Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
41 - 60 of 486 Posts
LOL

Uit de handleiding van mijn Corolla uit 2006:
View attachment 6155

Ik ben er vrij zeker van dat ze dat gewoon zeggen voor alle auto's/oliën.
Ik ga altijd een stap zwaarder in mijn auto's. Ze stoppen dat piswater erin om de brandstofbesparing er beter uit te laten zien. Nou, ik koop geen sportwagens voor brandstofbesparing. Ik rijd mijn auto's zoals ze bedoeld zijn, dus ik wil de bescherming.

Discussion starter · #44 ·
EPA BullShit.

5W-30 it is. View attachment 6154
Ik had dezelfde gedachte, maar dunnere olie is een bijproduct dat strakkere spelingen van de fabriek voor de motor betekent. De dunnere olie is om de smering te maximaliseren om krassen te voorkomen. Dit is tenminste het geval voor moderne turbo Subaru-motoren. We hebben een Subaru Ascent, met de FA24DIT, mijn Ej25 zal 5 of zelfs 10-30 gebruiken, maar de Ascent vereist Subaru 0w-20. Toen ik met een paar monteurs en motorbouwers sprak; tenzij je opnieuw ringt met een grotere tolerantie, dat is mijn begrip van waarom standaardmotoren het dunne spul gebruiken. Dat gezegd hebbende, breekt de dunnere olie sneller af, wat frequentere wissels betekent als je een lange levensduur wilt. En als je een zwaardere 5w gebruikt, heeft de motor meer weerstand op slagen en zul je een lager verbruik zien, evenals mogelijke vroegtijdige slijtage van de cilinderwanden.

Ik had dezelfde gedachte, maar dunnere olie is een bijproduct dat strakkere spelingen van de fabriek voor de motor betekent. De dunnere olie is om de smering te maximaliseren om scoring te voorkomen. Dit is tenminste het geval voor moderne turbo Subaru-motoren. We hebben een Subaru Ascent, met de FA24DIT, mijn Ej25 zal 5 of zelfs 10-30 gebruiken, maar de Ascent vereist Subaru 0w-20. Toen ik met een paar monteurs en motorbouwers sprak; tenzij je opnieuw ringt met een grotere tolerantie, is dat mijn begrip van waarom standaardmotoren het dunne spul gebruiken. Dat gezegd hebbende, de dunnere olie breekt sneller af, wat vaker wisselen betekent als je een lange levensduur wilt. En als je een zwaardere 5w gebruikt, heeft de motor meer weerstand op de slagen en zul je een lager verbruik zien, evenals mogelijke vroegtijdige slijtage van de cilinderwanden.
dit is waarom ik 0w40 in de crosstrek deed toen ik ermee op het circuit reed. Echter, de 0w40 die ik heb is API SN PLUS dus ik moet op zoek naar een andere olie om in de GRC te doen. Dit is ook waarom ik de motorolie ververs na elke trackdag. Ik wil graag denken dat ik goede olie koop, maar geen enkele olie is het waard om langer dan 5.000 km of na een trackdag voor mij te bewaren.

@Jp925 Ik zou altijd de EFI-zekering eruit trekken om mijn Toyota's te primen na een olieverversing. Het is een leuke functie voor Subaru's om de olie na een verversing te kunnen primen door het gaspedaal ingedrukt te houden en hij zal ronddraaien zonder te starten. Ik ga dat missen als ik de Subaru's langzaam vervang en terugga naar Toyota...

Discussion starter · #46 ·
dit is waarom ik 0w40 in de crosstrek heb gebruikt toen ik ermee op het circuit reed. Echter, de 0w40 die ik heb is API SN PLUS, dus ik moet op zoek naar een andere olie om in de GRC te doen. Dit is ook de reden waarom ik de motorolie ververs na elke trackday. Ik wil graag denken dat ik fatsoenlijke olie koop, maar geen enkele olie is het waard om langer dan 5.000 km of een trackday in te laten zitten.

@Jp925 Ik zou altijd de EFI-zekering eruit trekken om mijn Toyota's te primen na een olieverversing. Het is een leuke functie voor Subaru's om de olie te kunnen primen na een verversing door het gaspedaal ingedrukt te houden en dan zal hij ronddraaien zonder te starten. Dat ga ik missen nu ik langzaam de Subaru's vervang en terugga naar Toyota...
Al die tijd dacht ik dat ik de enige was die van de truc met het gaspedaal afwist... Velen trekken gewoon de krukassensor los, net achter de dynamo. Goed om te weten van de zekering, dit ga ik later vandaag in mijn GR doen.

Al die tijd dacht ik dat ik de enige was die de truc met het gaspedaal kende... Velen trekken gewoon de krukassensor net achter de dynamo los. Goed om te weten over de zekering, dit ga ik vandaag nog doen in mijn GR.
Zekering of sensor, wat het makkelijkst is. Welk filter heb je uiteindelijk gekregen?

Oliediscussies zijn altijd eindeloos. OEM heeft getest dat de fabrieksmatige oliekwaliteit voldoende bescherming biedt voor de motor in 99% van de omstandigheden.

Als je met je auto op het circuit rijdt, kun je overwegen een stap dikker te gaan om voldoende oliedruk te bieden wanneer de olie dunner wordt door verhoogde temperaturen. Idealiter log je deze gegevens zodat het geen blinde gok is.

Alle oliekwaliteiten zijn te dik bij het opstarten. 0w zal iets dunner zijn bij extreme lage temperaturen. Daarom zeggen oliemakers vaak dat 0w30 een vervanging is voor 5w30.

De bedrijfskwaliteit is waar je op moet letten. 30 kwaliteit zal dikker zijn dan 20. Toyota heeft getest dat 20 kwaliteit voldoende bescherming en oliedruk biedt bij bedrijfstemperatuur. 30 gebruiken is prima, maar je haalt er ook geen voordelen uit, tenzij je je olietemperatuur boven de 240 kunt krijgen en deze dunner wordt dan de 20 kwaliteitsspecificatie.

Slechts pure speculatie, maar misschien heeft Toyota een olieverversingsinterval van 5.000 km gebruikt in plaats van de typische 10.000 km omdat 20w na 5.000 km afbreekt tot een dunnere specificatie.

Yep.

Amsoil-links hieronder. Gebruik ze al meer dan 20 jaar in alles, fietsen, waterscooters, auto's, vrachtwagens, zelfs de grasmaaiers.

Transfer en Diff:

MTF:
75W (Wat ik voorlopig zou gebruiken totdat sommige tuners en trackmensen tests uitvoeren)

Reguliere MTF (5W-30)

Motorolie:
OEM aanbevolen gewicht
5W-20
5W-30
Ik probeerde te zien wat Amsoil Aus aanbeveelt en de GR Yaris is daar niet bijgewerkt, dus probeerde ik Euro en dit is wat ze aanbevolen

ik heb geprobeerd te kijken wat Amsoil Aus aanbeveelt en de gr yaris is daar niet bijgewerkt, dus ik heb euro geprobeerd en dit is wat ze aanbevolen
Ze zullen altijd de voorkeur geven aan het door de OEM aanbevolen gewicht. We hebben de tuner-shops nodig om het ding uitgebreid te testen, op dyno en op de baan en we zouden enkele aanbevelingen moeten zien. Ik ben in het zuiden waar we een groot deel van het jaar een hoge luchtvochtigheid en 100 graden zien. Hard rijden ziet meestal een aanbeveling van een zwaardere olie. we zullen zien. Ik zou voorlopig 0W-20 doen totdat we info krijgen.

Ik
Ze zullen altijd terugvallen op het door de OEM aanbevolen gewicht. We hebben de tuner-shops nodig om het ding uitgebreid te testen, op de dyno en de baan, en we zouden een aantal aanbevelingen moeten zien. Ik ben in het zuiden waar we een groot deel van het jaar een hoge luchtvochtigheid en 100 graden zien. Bij hard rijden wordt meestal een zwaardere olie aanbevolen. We zullen zien. Ik zou voorlopig 0W-20 doen totdat we informatie krijgen.
Ik ook, 0w20 totdat de gegevens anders zeggen. Ik vond het gewoon interessant dat amsoil EU een 75w110 aanbeveelt voor transfer en diff, maar niets voor transmissie. Ze bevelen ook dezelfde specificatie versnellingsbakolie aan in transfer en diff. In tegenstelling tot de handleiding waar de transfer LT (zonder limited slip) krijgt en de diff LX (limited slip) krijgt. Ik heb redline gemaild en ze adviseerden ook dezelfde versnellingsbakolie, maar ze hebben een 75w85. En ik verwees ook naar redline aus die hetzelfde aanbeval.

41 - 60 of 486 Posts