Dus ik ben eindelijk teruggegaan en heb de fabrieksmistlichtschakelaar ingebouwd. Ik heb een andere diodebeschermde aftakking in de draden bij de stuurkolomschakelaar geplaatst; dit keer naar de lichtgrijze (witte?) draad die hier wordt getoond:
View attachment 22624
Als je niet zeker weet welke draad het is, het is degene die van 5 volt naar nul gaat als de mistlichtschakelaar van de kolom aan staat. Dezelfde deal als bij het grootlicht schakelen, de ECU stuurt 5v naar de schakelaar, die die uitgang aardt wanneer de schakelaar in de aan-stand staat (trekt hem naar aarde).
Ik heb een draad van deze aftakking naar de voorkant van de auto getrokken en deze gebruikt op de spoel van een ander relais. De andere kant van de spoel wordt gevoed door de voedingsdraad van de koplampunit, dus wanneer de schakelaar aan staat, geeft het nieuwe relais koplampvoeding door aan de spoel van het voedingsrelais van de rijlichten, waardoor de lichten aangaan als de grootlichtschakelaar aan staat. Er is waarschijnlijk een eenvoudigere manier om de OEM-schakelaars voor de CAN-gestuurde lichten te bedraden, maar dit werkte voor mij. (
Pardon de Paint-graphics, ik ben een monteur)
View attachment 22635
Ik wilde een bediening van heldere rijlichten alleen met grootlicht. Als je alleen maar mistlichten probeert te bedraden, kun je gewoon de mistlichtdraad afknippen en de schakelaarkant gebruiken om een relaisspoel te aarden.