Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
61 - 80 of 81 Posts
Discussion starter · #62 ·
Merk op dat de papieren mockup de PIAA-lampen laat zien op de hoogte van de bumperbalk achter de grille, dus ze zullen waarschijnlijk een beetje uit moeten steken als ze enige diepte hebben. Er zit een beetje schuim voor de straal dat wat meer ruimte zou kunnen geven als je het wegsnijdt, maar ik heb de diepte ervan niet gemeten.
De lampen zijn ongeveer 3,6" diep, het lijkt me dat ze net zullen passen na het verwijderen van een stuk van het schuim. Ik zou zeker in detail meten voordat ik de grille snijd.

Ben je van plan om deze extra lampen te nemen omdat de originele lampen niet goed genoeg werken, of doe je het meer voor de uitstraling?
Ik had gedacht dat de titel van deze thread dat antwoord duidelijk zou maken lol.

Ik heb niet veel 's nachts gereden, maar de lichten lijken oké.

Ik vind het gewoon leuk om mijn auto's een beetje te personaliseren (heb zelfs het achterste GR-embleem verplaatst!), en zou zeker niets nep toevoegen, dus als ik lampen toevoeg, moeten ze werken!

@GRJohnny777 Dagrijlichten dienen een andere functie dan mistlampen. De OEM's zijn mistlampen en geven een brede, vlakke bundel met weinig vermogen die een klein stukje van de weg verlicht, en werken volgens de Amerikaanse regelgeving alleen met uw dimlichten.
Verstralers worden meestal gebruikt als aanvulling op uw grootlicht en hebben een bundel met meer bereik om u een beter zicht te geven bij hoge snelheid.
Op de GRC merk je nauwelijks verschil in het verlichte gebied als je de OEM-mistlampen aan en uit zet. Ik beschouw ze als cosmetische add-ons.

Discussion starter · #64 ·
Ter info, dit zijn de 5,2" diameter lampen die ik overweeg, de PIAA LP550.

Al hun foto's tonen de lampen met het lelijke snap-on zwarte rooster, ik moest eigenlijk zoeken om een foto van de lampen zonder dat geïnstalleerd te vinden.

Ze maken ook 3,5" exemplaren, de LP530, die waarschijnlijk beter zouden passen, maar mij te klein lijken. Die maat is verkrijgbaar in driving of mist (wit of geel), ik denk dat ik de oem mistlampen wel naar die ga upgraden.

@GRJohnny777 Verstralers dienen een andere functie dan mistlampen. De OEM's zijn mistlampen en geven een brede, vlakke straal met weinig vermogen die een klein stukje van de weg verlicht, en werken volgens de Amerikaanse regelgeving alleen met uw dimlichten.
Verstralers worden meestal gebruikt als aanvulling op uw grootlicht en hebben een straal met meer bereik over de weg om u een betere zichtbaarheid bij hoge snelheid te geven.
Op de GRC, als u de OEM-mistlampen aan en uit zet, merkt u nauwelijks het verschil in verlichte oppervlakte. Ik beschouw ze als cosmetische add-ons.
Bedankt, en ja, ik weet alles over "verstralers vs. mistlampen".
Ik heb Piaa-verstralers toegevoegd aan een van mijn voertuigen omdat de standaardverlichting me gewoon niet genoeg verlichting gaf voor donkere, bochtige Canyon-wegen.
Elke auto heeft andere verlichting, mijn 2005 Boxster had HID's die best goed waren, hoewel ze veel beter zouden zijn geweest als ze met het stuur zouden draaien, terwijl mijn Veloster N, denk ik, LED's had, maar die waren niet erg goed, in vergelijking met andere auto's die ik heb gehad.

Ik zocht naar elektrische specificaties of specificaties voor de verlichting van de PIAA-lampen en vond vreemd genoeg niets. Ik vond dit citaat (typefout?) in de FAQ's onder 'lampstoringen': "Alles boven de 13,6 volt zou als een piek worden beschouwd". Ik denk niet dat een van mijn voertuigen na het starten een initiële lading van minder dan 14,x volt doet voordat deze afneemt tot een zweefspanning. Ik hoop dat ze niet denken dat hun lampen zo delicaat zijn!

Discussion starter · #67 ·
Mijn gok is dat het gewoon een standaardzin is voor hun halogeenlampen als excuus om geen doorgebrande lampen te vervangen.

Het is duidelijk dat de LED-lampen ingebouwde voedingen hebben die de 12-15 volt van de auto terugbrengen tot wat de LED's nodig hebben.

Ik heb persoonlijk geen probleem met het snijden in het zwarte grillplastic om een mooie geïntegreerde lichtupgrade te doen. Die grill zal zeker een gemakkelijk verkrijgbaar vervangingsonderdeel zijn als je ooit terug wilt naar de originele staat.

Hier zijn nog een paar versies en een close-up van de grill. 5,75 is een standaard koplampmaat, gebruikt op veel oudere auto's met 4 koplampen.

JW Speaker maakt een aantal zeer hoogwaardige lampen in vele maten. Niet goedkoop.
Producten – J.W. Speaker
.

View attachment 5398

View attachment 5399 View attachment 5400 View attachment 5401
Ik vind de 4" maat echt mooi, daarna 3,5". Het zou zo cool zijn om een aftermarket grill te zien die beschikbaar is met lichten zoals de oude VW Rabbit had. Mijn maat had er een en ik hield van die look. Ik ben niet zeker over het snijden van de OEM grill, omdat het er slecht uit zou kunnen zien.

Ik wou eigenlijk dat ik voor de dure Max-versie van de SS3's was gegaan. (Misschien $500, noem het dan de $$3?) De Pro's vullen goed op, maar ik wil nog steeds meer licht en bereik voor donkere snelwegen. Elke andere extra optie kost nu waarschijnlijk evenveel als de Max-upgrade in eerste instantie zou hebben gekost.
Ik dacht dat de Spot-optiek me een storende hotspot zou geven, maar ik zou wel eens een lens kunnen verwisselen om te zien of het helpt.

Dus ik ging eindelijk terug en voegde de fabrieksmistlichtschakelaar in. Ik plaatste een andere diode-beschermde aftakking op de draden bij de stuurkolomschakelaar; dit keer naar de lichtgrijze (witte?) draad die hier wordt getoond:
Image

Als je niet zeker weet welke draad het is, het is degene die van 5 volt naar nul gaat als de mistlichtschakelaar van de kolom aan staat. Dezelfde deal als bij het schakelen van de grootlichten, de ECU stuurt 5v naar de schakelaar, die die uitgang aardt wanneer de schakelaar in de aan-stand staat (trekt hem naar aarde).

Ik heb een draad van deze aftakking naar de voorkant van de auto getrokken en deze gebruikt op de spoel van een ander relais. De andere kant van de spoel wordt gevoed door de voedingsdraad van de koplampunit, dus wanneer de schakelaar aan staat, geeft het nieuwe relais koplampvermogen door aan de spoel van het voedingsrelais van de rijlichten, waardoor de lichten aangaan als de grootlichtschakelaar aan staat. Er is waarschijnlijk een eenvoudigere manier om de OEM-schakelaars voor de CAN-gestuurde lichten te bedraden, maar dit werkte voor mij. (Pardon de Paint-graphics, ik ben een monteur)
Image

Ik wilde een geschakelde grootlicht-alleen werking van een aantal heldere rijlichten. Als je alleen maar mistlampen probeert te bedraden, kun je gewoon de mistlichtdraad doorknippen en de schakelaarkant gebruiken om een relaisspoel te aarden.

Ik heb later een spotlens aan de bestuurderskant gemonteerd, en die gaf geen merkbare hotspot in combinatie met de rijlens aan de passagierskant. Maar de spotlens is mogelijk niet DOT (SAE?) goedgekeurd voor gebruik op de snelweg.
Mijn belangrijkste klacht over deze opstelling is dat de lampen zo dicht bij de grond zitten, ik wou dat er een schone plek was om ze hoger te monteren.

Ik heb later een spotlens aan de bestuurderskant gegooid, en het gaf me geen merkbare hotspot bij gebruik met de rijlens aan de passagierskant. Maar de spotlens is mogelijk niet DOT (SAE?) goedgekeurd voor gebruik op de snelweg.
Gezien het feit dat 1 op de 5 auto's op de weg gewoon de hele tijd met hun grootlichten aan rijdt, betwijfel ik of het ooit gehandhaafd zou worden.

Dus ik ben eindelijk teruggegaan en heb de fabrieksmistlichtschakelaar ingebouwd. Ik heb een andere diodebeschermde aftakking in de draden bij de stuurkolomschakelaar geplaatst; dit keer naar de lichtgrijze (witte?) draad die hier wordt getoond:
View attachment 22624

Als je niet zeker weet welke draad het is, het is degene die van 5 volt naar nul gaat als de mistlichtschakelaar van de kolom aan staat. Dezelfde deal als bij het grootlicht schakelen, de ECU stuurt 5v naar de schakelaar, die die uitgang aardt wanneer de schakelaar in de aan-stand staat (trekt hem naar aarde).

Ik heb een draad van deze aftakking naar de voorkant van de auto getrokken en deze gebruikt op de spoel van een ander relais. De andere kant van de spoel wordt gevoed door de voedingsdraad van de koplampunit, dus wanneer de schakelaar aan staat, geeft het nieuwe relais koplampvoeding door aan de spoel van het voedingsrelais van de rijlichten, waardoor de lichten aangaan als de grootlichtschakelaar aan staat. Er is waarschijnlijk een eenvoudigere manier om de OEM-schakelaars voor de CAN-gestuurde lichten te bedraden, maar dit werkte voor mij. (Pardon de Paint-graphics, ik ben een monteur)
View attachment 22635
Ik wilde een bediening van heldere rijlichten alleen met grootlicht. Als je alleen maar mistlichten probeert te bedraden, kun je gewoon de mistlichtdraad afknippen en de schakelaarkant gebruiken om een relaisspoel te aarden.
Op mijn 2009 Corolla S kon ik de mistlichten onafhankelijk bedienen via de fabrieksschakelaar op de stuurkolom. Iemand heeft ontdekt welke draad er doorgesneden of ontkoppeld moest worden om dit te laten gebeuren. Ik weet zeker dat er een manier is om hetzelfde te doen op de GRC, maar niemand heeft zich met de oplossing gemeld.

Je lijkt veel te weten over de mistlichtbedrading die deze modus uitvoert, weet je welke draad de sleutel zou zijn?

Ze zijn lelijk, maar ik ben dol op de look van de in de carrosserie gevormde lichtpods:

View attachment 5494
Terugkijkend in dit draadje ben ik verbaasd dat niemand een grille heeft ontworpen die grotere lichtkeuzes of een extra set lichten zou accommoderen. Toen zag ik deze foto en het is precies wat een vriend van me deed met zijn 2010 Corolla voor zijn rit van Key West, FL naar Alaska. Het is waanzinnig om ermee te rijden met die lichten!
Image

Image

Image

Terugkijkend in deze thread ben ik verrast dat niemand een grill heeft ontworpen die grotere lichtopties of een extra set lichten zou accommoderen. Toen zag ik deze foto en het is precies wat een vriend van me deed met zijn 2010 Corolla voor zijn rit van Key West, FL naar Alaska. Het is waanzin om ermee te rijden!
Doet me denken aan de rallyauto van mijn vader uit de jaren 70/80. 1974 Opel Manta Rallye waar hij onder andere 4 grote Cibie-lampen op de hoekijzeren bumper plaatste die hij maakte, plus alle 4 de gewone lampen verving door Cibie-lampen. Die opstelling veranderde de nacht in dag.
Image

61 - 80 of 81 Posts