloer ongeveer 1-1/2" hoger aan de achterkant dan hij was.
De beugel gaat dus het probleem worden, zoals we van de eerste foto's wisten. Ik dacht dat als we de beugel waar de velg aan beide kanten raakt, zouden doorsnijden en plaatstaal zouden lassen om de sterkte te behouden, je de achterkant van het wiel genoeg zou kunnen laten zakken om het te laten werken met slechts een iets hogere laadvloer. (yes, er is ook de BFH-metaalbewerkingsoptie, je kunt hem misschien genoeg plat slaan, maar het is jouw auto, doe wat je wilt)
Image

Aan de linkerkant is er een hoog punt dat iets hoger is dan de rest van de kofferbakvloer, dat is waarschijnlijk een goede hameroptie. Idealiter zou je een schroefdraadbus in het midden lassen of klinken om een borgbout toe te voegen. Snijd dan een grote cirkel uit de schuimrubberen accubeschermer voor de reserveband.

Over schuim gesproken, er is een hoop verspilde ruimte onder dat ding, er zou een betere oplossing kunnen zijn om de laadvloer te ondersteunen, met meer ruimte voor spullen.

Dus, wat werk, maar het is mogelijk. Natuurlijk is er misschien een betere optie met een andere reserveband die niet zo breed is, maar deze met een kleinere diameter zorgt ervoor dat hij naast de accu kan zitten.

Voorlopig ligt hij achterin tot ik beslis. Op de lange termijn moet hij met bouten of kabels aan iets stevigs worden bevestigd, je wilt geen raket achterin als je een ongeluk krijgt.
Image

#33 · (Edited)
De volgende stap voor de reserveband, kunnen we hem onder de laadvloer laten passen? Ik heb vandaag gekeken.

Hij zou een naafring moeten hebben om hem terug te brengen naar 60 mm (Ik heb er drie extra's, stuur me een bericht als je een Ghibli-wiel hebt)

View attachment 8069
Ik kan een naafring gebruiken, ik stuur je een bericht.

Heb je die band opgepompt? De band lijkt voor mij niet op de velg te zitten - dat kan gebeuren als ze oud worden. Zorg ervoor dat je kleine pomp hem kan oppompen.

Dit was slechts een snelle tijdelijke oplossing voor mij. Ik ben nu bezig met een 135/70-18 donut reserveband, waarvan ik denk dat hij misschien past waar het schuim zit en ongeveer dezelfde hoogte heeft.

Het is een krappe pasvorm, maar ik heb een volledige 245/40-18 in de ruimte gepropt, het lijkt erop dat er ruimte zou zijn voor een smallere band (zoals een 135/70-18). Misschien wil je de accubevestigingsbeugel aanpassen, het lijkt erop dat dat ongeveer een inch breedte zou kunnen vrijmaken.
.
Image

Image

#34 ·
Zitten de ankers voor de kinderzitjes onder die kleine badges op de rugleuningen? Misschien kunt u die gebruiken om hem rechtop tegen de achterkant van de stoel te bevestigen en niet te veel bagageruimte te verliezen.

#35 ·
Ter info, ik heb ook een andere reservewieloplossing gevonden met een donut-reservewiel dat in de kofferbak past, zie hier:

#36 ·
Voor mensen die dit net ontdekken, is het beter om naar mijn nieuwe thread te gaan - het beschrijft beide reservewieloplossingen in één enkele post.

#37 ·
Weet iemand of er een andere OEM-schuimrubberen inzet is die een plek heeft voor een compact reservewiel, zoals hierboven vermeld? Ik zie het nut er niet van in om plekken te hebben voor een krik en een wielmoersleutel als je geen reservewiel hebt. Ik zeg dit omdat als je je zijwand vernietigt, je hoogstwaarschijnlijk gesleept moet worden en een paar dagen moet wachten tot de banden binnenkomen, wat vooral tijdens de werkweek een probleem is.

#38 · (Edited)
Weet iemand of er een andere OEM-schuimrubberen inzet is die een plek heeft voor een compact reservewiel, zoals hierboven vermeld.
Het schuim is heel gemakkelijk te snijden om in de reserveband te passen - zie de video in de link "reserveband #2" in mijn handtekening.

En voor wat het waard is, de GR-schuiminzet is geen goedkoop onderdeel.
.
Image

#39 ·
UPDATE: Bekijk hier een kort overzicht van BEIDE reservewieloplossingen:

Ik moet een reservewiel hebben. In mijn 50+ jaar rijervaring heb ik een heleboel lekke banden gehad, meestal midden in de middle of nowhere op een zondag en/of feestdag.

Het is een opvouwbare reserveband. Ik heb deze in verschillende 911's gehad en heb ze minstens twee keer gebruikt - ze werken oké.

Ik vond er een tweedehands, met het juiste boutpatroon, de juiste diameter en de juiste offset, kocht hem op ebay, paste hem vandaag en hij werkt prima. Past gemakkelijk over de voorremmen.

De offset is 5 mm, dus dat brengt het midden van de band een inch verder naar buiten. Maar aangezien de velg 2 inch smaller is dan onze standaard velgen, plaatst dat de buitenkant van de reserveband eigenlijk ongeveer op dezelfde plaats als de originele band.

Hij past eigenlijk perfect achter de passagiersstoel. Hij is ongeveer 6,5 inch breed en 22 inch diameter wanneer hij is opgevouwen. Ik heb een vinyl bandenhoes besteld bij Amazon die zou moeten passen en de stoelen tegen slijtage moet beschermen.

ZORG ERVOOR DAT U EEN 18"-BAND KRIJGT, IK HEB DE 17"-BANDEN NIET GETEST.

De maat 175/55-18 heeft dezelfde diameter als onze originele band en heeft dezelfde load rating 95.

Als je er een wilt, is mijn advies om heel goed naar de foto's te kijken. Idealiter wil je er een die nog nooit is gebruikt, dus hij moet nog de kleine nopjes op het loopvlak hebben. Kijk ook naar de datumcode - dat is een 4-cijferige code op alle banden - de eerste twee cijfers zijn de week, de tweede twee cijfers zijn het jaar. Bijvoorbeeld, 0819 betekent de 8e week van 2019. Als je dat niet op de foto's kunt zien, vraag het dan aan de verkoper.

(Hoe nieuwer hoe beter, denk ik, hoewel ik een twintig jaar oude band met succes op een Porsche heb gebruikt.)
.
View attachment 7599

View attachment 7600

View attachment 7601

View attachment 7602

View attachment 7603

View attachment 7604
Interessante oplossing, maar ik ben gegaan voor een bandenreparatieset, aangezien dit type lekke band 95% van mijn lekke banden is geweest.