Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
461 - 478 of 478 Posts
Al bijna een week in mijn '23 Core, ik ben nog steeds bezig met het uitzoeken van een deel van de elektronica, wat een ergernis is. Ik heb me rot gezocht om uit te vinden hoe ik LDA/LTA uit kon zetten en vervolgens uit de instellingen kon komen. Welke "Instellingen" bleken een mogelijke selectie te zijn voor de dashboardindeling?? Ik kom van een '14 BRZ Ltd die minder toeters en bellen had.

De draadloze oplader doet het niet, maar daarvoor was ik gewaarschuwd door de verkoper en hij heeft een andere oplader meegeleverd waar ik nog geen tijd voor heb gehad om naar te kijken. Ik ben van plan om dit weekend eindelijk wat meer tijd in de auto te steken dan alleen mijn telefoon instellen en naar mijn werk rijden. Waarbij Android Auto en "Profiel" er steeds uitvallen, waarschijnlijk mijn grootste ergernis tot nu toe.

Tot nu toe zijn dat mijn enige twee "niet leuk" en ik geloof dat ik er na verloop van tijd overheen zal komen. Ik vind het heerlijk om in dit ding te rijden, het doet me denken aan een capabelere versie van mijn 500 Abarth (hoewel ik de uitlaatgeluid mis).

EDIT: de opslagruimte vergeten! Holy crap, een klein dashboardkastje dat voor de helft in beslag wordt genomen door 7,6 cm aan handleidingen en dat is het dan? Middenconsole als eerste dit weekend.

Ik heb de mijne sinds de eerste golf in december de dealers bereikte. Hier is mijn lijst met ergernissen.

• Goedkoop interieur. Ik heb het gevoel dat ik in een auto van $20.000 rijd, terwijl ik er $40.000 voor heb betaald.
  • Gebrek aan opslagruimte in het algemeen. Geen middenconsole/armsteun, geen vakken in de rugleuning van de stoel, kleine achterklep.
  • Constante pop-ups op mijn cluster voor dingen die me niet interesseren. Ik heb geen pop-up nodig elke keer dat ik de cruise control aanzet of me vertelt dat mijn motor koud is.
  • De benzinetank is te klein. Ik snap dat dit is om gewicht te besparen, maar ik zou graag een tank van 16 gallon willen in plaats van de 13 die hij nu heeft.
  • iMT en ALLE rijmodi moeten een permanente instelling zijn. Ik haat het om iMT aan te moeten zetten en naar de sportmodus te moeten schakelen elke keer dat ik in de auto rijd.
  • Geen dual climate control terwijl de XSE het wel heeft. Dit is gewoon dom.
  • Geen knop in de cabine om de achterklep te openen.
  • Glanzend zwart plastic overal ZUIGT. Ik moet het op een gegeven moment allemaal wrappen.
  • De remblokken zijn super stoffig en piepen (klein puntje).
  • iMT past niet altijd het toerental aan. Misschien schakel ik te langzaam terug of zo, maar soms past hij het toerental gewoon niet aan.
  • Achteruitrijcamera heeft de kwaliteit van een aardappel.
  • Draadloze Android Auto verbreekt soms willekeurig de verbinding.
  • Het JBL-systeem heeft dringend een kleine subwoofer nodig.
  • De draadloze oplader is waardeloos en laadt geen van mijn telefoons op.
  • Lane keep assist deactiveert zichzelf na 10 seconden als hij denkt dat je het stuur niet vasthoudt. Super irritant.
  • Actieve cruise remt veel te snel. Het lijkt erop dat hij de remmen volledig indrukt als de auto voor me een beetje vertraagt in plaats van gewoon het gaspedaal los te laten.
  • Het alarm van de veiligheidsgordel is het meest irritante geluid dat ik ooit heb gehoord. (Ik draag altijd mijn veiligheidsgordel als ik op de weg ben, maar ik woon op een groot terrein en draag geen veiligheidsgordel als ik met mijn auto naar mijn werkplaats op privĂ©terrein rijd.)
  • De clusterinstellingen slaan de TPMS-widget niet op, wat ik ook doe. De rest van mijn instellingen worden opgeslagen, maar TPMS keert om de paar ritten of zo altijd terug naar iets anders.

Ik denk dat dat alles is. De meeste van mijn problemen hebben te maken met het feit dat het aan het einde van de dag gewoon een Corolla is. Problemen van een economy car. Misschien had ik een Audi of Lexus moeten kopen, lol.
De rijervaring maakt de meeste problemen goed. Ik denk dat deze aandrijflijn met een Lexus-interieur en -functies mijn droomauto zou zijn. Ik ben nog steeds van plan om te upgraden naar een Special Edition uit 2025 of 2026 wanneer ze uitkomen, zelfs met alle kleine problemen die ik met de auto heb.
Ik heb ervaren dat het toerental aanpassen betrouwbaar voor me werkt en ik heb de bypass om het in te schakelen als ik mijn auto start, dus ik gebruik het altijd als ik rijd. Ik weet dat als je terugschakelt maar de koppeling niet loslaat en dan weer terugschakelt, het toerental de tweede keer niet wordt aangepast. iMT past het toerental niet meer dan één keer aan met één keer de koppeling indrukken. Dat is de enige keer dat ik heb gemerkt dat het 'niet werkt'.

Ik ben dol op de stoelen in mijn CE. Ik ben 1,88 m lang, weeg 130 kg en mijn knieën raken het stuur helemaal niet.

Eerlijk gezegd, ik was ook aan het kijken naar de 2024 WRX, omdat ik er een kon krijgen voor 30k OTD, maar de stoelwangen van de WRX graven zich in mijn dikke kont en dijen. De GR-stoelen zijn blijkbaar gemaakt voor mijn Sumo-achtige achterwerk.

Ik vind de stoel ook niet te hoog. Het zicht is al laag genoeg en als je de stoel zou laten zakken, zou dit het verergeren.

Nu, hier zijn mijn liefdes en haat:

LIEFDE:

• HM metallic lak ziet er zoooooo sexy schoon uit.
  • Ik heb sinds ik de mijne heb, ÉÉN andere CE op de weg gezien. EĂ©n. Dat is exclusiviteit.
  • De shifter doet me denken aan de 2006 STi. Geweldig gevoel.
  • De geluiden die deze auto maakt zijn allesbehalve "rijstachtig". Ik ben dol op de 3e-gaats actuator. (DAT zei ZIJ!) Hij is stil op de snelweg, maar wordt wakker als je hem een duwtje geeft. Briljant ontwerp, IMO, vooral voor een oudere persoon die al genoeg luide auto's heeft gehad.
  • De auto rijdt verbazingwekkend goed. Standaard.
  • Het is een Toyota, dus onderdelen zullen waarschijnlijk geen probleem zijn in de komende 10-15 jaar.

GEEN LIEFDE:
  • Kleine benzinetank. Ik bedoel, kom op. Moet ik elke 300 mijl stoppen tijdens roadtrips? In een Toyota?
  • Beperkt zicht naar achteren.
  • Iedereen probeert me te racen. Ik bedoel, zelfs pr**ken in Italiaanse auto's met 2x zoveel pk zijn allemaal blij als ik naast ze stop. Echt waar?! Het is een Toyota. Kalmeer.
  • De stiksels van het dashboard passen niet bij de stoelen. Dat is zo lame. Dit was/is een exclusieve auto, en schaam je Yoter dat je niet de extra $15 hebt opgebracht om rode draad aan het dashboard toe te voegen die bij mijn stoelen past. (Ik ben van plan dit te doen.)
  • 23 CE = geen BBS. Dat is mijn grootste klacht, afgezien van het shotglas van een benzinetank.
  • Piano zwarte interieurbekleding. Carbon fiber zou er beter uitzien, en het stof dat dit interieur lijkt te verzamelen is next effing level.

De meeste van mijn klachten zijn klein. Dit is een erg coole auto, en een die ik minstens 10 jaar zal houden. Hopelijk krijg ik geen boete, want het is gemakkelijk om een beetje te overmoedig te worden op de binnenwegen...

Ik haat niets aan de auto. Er zijn dingen die ik zeker niet leuk vind, maar die zijn minimaal. Opbergruimte is het grote probleem. Wat een absolute misser. Ik haat het om een rugzak of sling of iets in de tas te moeten gooien om alleen een zonnebril mee te nemen.

Toch is de auto geweldig. We reden gisteravond ongeveer een uur naar het diner en zelfs het bandengeluid op echt gesleufde delen van de snelweg stoorde ons niet. Makkelijk om excuses te verzinnen voor een auto die zo leuk is om in te rijden.

Het helpt waarschijnlijk dat ik dagelijks rallyauto's, luide muscle cars heb gereden... bla bla bla. Mijn 'normale' auto is tegenwoordig ook een 4Runner met alle 'kijk naar mij, ik overland'-BS erop (ja, ik kan mezelf uitlachen), dus ik weet niet of ik nog wel weet wat mooi en stil is.

Ik vind het grappig dat veel van jullie blijkbaar de hele tijd mensen hebben die willen racen. Ik kan niet zeggen dat ik er ooit een enkele melding in de mijne heb gehad, en hij is felblauw. Ik zag zelfs een witte CE en kreeg geen tweede blik van de man, dus... Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik ben niet boos dat ik stiekem ben.

Ik wou echt dat de auto de instellingen zou behouden die ik de laatste keer dat ik reed had ingesteld.

Zoals iMT aan, AWD-modus op 50:50 of wat dan ook, rijmodus op Sport.

Of laat me in ieder geval zelf de standaardinstellingen instellen.

Ik wou echt dat de auto de instellingen zou behouden die ik de vorige keer dat ik reed had ingesteld.

Zoals iMT aan, AWD-modus op 50:50 of wat dan ook, rijmodus op Sport.

Of laat me tenminste zelf de standaardinstellingen instellen.
Ik begrijp je. Wat betreft de iMT-ding, dit kleine apparaat heeft dat probleem voor mij opgelost...

Ik begrijp je. Wat betreft de iMT-ding, dit kleine apparaat heeft dat probleem voor mij opgelost...
Absoluut, ik heb dit dezelfde week geĂŻnstalleerd als dat ik mijn '24 GRC ophaalde

Helaas werkt het mogelijk niet met de MY25 omdat de knop is verplaatst.

Ik wou echt dat de auto in de instellingen bleef die ik de laatste keer dat ik reed had ingesteld.

Zoals iMT aan, AWD-modus op 50:50 of wat dan ook, rijmodus in Sport.

Of laat me tenminste zelf de standaardinstellingen instellen.
Ik heb het harnas om de iMT aan te houden dat ik je graag wil sturen voor de verzendkosten. Ik ga het niet installeren. Ik haat de iMT-functie eigenlijk.

Ik heb de kabelboom om de iMT te behouden die ik je graag wil sturen voor de verzendkosten. Ik ga hem niet installeren. Ik haat de iMT-functie eigenlijk.
Bedankt voor het aanbod! Laat me er even over nadenken. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of het ĂĽberhaupt zal werken nu de knop naar de middenconsole is verplaatst.

Bedankt voor het aanbod! Laat me er even over nadenken. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of het ĂĽberhaupt zal werken nu de knop naar de middenconsole is verplaatst.
Als ik eraan denk, zal ik morgen op het werk de bedradingsschema's bekijken en kijken of de connectoren en bedrading hetzelfde zijn. Misschien kun je me een PB sturen om me eraan te herinneren.

461 - 478 of 478 Posts