Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Wat bevalt u NIET aan uw nieuwe GRC?

102K views 477 replies 120 participants last post by  93civEJ1  
#1 ·
En ben je van plan om gewoon met deze problemen te leven of er iets aan te doen om ze te verbeteren?

Nr. 1 probleem voor mij:

ZITPLAATSEN:

Niet genoeg geschreeuw voor een sport-/trackauto. Snel bochten naar rechts duwt de linkerschouder tegen harde pilaarplastic. Ze zijn te hoog, dus ik moet het stuurwiel helemaal naar buiten en helemaal omhoog zetten om ruimte te krijgen voor de knieën om het stuurwiel niet te raken bij het schakelen of remmen.

2 andere problemen:

Motor is zwakker dan wat beoordelingen hadden beweerd. Ik wist dat het weinig koppel zou hebben, maar het trekt gewoon niet erg hard van 2-4K. Vanuit de indruk van de broek en van het proberen samen te voegen, ontbreekt het. Gewicht en 4WD helpen denk ik niet. Morizo heeft +20 koppel, dus een goede afstelling kan hopelijk onderin koppel en meer pk's toevoegen.

Remmen hebben geen initiële beet. Zal dit weekend proberen ze in te remmen, kan helpen. Maar zal overstappen op DTC-30's voor autoX. Dat zou de remmen direct moeten verbeteren.

Vervelende maar kleinere dingen:

- Toerental aanpassen standaard uit en geen manier om het in te stellen (moet worden aangepakt met afstelling)

- Niet in staat om te starten in de sportmodus (afstelling)

- Navigatie-app vergrendeld achter een betaalmuur. Geld grijpen, GPS is ingebouwd in de auto.

- Ziet eruit alsof ze een tablet op het dashboard hebben gelijmd.

Koppelingpakketverwarming waar ik van wist, teleurstellend maar zou geen probleem moeten zijn voor autoX. Dagen op het circuit bij hoge hitte misschien. Maar ik ben niet de snelste man op het circuit, dus het zou goed moeten zijn.

#2 ·
Het interieur is niet erg goed. De stoelen MOETEN beter zijn, maar ze zijn comfortabel genoeg. Als ik dit zou omzetten in een dual-duty/track-auto, zou ik in ieder geval de bestuurdersstoel vervangen. Gebrek aan armsteun. Ik weet gewoon dat Toyota in 2024 MY's een armsteun standaard zal maken.

Ik haat de stomme irritante pop-ups op het infotainmentsysteem en het dashboard. Op het dashboard gaan deze stomme meldingen niet vanzelf weg en moet je op de terugknop drukken om ze te wissen. Ik haat het ook hoe onintuĂŻtief de dashboardinformatie is om aan te passen. Je zit vast met 3 presets en moet de OK-knop ingedrukt houden en op pijlen drukken om de linker- of rechterinfo-vierkanten te veranderen.

Het infotainmentsysteem geeft geen motorstatistieken weer zoals olietemperatuur, druk, koelvloeistoftemperaturen, enz. zoals andere prestatieauto's zoals de EN, VN, CTR, enz. Verspilde ruimte en functie voor het circuit of sportief rijden.

Ik heb ook een hekel aan de automatische grootlichtfunctie, omdat deze zowel te gevoelig ALS niet gevoelig genoeg is, afhankelijk van de omstandigheden. Ja, ik heb de gevoeligheid veranderd, maar elke richting maakt het erger dan de standaardinstelling. Ik vind het niet fijn dat het een knop is verderop aan de linkerkant van het dashboard en niet op de lichthendel.

Dempers zouden een betere demping kunnen hebben, vooral voor compressie bij hoge snelheid en rebound bij hoge snelheid. Misschien ook een iets grotere achterste stabilisatorstang voor meer rotatie.

De besturing zou zwaarder kunnen zijn. Ik was verrast toen ik erin reed en voelde hoe licht de besturing was.

Het uitlaatgeluid zou luider kunnen zijn na 5000 tpm. Ik dacht dat daar de uitlaatklep voor was. Aftermarket zal het oplossen, maar ik heb het gevoel dat er weinig tot geen middenweg is met aftermarket-uitlaten. Ofwel je zit vast met de stille standaarduitlaat, ofwel je krijgt een veel, veel luidere aftermarket-uitlaat. Niets ertussen.

Motor is zwakker dan wat beoordelingen hadden beweerd. Ik wist dat hij weinig koppel zou hebben, maar hij trekt gewoon niet erg hard van 2-4K. Vanuit de indruk van de broek en door te proberen samen te voegen, ontbreekt het. Gewicht en 4WD helpen denk ik niet. Morizo heeft +20 koppel, dus een goede afstelling kan hopelijk koppel toevoegen in het lage toerentalbereik en meer pk's.
Ik denk niet dat beoordelingen die ik heb gelezen of bekeken, beweerden dat de motor sterk was onder de 3500-4000 tpm. Sterker nog, de overgrote meerderheid van hen vermeldde dat het even duurt voordat hij in de boost komt. De grotere turbo voor de 1.6 kleine cilinderinhoud van de motor duurt lang om op te spoelen. Als hij een kleinere, sneller opspoelende turbo zou hebben om beter overeen te komen met zijn cilinderinhoud, zou hij koppel hebben in de lage toerentallen, maar het vermogen zou na 5000 tpm sterk afnemen. Ik geef de voorkeur aan de grotere turbo, omdat ik de hoge toerentallenband leuk vind. Bovendien betekent een grotere turbo die bij lage toerentallen niet in de boost zit, betere MPGs. Ik heb in het verleden verschillende kleine turbomotoren gehad en je moet die als een bijna verblindende oma rijden om een ​​fatsoenlijke kilometerstand te krijgen. Met de GRC kan ik hem tot 3-4k tpm laten draaien voordat ik schakel tijdens normaal rijden en toch meer dan 20 MPGs halen. Als ik dat met mijn Veloster N zou doen, zou ik 17 MPGs krijgen.

-----
Afgezien van deze klachten (ik weet zeker dat ik er in de toekomst meer zal vinden), heeft hij in ieder geval aan mijn verwachtingen voldaan voor een leuke, all-season, grotendeels praktische dagelijkse bestuurder. Ik denk dat Toyota een beetje te conservatief is geweest (zelfs met de Morizo Edition) met deze auto, maar dat is gewoon Toyota die Toyota is. Ik twijfel er niet aan dat de aftermarket enorm zal zijn voor de GRC en dat je hem kunt bouwen zoals je wilt. Dat is wat ik denk dat Toyota toch van plan was.

#33 ·
De infotainment toont geen motorstatistieken zoals olietemperatuur, druk, koelvloeistoftemperaturen, etc. zoals andere performance auto's zoals de EN, VN, CTR, etc. Verspilde ruimte en functie voor circuit of sportief rijden.
Wil je die info op zowel het instrumentenpaneel ALS het infotainmentscherm?

Je hebt de drie vierkanten al genoemd die je kunt veranderen, dus ik neem aan dat je weet dat alle drie de statistieken die je noemde in het instrumentenpaneel kunnen worden weergegeven. Alleen niet het infotainmentscherm.

#3 · (Edited)
Ik heb de mijne sinds de eerste golf in december de dealers bereikte. Hier is mijn lijst met ergernissen.

• Goedkoop interieur. Ik heb het gevoel dat ik in een auto van $20.000 rijd, terwijl ik $40.000 voor dit ding heb betaald.
  • Gebrek aan opslagruimte in het algemeen. Geen middenconsole/armsteun, geen vakken in de rugleuning van de stoel, kleine achterklep.
  • Constante pop-ups op mijn cluster voor dingen die me niet interesseren. Ik heb geen pop-up nodig elke keer dat ik de cruise control aanzet of die me vertelt dat mijn motor koud is.
  • De benzinetank is te klein. Ik begrijp dat dit is om gewicht te besparen, maar ik zou graag een tank van 16 gallon willen in plaats van de 13 die hij nu heeft.
  • iMT en ALLE rijmodi moeten een permanente instelling zijn. Ik haat het om iMT aan te moeten zetten en naar de sportmodus te moeten schakelen elke keer dat ik in de auto rijd.
  • Geen dual climate control terwijl de XSE het wel heeft. Dit is gewoon dom.
  • Geen knop in de cabine om de achterklep te openen.
  • Glanzend zwart plastic overal ZUIGT. Ik moet het op een gegeven moment allemaal wrappen.
  • De remblokken zijn super stoffig en piepen (kleine klacht).
  • iMT past niet altijd de toeren aan. Misschien schakel ik te langzaam terug of zo, maar soms past hij gewoon de toeren niet aan.
  • Achteruitrijcamera heeft de kwaliteit van een aardappel.
  • Draadloze Android Auto verbreekt soms willekeurig de verbinding.
  • Het JBL-systeem heeft dringend een kleine subwoofer nodig.
  • De draadloze oplader is waardeloos en laadt geen van mijn telefoons op.
  • Lane keep assist deactiveert zichzelf na 10 seconden als hij denkt dat je het stuur niet vastpakt. Super irritant.
  • Actieve cruise remt veel te snel. Het lijkt de remmen te blokkeren als de auto voor me een beetje vertraagt in plaats van gewoon het gaspedaal los te laten.
  • Het alarm van de veiligheidsgordel is het meest irritante geluid dat ik ooit heb gehoord. (Ik draag altijd mijn veiligheidsgordel als ik op de weg ben, maar ik woon op een groot terrein en draag geen veiligheidsgordel als ik met mijn auto naar mijn werkplaats op privĂ©terrein rijd.)
  • De clusterinstellingen slaan de TPMS-widget niet op, wat ik ook doe. De rest van mijn instellingen worden opgeslagen, maar TPMS keert om de paar ritten terug naar iets anders.

Ik denk dat dat alles is. De meeste van mijn problemen hebben ermee te maken dat het aan het einde van de dag gewoon een Corolla is. Problemen met een zuinige auto. Misschien had ik een Audi of Lexus moeten kopen, lol.
De rijervaring maakt de meeste problemen goed. Ik denk dat deze aandrijflijn met een Lexus-interieur en -functies mijn droomauto zou zijn. Ik ben nog steeds van plan om te upgraden naar een Special Edition uit 2025 of 2026 wanneer ze uitkomen, zelfs met alle kleine problemen die ik met de auto heb.

#6 ·
Ik heb de mijne sinds de eerste golf in december de dealers bereikte. Hier is mijn lijst met ergernissen.

• Goedkoop interieur. Ik heb het gevoel dat ik in een auto van $20.000 rijd, terwijl ik er $40.000 voor heb betaald.
  • Gebrek aan opslagruimte in het algemeen. Geen middenconsole/armsteun, geen vakken in de rugleuning van de stoel, kleine achterklep.
  • Constante pop-ups op mijn cluster voor dingen die me niet interesseren. Ik heb geen pop-up nodig elke keer dat ik de cruise control aanzet of die me vertelt dat mijn motor koud is.
  • De benzinetank is te klein. Ik begrijp dat dit is om gewicht te besparen, maar ik zou graag een tank van 16 gallon willen in plaats van de 13 die hij nu heeft.
  • iMT en ALLE rijmodi moeten een permanente instelling zijn. Ik haat het om iMT aan te zetten en elke keer dat ik in de auto rijd naar de sportmodus te moeten schakelen.
  • Geen dual climate control terwijl de XSE het wel heeft. Dit is gewoon dom.
  • Geen knop in de cabine om de achterklep te openen.
  • Glanzend zwart plastic overal SUCKS. Ik moet het op een gegeven moment allemaal wrappen.
  • De remblokken zijn super stoffig en piepen (kleine klacht).
  • iMT past niet altijd de toeren aan. Misschien schakel ik te langzaam terug of zo, maar soms past hij de toeren gewoon niet aan.
  • Achteruitrijcamera heeft de kwaliteit van een aardappel.
  • Draadloze Android Auto verbreekt soms willekeurig de verbinding.
  • Het JBL-systeem heeft dringend een kleine subwoofer nodig.
  • De draadloze oplader is waardeloos en laadt geen van mijn telefoons op.
  • Lane keep assist deactiveert zichzelf na 10 seconden als hij denkt dat je het stuur niet vasthoudt. Super irritant.
  • Actieve cruise remt veel te snel. Het lijkt de remmen erop te gooien als de auto voor me een beetje vertraagt in plaats van gewoon het gaspedaal los te laten.
  • Het alarm van de veiligheidsgordel is het meest irritante geluid dat ik ooit heb gehoord. (Ik draag altijd mijn veiligheidsgordel als ik onderweg ben, maar ik woon op een groot terrein en draag geen veiligheidsgordel als ik met mijn auto naar mijn werkplaats op privĂ©terrein rijd.)
  • De clusterinstellingen slaan de TPMS-widget niet op, wat ik ook doe. De rest van mijn instellingen worden opgeslagen, maar TPMS keert bij elke andere rit of zo altijd terug naar iets anders.

Ik denk dat dat alles is. De meeste van mijn problemen hebben te maken met het feit dat het aan het einde van de dag gewoon een Corolla is. Problemen met een zuinige auto. Misschien had ik een Audi of Lexus moeten kopen, lol.
De rijervaring maakt de meeste problemen goed. Ik denk dat deze aandrijflijn met een Lexus-interieur en -functies mijn droom-daily zou zijn. Ik ben nog steeds van plan om te upgraden naar een Special Edition 2025 of 2026 wanneer ze uitkomen, zelfs met alle kleine problemen die ik met de auto heb.
Same to all of the above. Deff going to sell mine now. lol jk jk

Also that seatbelt ALARM IS ABSOLUTEY HORRIBLE!!! im just moving it around my driveway!! Please relax!

#8 ·
Wie het alarm van de veiligheidsgordel in deze auto heeft gemaakt, zou doodgeschoten moeten worden....
Het is het ergste waarschuwingsgeluid dat ik ooit heb gehoord, en het is luid genoeg om permanente gehoorbeschadiging te veroorzaken. Ik HAAT het. Wat ik aanneem het punt is.

• Like
Reactions: mdp5094
#9 ·
En ben je van plan om gewoon met deze problemen te leven of er iets aan te doen om ze te verbeteren?

Nr. 1 probleem voor mij:

ZITPLAATSEN:

Niet genoeg gebluf voor een sport/track auto. Snel bochten naar rechts duwt de linkerschouder tegen harde plastic pilaar. Ze zijn te hoog, dus ik moet het stuur helemaal naar buiten en helemaal omhoog zetten om ruimte te krijgen voor mijn knieën om het stuur niet te raken bij het schakelen of remmen.

2 andere problemen:

Motor is zwakker dan wat recensies beweerden. Ik wist dat hij weinig koppel zou hebben, maar hij trekt gewoon niet erg hard van 2-4K. Vanuit het gevoel en door te proberen in te voegen, ontbreekt het eraan. Gewicht en 4WD helpen denk ik niet. Morizo heeft +20 koppel, dus een goede afstelling kan hopelijk koppel toevoegen in het lage toerentalgebied en meer pk's.

Remmen hebben geen initiële beet. Zal dit weekend proberen ze in te remmen, kan helpen. Maar zal overstappen op DTC-30's voor autoX. Dat zou de remmen direct moeten verbeteren.

- Rev match standaard uitgeschakeld en geen manier om het in te stellen (zou moeten worden aangepakt met afstelling)

- Niet in staat om te starten in de sportmodus (afstelling)

- Navigatie-app vergrendeld achter een betaalmuur. Geld grijpen, GPS is ingebouwd in de auto.

Koppelingpakketverwarming wist ik, teleurstellend maar zou geen probleem moeten zijn voor autoX. Trackdagen in hoge hitte misschien. Maar ik ben niet de snelste man op het circuit, dus het zou goed moeten zijn.
Broeder, ik weet niet waar je in Canada rijdt (401?), maar dit ding heeft geen problemen met invoegen/passeren van normaal verkeer.

#10 ·
Ik denk dat dit beter getiteld zou zijn: 2 maanden eigenaarschap check-in, wat geweldig is, en wat niet zo geweldig is.

niet zo geweldig:
  • JBL-achterluidsprekers zijn niet-bestaand, wat betekent dat om een behoorlijk bereik aan audio te hebben, het klinkt alsof het geluid uit de voorruit komt en mogelijk de auto voor me.
  • draadloze oplader is niet-bestaand.
  • het zou fijn zijn als de iMT-instelling zou blijven bestaan, maar net als bij de STI maakt het nu deel uit van de opstartprocedure. Start de auto, zet de schakelaar op sport, druk op de iMT-knop, controleer de spiegels, doe de veiligheidsgordel om en ga. Niet geweldig, maar het is wat het is.
  • het niet blijven bestaan van de TPMS is lichtelijk irritant.
  • voordat de motor op een temperatuur is gekomen die de ECU veilig acht, is de iMT ZEER traag. Je moet alert zijn met de motor terwijl deze in de opwarmmodus staat, gelukkig woon ik in Houston en is de buitentemperatuur meestal toch 175F, dus de auto start en is onmiddellijk op de optimale bedrijfstemperatuur.
geweldig voor mij:
  • het interieur is Spartaans en doelgericht. Er zijn geen verspilde dingen en het doel van het voertuig wordt onmiddellijk begrepen als een auto om in te rijden.
  • de opbergvakken onder de vloer van de achterklep zijn erg handig voor het opbergen van dingen die ik bij me moet hebben, maar niet in het interieur wil laten rondslingeren, of gewoon in de laadruimte wil laten liggen.
  • de vermogensafgifte is geweldig, zeer lineair, ervan uitgaande dat ik uit een lange reeks Subaru's kom met twijfelachtige standaard afstellingen en mijn directe vorige auto een '18 BRZ was.
  • in eerste instantie vond ik het schakelgevoel niet prettig, maar het schakelgevoel is me gaan bevallen. Het voelde niet zo boeiend aan als de BRZ, maar eigenlijk na 2 maanden eigenaarschap voelt het bijna alsof het na een inloopperiode beter is geworden. Of misschien ben ik er aan gewend geraakt.

#11 ·
+1000 voor de dingen die al genoemd zijn. Persistente rij-instellingen is mijn #1.

Het enige dat ik wil toevoegen dat ik niet heb gezien, is dat het stuurgevoel een beetje "comfortabel gevoelloos" is. Ik kan de weg voelen, ik krijg de sensatie van het draaien etc. Ik krijg gewoon niet veel feedback. Zwaarder zou fijn zijn zoals al vermeld, maar MEER feedback/input gevoel zou geweldig zijn.

#12 ·
Ik hou van veel dingen aan de auto, maar als er één ding is dat ik haat…

Het is absoluut de plaatsing van de rem- en gaspedalen. Misschien ben ik gewend geraakt aan de BRZ & GR86. Maar in de GRC staat het rempedaal zoveel hoger dan het gaspedaal EN er zit een behoorlijke ruimte tussen. Het maakt het heel moeilijk om te hakken en tenen. Ik heb geoefend, maar het voelt gewoon zo onnatuurlijk.

#14 · (Edited)
Ben net op een besneeuwde dag naar de stad gereden, dus de aanhoudende pop-up waarschuwingen staan me nog vers in de geheugen. IJs plakt aan de radarsensor? Constant pop-up meldingen die je vertellen dat je de sensor moet schoonmaken die steeds weer opduikt, hoe vaak je hem ook wegklikt. Hetzelfde als de camera de rijstrooklijnen niet kan zien, waarschuwing wegklikken, waarschuwing wegklikken, waarschuwing wegklikken.
"Systeem buiten werking, raadpleeg uw handleiding" zonder te vertellen wat er is uitgevallen. Misschien een paginanummer?

Het sturen lijkt erg gevoelloos als je probeert te detecteren dat het stuur een beetje vrijkomt wanneer de voorbanden de grip verliezen. De auto lijkt goed te plakken met goede winterbanden, maar ik weet niet zeker wat er aan de limiet gebeurt.

Verplichte vermelding van geen reservewiel, geen krik, geen opbergruimte in de console, een onnozele draadloze oplader die meer opbergruimte inneemt, navigatie waarvoor betaald moet worden, nieuwsgierige Toyota Connect-apps, kleine achterdeuropening, zwakke claxon, onnozele mistlampen, kleine brandstoftank en een hoog bruto gewicht voor een compacte auto.

Connect-gegevens zijn van AT&T, dat niet de beste dekking heeft in landelijke gebieden, dus zoeken met navigatie is vaak niet beschikbaar voor mij.

Natuurlijk zal veel hiervan het geval zijn bij elke nieuwe auto...

#18 ·
Ik ben het eens met al het bovenstaande, maar mijn probleem zijn de stoelen. Ik had graag een beter stoelontwerp gehad (zoals de CTR; die stoelen zijn goddelijk), begrijp me niet verkeerd, de stoelen zitten comfortabel, maar ze hadden ze sportiever kunnen maken.
Ik heb er half spijt van dat ik niet heb geprobeerd de originele Recaro-stoelen te behouden die in mijn Fiesta ST zaten!

#26 ·

Nr. 1 probleem voor mij:

ZITPLAATSEN:

Niet genoeg gebluf voor een sport/track auto. Snel bochten naar rechts duwt de linkerschouder tegen harde plastic pilaar. Ze zijn te hoog, dus ik moet het stuur helemaal naar buiten en helemaal omhoog zetten om ruimte te krijgen voor knieën om het stuur niet te raken bij het schakelen of remmen.

2 andere problemen:

Motor is zwakker dan wat beoordelingen hadden beweerd. Ik wist dat hij weinig koppel zou hebben, maar hij trekt gewoon niet erg hard van 2-4K. Vanuit de broekzakindruk en door te proberen samen te voegen, ontbreekt het. Gewicht en 4WD helpen denk ik niet. Morizo heeft +20 koppel, dus een goede afstemming kan hopelijk koppel toevoegen in het lage toerental en meer PK.

Remmen hebben geen initiële beet. Zal dit weekend proberen ze in te remmen, kan helpen. Maar zal overstappen op DTC-30s voor autoX. Dat zou de remmen direct moeten verbeteren.

- Toerental aanpassen standaard uit en geen manier om het in te stellen (moet worden aangepakt met afstemming)

- Niet kunnen starten in de sportmodus (afstemming)

- Navigatie-app achter een betaalmuur. Geld grijpen, GPS is ingebouwd in de auto.

Koppelingpakketverwarming wist ik, teleurstellend maar zou geen probleem moeten zijn voor autoX. Trackdagen in hoge hitte misschien. Maar ik ben niet de snelste man op het circuit, dus het zou goed moeten zijn.
Ik denk dat het lage koppel van 2-4k deel uitmaakt van de magie van deze motor.
Om die turbo lag te hebben, is naar mijn mening onderdeel van het throwback gevoel van deze auto. Persoonlijk vind ik het geweldig dat je VOELT dat de turbo in actie komt.

Remmen in deze auto zijn in mijn ervaring een van de sterke punten, het pedaal is zeer precies en voorspelbaar en de remmen hebben een mooie beet.

Voor mij persoonlijk is ook de startprocedure zeer interactief en onderdeel van de charme, bijna als je je klaarmaakt om op te stijgen, IMT aanzetten, diffs veranderen naar 30:70 en dan naar sport schakelen en de metercluster veranderingen zien, gewoon onderdeel van de ervaring.

#28 ·
Ik denk dat het lage koppel van 2-4k deel uitmaakt van de magie van deze motor.
Naar mijn mening maakt die turbogat deel uit van het retro-gevoel van deze auto. Persoonlijk vind ik het geweldig dat je voelt dat de turbo in actie komt.

De remmen in deze auto zijn naar mijn ervaring een van de sterke punten, het pedaal is zeer precies en voorspelbaar en de remmen hebben een mooie bite.

Voor mij persoonlijk is ook de startprocedure zeer interactief en onderdeel van de charme, bijna alsof je je klaarmaakt om op te stijgen, IMT inschakelen, differentiëlen wijzigen naar 30:70 en dan naar sport schakelen en de wijzigingen van het instrumentenpaneel zien, gewoon onderdeel van de ervaring.
Ik ben het eens met de vermogensafgifte. Elke andere turbomotor heeft lineair vermogen aan de onderkant en raakt bovenin op, omdat ze kleinere, sneller opspoelende turbo's gebruiken. De GRC levert piekvermogen bij 6500 tpm en hoewel het afneemt tot de rode lijn van 7000-nog wat (ook ongebruikelijk voor een moderne turbomotor), is de vermogensafname niet drastisch in vergelijking met een auto die kleinere, sneller opspoelende turbo's gebruikt. Dit betekent dat men deze prachtige motor absoluut op het circuit of bij sportief rijden kan laten zingen.

En een ander voordeel van een langzamer opspoelende turbo is dat de MPGs geweldig zijn. Dat kan niet met andere turbomotoren, omdat je altijd in de boost zit vanaf 2000 tpm. Je moet dus echt in een kleine turbomotor rijden als een oma met glaucoom om fatsoenlijke MPGs te realiseren. De compressieverhouding van 10,5:1 en de vrij draaiende aard van de G16E-GTS zorgen er ook voor dat het niet langzaam aanvoelt aan de onderkant. Er is genoeg kracht zonder boost onder de 4000 tpm om met goede acceleratie uit stilstand te komen. Het voelt niet aan als een NA Honda K20 of F20/22 aan de onderkant. Er is een beetje meer vermogen als je het gaspedaal meer gebruikt. En dan, als je eenmaal 4000 tpm en meer bereikt, is er een stroomstoot van vermogen die alleen een grotere turbo kan leveren.

Deze motor is een juweeltje.

#27 ·
Ik denk dat veel autofabrikanten het rempedaal opzettelijk veel hoger, veel groter en ver naar links plaatsen voor aansprakelijkheid/onbedoelde acceleratieproblemen. Niets specifieks voor deze auto, maar ik heb een gaspedaalverlenging gezien die in wezen het gaspedaal naar links verlengt, enz.

#32 ·

Probleem nr. 1 voor mij:

ZETELS:

Niet genoeg opbolling voor een sport/track auto. Snel bochten naar rechts duwt de linkerschouder tegen harde plastic pilaar. Ze zijn te hoog, dus ik moet het stuur helemaal naar buiten en helemaal omhoog zetten om ruimte te krijgen voor mijn knieën om het stuur niet te raken bij het schakelen of remmen.

2 andere problemen:

Motor is zwakker dan wat de recensies beweerden. Ik wist dat hij weinig koppel zou hebben, maar hij trekt gewoon niet erg hard van 2-4K. Vanuit de heupen en door te proberen in te voegen, ontbreekt het. Gewicht en 4WD helpen denk ik niet. Morizo heeft +20 koppel, dus een goede afstelling kan hopelijk koppel toevoegen in het lage toerentalgebied en meer pk's.

Remmen hebben geen initiële bite. Zal dit weekend proberen ze in te remmen, kan helpen. Maar zal overstappen op DTC-30's voor autoX. Dat zou de remmen direct moeten verbeteren.

- Toerental aanpassen standaard uit en geen manier om het in te stellen (zou met afstelling moeten worden aangepakt)

- Niet in sportmodus kunnen starten (afstelling)

- Navigatie-app achter een betaalmuur vergrendeld. Geld grijpen, GPS is ingebouwd in de auto.

Koppelingpakketverwarming wist ik, teleurstellend maar zou geen probleem moeten zijn voor autoX. Dagen op het circuit in hoge hitte misschien. Maar ik ben niet de snelste man op het circuit, dus het zou goed moeten zijn.
Ik heb de mijne net gekregen, komende van een mk7 GTI met performance pack, en de algehele rijervaring is spectaculair. Alle inputs zijn boterzacht. Motor houdt van toeren maken. de meeste kracht in de hogere toerentallen, maar dat is eerlijk gezegd leuker. GTI zou het meeste koppel in het lagere toerentalbereik hebben en eerlijk gezegd is het een beetje saai
Ik kan me echt geen betere dagelijkse bestuurder voorstellen. Stoelen zijn super comfortabel. Ze zijn niet zo versterkt als bijvoorbeeld een focus RS, maar dat is een afweging voor dagelijks comfort.

Eén ding waar ik niet op voorbereid was, is hoe klein de kofferbak is, of hoe klein de auto in het algemeen is. De binnenkant voelt kleiner aan dan een normale Corolla hatchback. Ik denk niet dat de voorstoelen achterin zo agressief zijn uitgesneden als de normale hatchback en de kofferbak is veel kleiner.

#40 ·
Ik denk persoonlijk niet dat dit de auto is om te kopen als je van plan bent hem te verkopen.
De betere auto zou een Porsche GT3 of GT4 zijn als je van plan bent hem te verkopen.
Gezien de witte op c&b naar 41k ging en al 2,5 dagen niet meer is verplaatst, ben ik het zeker mee eens

#41 ·
Iemand die iets koopt dat qua auto's volledig buiten zijn comfortzone valt, het niet leuk vindt en besluit verder te gaan, is geen flipper. Dit gebeurt de hele tijd en de huidige schaarste creëert een mentaliteit van 'wij enthousiastelingen versus hen flippers'. Dude houdt gewoon niet van de auto en wil terecht iets anders en dat is helemaal in orde.

#42 ·
  • Vermogensafgifte, de auto is vrij traag uit de doos
  • Bekrompen interieur
  • Hoe het beeldscherm 60% van de werkelijke schermgrootte is
  • Geen armsteun
  • Zee van plastic OVERAL (moet dit niet erger zijn dan een basis Corolla, toch?)
  • Digitaal dashboard. Lijkt erop dat ze de ontwikkeling halfslachtig hebben aangepakt en ermee zijn gestopt toen het "goed genoeg" was
  • Echte OEM-spoiler, waardoor de auto er vanuit bepaalde hoeken erg vreemd uitziet
  • Draadloze "oplader", ook wel telefoonmicrogolfoven
  • Het veiligheidsgordelalarm is het gekste dat ik ooit in een auto heb gezien
  • En natuurlijk de zwakke claxon haha
Er zijn echter ook genoeg dingen die je leuk kunt vinden aan de auto.

#43 ·
  • Vermogensafgifte, auto is vrij traag uit de doos
Je bent waarschijnlijk een andere klasse auto's gewend dan ik. Ik dacht dat dit ding een kleine raket was. Het is echt snel lol.

#45 ·
Er zou een draad moeten zijn met favoriete of goede dingen over de auto, want al deze negativiteit zet me ernstig aan het twijfelen! Ik zou de mijne volgende maand moeten ophalen, of zodra deze bij de dealer is afgeleverd. Heeft iemand hier het gevoel dat hij hem niet opnieuw zou kopen als hij wist wat hij nu weet, als hij het over kon doen?

#47 ·
Er zou een draad moeten zijn met favoriete of goede dingen over de auto, want al deze negativiteit bezorgt me ernstige twijfels! Ik zou de mijne volgende maand moeten ophalen, of zodra deze bij de dealer is afgeleverd. Heeft iemand hier het gevoel dat je hem niet opnieuw zou kopen als je nu wist wat je weet, als je het over kon doen?
Het is geen negativiteit. Het is realistisch en transparant over de ervaring van het bezit. De GRC is een uitstekende auto, maar hij is niet zonder gebreken. En in deze prijsklasse zal hij er een paar van hebben. Er zijn gewoon dingen waarvan we denken dat ze over het algemeen beter zouden kunnen. En deze draad zou gelezen kunnen worden als 'wat te verwachten als je eindelijk je auto krijgt'. En wat ik niet leuk vind, is misschien niet per se iets dat jij ook niet leuk vindt.

En ondanks de tekortkomingen van de GRC zou ik dezelfde auto opnieuw kopen als ik de kans had. Geen spijt.

#49 ·
Nou, ik wist wel wat ik kreeg - namelijk een goedkoop interieur. De rijervaring is voor mij zeer de moeite waard. Ik denk dat het neerkomt op wat je in het verleden hebt gereden/bezeten. Dit ding is een grote upgrade voor mij.
Dat is goed om te horen. Dus, zou je het opnieuw kopen als je het over kon doen? Ik heb een aantal zeer dure/snelle auto's gehad en een aantal zeer goedkope auto's. Ik vond mijn 16 FiST erg leuk en iedereen klaagde over het interieur van die auto. Het was zo speels en gewoon leuk - dat is echt wat ik wil en hoop te krijgen van de GRC. Gek om te bedenken dat de 16 FiST met zonnedak en premium lak een adviesprijs had van ongeveer $23k, en ik kreeg een serieuze korting. Die dagen zijn allang voorbij.
Het is geen negativiteit. Het is realistisch en transparant over de ervaring van het bezit. De GRC is een uitstekende auto, maar hij is niet zonder gebreken. En in deze prijsklasse zal hij er een paar hebben. Er zijn gewoon dingen waarvan we denken dat ze over het algemeen beter zouden kunnen. En deze thread kan gelezen worden als 'wat te verwachten als je eindelijk je auto krijgt'. En wat ik niet leuk vind, is misschien niet per se iets dat jij ook niet leuk vindt.

En ondanks de tekortkomingen van de GRC zou ik dezelfde weer kopen als ik de kans kreeg. Geen spijt.
Inderdaad - en deze thread is goed om die gebreken aan te wijzen om realistische verwachtingen te scheppen. Er is zoveel hype rond deze auto geweest dat ik niet anders kan dan te denken dat sommige mensen een beetje teleurgesteld zullen zijn. Het helpt niet dat proefritten in principe niet mogelijk zijn en dat je je zo goed als moet vastleggen op een auto voordat je hem hebt gezien. Ik denk dat het Doug Demuro was die in een van de eerste reviews zei dat sommige van de Lambo-achtige YouTubers die zeiden dat ze er een zouden kopen, misschien teleurgesteld zouden zijn. Ik wil gewoon niet dat hij als een goedkope auto rijdt.

#54 ·
Vandaag de mijne ontvangen. Langdurig liefhebber van Japanse auto's/vrachtwagens, onderdeel van vele forums. Ik vind deze thread leuk, geen haat jegens wie dan ook en hun meningen.

Letterlijk mijn enige klacht is hoe zacht het gaspedaal in de 1e versnelling is. Met mijn Type-R kon ik met een pink omhoog toeren, deze GR heeft een flinke kwart gas nodig voor een soepele start. Het is geen slechte zaak, ik moet er gewoon aan wennen.

Ik zou waarschijnlijk meer klachten hebben als het mijn dagelijkse auto was, maar op mijn 38e waardeer ik mijn luie 21 Tundra. Oh ja, en ik wou dat de GR een sub had als onderdeel van het JBL-systeem, de Venza van mijn vrouw uit 21 pompt lol.

#57 ·
Letterlijk mijn enige klacht is hoe zacht het gaspedaal in de 1e versnelling is. Met mijn Type-R kon ik met een pink revven, deze GR heeft een flink kwart gaspedaal nodig voor een soepele start. Het is niet erg, ik moet er gewoon aan wennen.
Minder koppel onderin dan de FK8 hoort erbij. Kan echter ook aan de gasrespons liggen. De gasrespons veranderde met de rijmodus in de CTR, was erg agressief in de sportstand en nog meer in de R-stand.

Dit is weer iets dat met een goede afstelling aangepast zou moeten kunnen worden.

#58 · (Edited)
Voor mij zijn het simpelweg deze paar dingen:
  1. Draadloze CarPlay werkt niet altijd. Valt de hele tijd willekeurig weg.
  2. Ik vind de iMT leuk, maar haat het dat ik hem elke keer dat ik in de auto stap aan moet zetten
  3. Wou dat de zitpositie lager was
  4. Wou dat het stoffen interieur niet de basis was, maar een optie. Ik vind het CE-interieur veel beter, want ik denk dat de meeste mensen dat zouden verkiezen. Ik zou er iets meer voor betalen om dat te hebben
  5. Haat het dat de lak zo zacht is dat hij gemakkelijk beschadigd
  6. Haat het dat de velgen niet beter op de carrosserie van de auto passen; vandaar de achterste spacer af fabriek
  7. HAAT het dat het achterste koppelingspakket oververhit raakt bij gebruik op het circuit, en toch wordt dit geadverteerd als een auto waarmee je op het circuit kunt rijden. DIT HAD de fabriek NIET mogen verlaten met dit probleem dat niet is aangepakt!
  8. Ik haat het dat de Core de eerste editie was die werd aangeboden en dat de andere edities zo moeilijk te krijgen zijn
  9. Vind het niet leuk dat de achterdeuren niet erg wijd opengaan. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik per ongeluk probeer ze verder open te trekken dan ze gaan
  10. Wou dat de achterklep meer ruimte had dan hij heeft
  11. Wou dat we de betere gearing en het vermogen van de ME in alle edities hadden, of het tenminste als upgrade aanbieden
denken... dat is het. Denk ik.