Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
241 - 260 of 260 Posts
De naafdoppen zijn Toyota PN 42603-WAA01 en ik heb ongeveer $60 betaald voor 4 stuks bij mijn lokale dealer.

Hier is de link naar de wielmoeren:------------------------------------------------------

Geen garanties dat dit kwaliteitsmoeren zijn, maar er zijn niet veel opties voor wat we nodig hebben. Ik ben er tot nu toe wel blij mee!
Leuk! Bedankt voor de aanbeveling! Ik heb dezelfde wielmoeren maar dan met 8-spline voor mijn trucks. Ze zijn gemaakt voor ons als we dunne spacers gebruiken. Dat is geweldig om te weten dat deze ook passen!

Bedankt @vietataru voor het oorspronkelijk plaatsen over de Speedlines! Ik ben uiteindelijk gegaan voor die van Mann Engineering in goud. Ze passen geweldig op de auto (foto hieronder van de speling met gewichten) en ik heb ze laten wikkelen in Cooper Evolution Winterbanden voor aankomende rallycross-evenementen. Deze wielen geven echt een mooie uitstraling die me doet denken aan de Corolla WRC-auto uit de jaren 2000.

View attachment 28724

View attachment 28725
Had je toevallig de specificaties over het gewicht hiervan? Dit zijn zeker wielen die ik graag zou willen hebben, grotere wang en vijf spaken.

Ja, standaard spacers. Ik denk dat de volgende keer dat ik banden krijg, ik 255 zou nemen omdat ik een meer vlezige pasvorm mooi vind, maar over het algemeen ben ik zo blij met de setup. Ik denk dat je het echt leuk zult vinden!
Eindelijk de auto en wielen geïnstalleerd. De voorkant heeft zeker een krappe speling over de hitteschild van de rotor, vereist gewoon wat meer zorg om te voorkomen dat de loop beschadigd raakt.

Over het algemeen tevreden met het uiterlijk. Bitter koud hier voor de komende week, dus hij zal helemaal niet op de weg zijn. Wiel- en bandenpakket was in feite ongeveer 5 pond verschil per hoek.

Ook 9 slagen op de standaard tapeinden gekregen en dat is met een nieuwe F3mm/R13mm spacer om een netto +10 offset te krijgen van de fabrieksinstelling, wat een sweet spot lijkt te zijn.

Dave

Yup, stock spacers. I think the next time I get tires I'd go 255 because I like a meatier fitment, but overall I'm so pleased with the setup. I think you'll really like it!
Ik realiseerde me net dat je PS5's hebt, die blijkbaar moeilijk te vinden waren, de aftermarket voorraad moet verbeteren. Heb je ervaring met de PS4Ss? Benieuwd hoe ze zich verhouden, gezien beide na de PS4's doodgaan.

Ik realiseerde me net dat je PS5's hebt, die blijkbaar moeilijk te vinden zijn geweest, de aftermarket voorraad moet verbeteren. Heb je ervaring met de PS4Ss? Benieuwd hoe ze zich verhouden, gezien ze allebei na de PS4s doodgaan.
Sorry, geen ervaring met de PS4S! Heb nog geen autocross of sportief rijden met de PS5 gedaan, dus ik heb daar ook niet veel te bieden. Wist niet dat ze voorraadproblemen hadden, mijn bandenwinkel moest ze echter rechtstreeks van de fabrikant halen, wat een paar weken duurde.

Had iemand gevraagd naar de specificaties van de oranje 17" braid wielen die ik op mijn GR heb gezet (auto nu verkocht aan een ander lid).

BRAID Tarmac Rally Wheel
Wielmodel: Fullrace A BEADLOCK B
Maat: 17x7
Offset: +30
Kleur: ORANJE ZONDER STREEP EN
ZWART OF WIT BEADLOCK-STICKERS
Naafboring: 60.1 AFGEDOPT
Boutpatroon: 5X114.3
Lug Style: CONISCH

OEM spacers nog steeds aanwezig. 😉

Ik heb net het Sparco ff1 17 inch wiel en 245 45 17 Vred. quatrac Pro Plus all-weather banden op mijn 2025 geïnstalleerd. Ik kon een 5/16 inch verlengsnoer tussen de rem en de bandtrommel forceren, dus ik zou zeggen dat er een kwart inch speling is.

De resultaten op een vijf mijl lange onverharde weg naar mijn huis in de Rockies zijn vrij dramatisch met meer comfort en ongetwijfeld meer velgbescherming. Ik ben er zeker van dat de handling-dynamiek een klik of een paar klikken afwijkt. Ik heb enkele voor- en na-acceleratiemetingen gedaan en als ik de gegevens in lekenzin kan interpreteren, zal ik ze indien nodig plaatsen. Ik dacht dat ik naar schroefsets zou gaan, maar nu kan ik misschien gewoon banden met een grotere diameter monteren met een mogelijke lift van een halve inch door spacers of veren?

Ik heb net het Sparco ff1 17 inch wiel en 245 45 17 Vred. quatrac Pro Plus all-weather banden op mijn 2025 geïnstalleerd. Ik kon een 5/16 inch verlengsnoer tussen de rem en de band plaatsen, dus ik zou zeggen dat er een kwart inch speling is.

De resultaten op een vijf mijl lange onverharde weg naar mijn huis in de Rockies zijn vrij dramatisch met meer comfort en ongetwijfeld meer velgbescherming. Ik ben er zeker van dat de handling dynamics een klik of een paar afwijken. Ik heb een paar voor- en na-acceleratiemetingen gedaan en als ik de gegevens voor een leek kan begrijpen, zal ik ze indien nodig plaatsen. Ik dacht dat ik naar schroefsets zou gaan, maar nu kan ik gewoon banden met een grotere diameter monteren met eventueel een lift van een halve inch van spacers of veren?
Welkom bij de FF1 17 met 245/45/17 club, mede oude man!

Welkom bij de FF1 17 met 245/45/17 club, mede oude man!
Bedankt. Het is een goed compromis voor mijn omgeving; verzachte hobbels, minder angst voor schade, maar een minder directe stuurrespons.
Ik heb geen probleem met het verlies van grip op droog wegdek met all-weather banden.
Komt dat overeen met uw ervaring?

Bedankt. Het is een goed compromis voor mijn omgeving; verzachte hobbels, minder angst voor schade, maar een doffere stuurrespons.
Ik vind het niet erg om de grip op het droge te verliezen met all-weather banden.
Komt dat overeen met uw ervaring?
Zowat. De wegen zijn verschrikkelijk waar ik woon, en ik hou van de velgbescherming. De doffere stuurrespons is lang niet zo merkbaar als ik dacht. Het was veel dramatischer in mijn Mazda 2 toen ik voor hogere zijwanden ging. De auto heeft nog steeds genoeg grip voor het rijden op de weg. En het regent sowieso ZO VEEL waar ik woon.

Ik twijfel of ik deze Titan 7 T-M20 17x9.5 +51mm in Medalist Gold ga kopen en een 15mm spacer ga gebruiken om een +36mm offset te krijgen. Ik zou 245/45R17 Conti DWS06+ banden gebruiken. Ze beweren dat dit geschikt is voor grote remkits. Deze set is gemaakt voor een S2000 met vierkante pasvorm.

Ik wil heel graag 17 inch velgen, maar zou deze mesh-stijl velg willen, als ik het toch doe. Mijn absolute favoriete velg is de BBM LM, dus elke poging om die look na te bootsen met een 17 inch velg zou mijn geld krijgen. Haha.

Naar aanleiding van mijn vorige bericht heb ik vandaag de Sparco Ff1 17x8.5 +30 op de auto geïnstalleerd.

Hier is het verhaal (ik zal de belangrijke stukken vetgedrukt weergeven):

Tirerack stuurt normale 60 graden conische moeren met de wielen.

Ik bel ze om te vragen of die veilig zijn/etc. en of ze me per ongeluk de verkeerde moeren hebben gestuurd.

De dame aan de telefoon was aardig, maar kon me niet helpen. Ze verwees me door naar de technische afdeling en liet me mijn VIN en foto's van de wielmoeren sturen die ze hadden gestuurd.

Na vier dagen was ik te ongeduldig om te wachten op een antwoord van Tirerack (na opnieuw te hebben gemaild en gebeld), dus bestelde ik deze gorilla-moeren:

De moeren kwamen vandaag aan en Tirerack stuurde een zeer weinig informatieve e-mail waarin stond dat ze me nieuwe moeren hadden gestuurd. Geweldig. Die zijn nog niet binnengekomen, maar ik ben benieuwd wat voor soort het zijn.

Ik heb de wielgaten in de Sparcos met een schuifmaat op 0,62" gemeten.

Ik heb de breedte van de schacht op de ET Gorilla-moeren met een schuifmaat op 0,60" gemeten.

Ik heb ze vandaag met de Gorilla-moeren vastgeschroefd en ze passen perfect.

Mijn super wetenschappelijke badkamerweegschaal zegt dat de Sparcos met banden (245/45ZR-17 Continental ExtremeContact DWS 06 Plus) opgepompt tot 35PSI 43,8 lbs wegen.

De originele kernwielen met originele banden opgepompt tot 35PSI registreerden 44,0 lbs en daarna 43,8 lbs na een andere poging.

Mijn conclusie is dat het gewichtsverschil in feite nul is.

Met die moeren kreeg ik ongeveer 10 slagen door ze met de vingers vast te draaien voordat ik ze aandraaide.

Hoe dan ook, hier zijn een paar foto's:

Gorilla-moeren
View attachment 30775

245 vs. 235
View attachment 30776

17" vs. 18"
View attachment 30777
Voorkant vastgeschroefd
View attachment 30778

View attachment 30779

Ik kijk uit naar een nauwkeurige snelheidsmeter en mogelijk een soepelere rit. Ik weet dat de wegligging er waarschijnlijk een beetje onder zal lijden.
Sinds de installatie van deze wiel- en bandencombinatie in oktober '24, hoe voelt u zich in vergelijking met de originele banden? Veel mensen zeggen dat Conti-banden voldoende comfort bieden ten opzichte van de PS4-banden. Moet wel komen door de erg stijve zijwand die de PS4-banden hebben.

Sinds de installatie van deze wiel- en bandencombinatie in oktober '24, hoe voelt u zich in vergelijking met de originele banden? Veel mensen zeggen dat Conti-banden voldoende comfort bieden ten opzichte van de PS4-banden. Moet wel komen door de erg stijve zijwand die de PS4-banden hebben.
Ik heb er geen spijt van. Ik vind de hogere wang voor comfort op de weg prettig, en de handling is nog steeds goed genoeg voor de weg. Ik ben niet naïef over hoe ik waarschijnlijk iets van de handling en het stuurgevoel van de auto heb opgeofferd. Ik ben er gewoon niet gevoelig genoeg voor in het RIJDEN OP DE WEG om erom te geven. In een blinde test zou ik waarschijnlijk niet kunnen zeggen welke welke is, afgezien van het feit dat kuilen minder schokkerig aanvoelen met de 17" contis.

Ik kan nog steeds een bocht van 90 graden in de sportmodus 50/50 nemen en voelen hoe de auto zijn magische ding doet.

Als ik met de auto op het circuit zou rijden, zou ik zeker minder competitief zijn, maar ik zou deze kunnen gebruiken voor banden voor op de weg en iets veel serieuzers op de baan kunnen leggen.

Als vervolg op mijn vorige bericht heb ik vandaag de Sparco Ff1 17x8.5 +30 op de auto laten monteren.

Hier is het verhaal (ik zal de belangrijke delen vet maken):

Tirerack stuurt standaard 60 graden conische moeren mee met de velgen.

Ik bel ze om te vragen of die veilig zijn/etc. en of ze per ongeluk de verkeerde moeren hebben gestuurd.

De dame aan de telefoon was aardig, maar kon me niet helpen. Ze verwees me door naar de technische afdeling en vroeg me om mijn VIN en foto's van de door hen gestuurde wielmoeren te sturen.

Vier dagen later was ik te ongeduldig om te wachten op een reactie van Tirerack (na opnieuw gemaild en gebeld te hebben), dus bestelde ik deze gorilla moeren:

De moeren kwamen vandaag aan, en Tirerack stuurde een zeer onduidelijke e-mail waarin stond dat ze me wat nieuwe moeren hadden gestuurd. Geweldig. Die zijn nog niet binnengekomen, maar ik ben benieuwd wat voor soort het zijn.

Ik heb de wielboutgaten in de Sparcos met een schuifmaat van 0,62" gemeten.

Ik heb de breedte van de schacht van de ET Gorilla moeren met een schuifmaat van 0,60" gemeten.

Ik heb ze vandaag met de Gorilla moeren gemonteerd, en ze passen als een droom.

Mijn superwetenschappelijke badkamerweegschaal zegt dat de Sparcos met banden (245/45ZR-17 Continental ExtremeContact DWS 06 Plus) opgepompt tot 35PSI 43,8 pond wegen.

De standaard core wielen met standaard banden opgepompt tot 35PSI registreerden 44,0 pond en daarna 43,8 pond na nog een poging.

Mijn conclusie is dat het gewichtsverschil eigenlijk nul is.

Met die moeren kreeg ik ongeveer 10 slagen met vingers aandraaien voordat ik ze vastzette.

Hier zijn een paar foto's:

Gorilla moeren
View attachment 30775

245 vs 235
View attachment 30776

17" vs 18"
View attachment 30777
Voorkant gemonteerd
View attachment 30778

View attachment 30779

Ik kijk uit naar een nauwkeurige snelheidsmeter en mogelijk een soepelere rit. Ik weet dat de handling waarschijnlijk een beetje zal lijden.
Hoi Dale!
Geweldige velgen. Zo mooi dat ik precies dezelfde velgen heb gekocht! Ik was van plan om 235/50/17 x-ice te monteren. Ik zag iemand dat doen en met 50 lijkt er nog steeds voldoende speling te zijn. Maar ik had een vraag voor je. Ik zie dat je zei dat je eerste wielmoeren niet oké waren en je bent overgestapt op gorilla ET.
De wielmoeren die bij mijn velgen kwamen, waren zoals jouw gorilla minus het verlengde deel (mijn zijn 1,38 inch lang):
View attachment 38944

Toen ik ze probeerde te monteren, leek er voldoende schroefdraad te zijn en de passing leek goed. Eerlijk gezegd heb ik het aantal slagen niet geteld, maar het leek me niet te weinig. Dus mijn vraag is, waarom waren je eerste wielmoeren niet goed? Te kort en te weinig schroefdraad?
View attachment 38945 View attachment 38946

Ook nog problemen met de naafring? Heb je gekozen voor plastic of aluminium?
Ik wilde dit even vragen omdat ik nog een noob ben. Bedankt voor het delen van je installatie, dat werd zeer gewaardeerd!

Groeten.

Je hebt een uitstekende smaak! :)

De naafringen die tirerack stuurde werkten prima. Ze zijn van plastic. Ik heb nog nooit problemen gehad met plastic naafringen. Ze zitten soms een beetje vast, maar een beetje overredingskracht werkt altijd.

Ik denk dat ET shank noten het beste zijn omdat onze stuurpennen zo kort zijn. Ik zou tirerack raadplegen voor de juiste noten als ik jou was.

Je hebt een uitstekende smaak! :)

De naafringen die TireRack stuurde werkten prima. Ze zijn van plastic. Ik heb nog nooit problemen gehad met plastic naafringen. Ze zitten soms een beetje vast, maar een beetje overredingskracht werkt altijd.

Ik heb het gevoel dat ET-naafbouten het beste zijn omdat onze studs zo kort zijn. Ik zou TireRack raadplegen voor de juiste bouten als ik jou was.
Bedankt Dale! Ik heb besloten geen risico te nemen en ET-naafbouten besteld. Ik heb nog tijd voordat het winterseizoen begint.

241 - 260 of 260 Posts