Heeft iemand problemen met het vast blijven zitten van de grille? En heeft iemand problemen met de zijkant van de voorbumper die eruit springt? Ik heb mijn 3e grille 🤦🏻♂️😂🤙
Nee man, het stoort niet. Ik heb gelezen dat talloze mensen hetzelfde probleem hebben en dat hun auto niet gewrapt is. Eén kant van de grille is in orde. Maar het midden naar de andere kant is het probleem.Het argument zou zijn dat je voertuig gewrapt is. Hoewel ik me herinner dat het gespoten is? Is het materiaal van invloed op de grille of de bumperclips?
Ook beschouw ik de bumperclips aan de zijkanten als eenmalig gebruik. Bij het verwijderen van de bumper zijn de plastic clips (gemonteerd op de spatbord of op de bumper zelf) nooit meer hetzelfde.
Mijn 2019 Toyota Corolla LE heeft hetzelfde defect, de linkerkant klikt er gewoon af, mijn vriend heeft een 2017 en heeft hetzelfde probleem, maar zijn kant wil er helemaal af. Ik neem aan dat de mijne die kant op gaat, mijn grille klikt er ook af, ik geloof dat het plastic is, de enige oplossing die ik zie is het gebruik van tie-wraps voor de grille, de bumper van mijn vriend erachter is helemaal gescheurd waar de schroef hem met de auto verbindt, dus hij springt er gewoon af.View attachment 24206
Iemand problemen met het vastzetten van de grille? En heeft iemand problemen met de zijkant van de voorbumper die eruit springt? Ik heb mijn 3e grille 🤦🏻♂️😂🤙 View attachment 24205
View attachment 24204
Dit deed de mijne ook. Niet gewrapt. Grille en bumper vervangen door Toyota. Het gebeurde opnieuwView attachment 24206
Iemand problemen met het vastzetten van de grille? En heeft iemand problemen met de zijkant van de voorbumper die eruit springt? Ik heb mijn 3e grille 🤦🏻♂️😂🤙
Hey @rms5150 is de jouwe onder garantie vervangen? Zo ja, kun je me dan details sturen? Ik krijg tegenwind van toyota over mijn garantie en wil wat munitie voor de discussie met hun vertegenwoordigers.De mijne deed dit. Niet ingepakt. Grill en bumper vervangen door toyota. Deed het opnieuw
@Raaaaay foto's? Benieuwd naar het eindresultaatBij mij begon het in een hoek te doen. Het gebeurde nadat ik mijn voorbumper voor mijn splitter had verwijderd.
Ik was het zat en heb gewoon wat JB weld gemengd. Heb het tussen de bumper en de spatbordclips geplaatst. Is sindsdien niet meer losgekomen.
Dat is behoorlijk drastisch. Ik heb mijn voorbumper één keer verwijderd en hij is er nog nooit afgegaan 🤞🏼.Ik heb het bumperprobleem sinds de auto minder dan 5.000 km op de teller had en de grille op een gegeven moment 4 van de 7 bovenste lipjes brak. Ik zit nu op bijna 28.000 km, dus ik heb er al veel te lang mee te maken. Ondanks het feit dat ik goed bevriend ben met mijn dealer, hebben ze geweigerd iets te vervangen (zelfs toen ik voor mijn 5.000 km beurt kwam en de auto praktisch gloednieuw was), dus ik heb moeten experimenteren met huismiddeltjes.
Het bumperprobleem is te wijten aan het feit dat de lipjes langs de hoeken van de bumper erg dun zijn en als ze eenmaal loskomen, nooit meer vast blijven zitten. Ik heb mijn voorbumper al meer dan 10 keer verwijderd voor verschillende aanpassingen of om deze problemen op te lossen, dus hij blijft zeker niet meer zitten. Oorspronkelijk probeerde ik wat verstevigingsplaten te maken van dun roestvrij staal en deze aan de binnenkant van de bumper te lijmen. Helaas kun je helemaal geen dikte toevoegen aan de lipjes, anders glijden ze niet in hun kleine houders, dus dat was een mislukking.
Ik heb een paar andere dingen geprobeerd en niets werkte, dus ik heb me er min of meer bij neergelegd om mijn bumper na letterlijk elke rit terug te duwen. Nou, het is overbodig te zeggen dat dat heel snel oud werd. Maar prijs de Heer, ik heb eindelijk een permanente oplossing gevonden.
Houd er rekening mee dat ik al een paar behoorlijk invasieve dingen heb geprobeerd en dat ik hard met mijn auto rijd, dus de voorbumper is verre van in goede staat. Dat gezegd hebbende, stond ik open voor drastische maatregelen.
View attachment 28398 View attachment 28399 View attachment 28400 View attachment 28401 View attachment 28402 View attachment 28403 View attachment 28404 View attachment 28405
Ik heb eigenlijk gewoon een tape gebruikt en de afstand van de twee rechte randen gemeten. Kostte me een seconde om mezelf op te peppen en mezelf ervan te overtuigen dat ik correct had gemeten. Gebruikte een van mijn kleinste boortjes voor een proefgat voordat ik naar de speedboor ging.Heb je de oude tandpasta-smeer-duw-het-naar-beneden-en-kijk-waar-het-raakt-methode gebruikt om te weten waar je moet boren?
De 86 heeft dit probleem ook. De kleine lipjes onder de onderste achterrand van de koplamp zullen ofwel breken, of gewoonweg weigeren om vast te houden.
Zeker man. Goed voor je dat ze hem aannemen. Ik werd geweigerd en moest via Toyota Brand Engagement gaan, een BBB-klacht indienen en mijn advocaat inschakelen vanwege alle problemen die ik had. Uiteindelijk had ik mijn advocaat niet nodig, annuleerde mijn BBB-klacht en Toyota HQ keurde de reparatie goed.Ik merkte dat mijn grille de drie middelste lipjes (bij het Toyota-logo) gebroken had toen ik hem afgelopen weekend waste, bracht hem naar de dealer en de servicemedewerker, servicemanager en parts manager waren het er allemaal over eens dat er geen reden is waarom ze braken, dus ik breng hem zaterdag weg zodat ze de bumper kunnen verwijderen, foto's van voor en achter kunnen maken en deze naar Toyota kunnen sturen voor garantie. Ik duim dat ik een nieuwe krijg, maar het is ook goed om het te documenteren zodat Toyota weet dat er een probleem is met de grille.
Doe het, we hebben zoveel mogelijk schriftelijke problemen nodig, zodat het geregistreerd staat.Vanmorgen pas gemerkt dat de lipjes op mijn grill nu kapot lijken te zijn. De auto is standaard en ik heb de bumper nog nooit verwijderd of iets geraakt. Ik had al problemen met de dealer en Toyota toen mijn banden voortijdig en ongelijkmatig sleten door een slechte fabrieksafstelling, en die strijd heb ik verloren. Het lijkt erop dat ik weer een strijd met hen ga voeren hierover...
Dit heet goedkope Corolla bumperitis. Je hebt dit nodig: **Limited Run** 555 Engineering GR Corolla Voorbumper VerstevigingView attachment 24206
Iemand problemen met het vastzetten van de grille? En heeft iemand problemen met de zijkant van de voorbumper die eruit springt? Ik heb mijn 3e grille 🤦🏻♂️😂🤙 View attachment 24205
View attachment 24204
Wanneer zijn ze weer op voorraad?Dit heet goedkope Corolla bumperitis. Je hebt dit nodig: Limited Run 555 Engineering GR Corolla Front Bumper Reinforcement
Ik heb hetzelfde gedaan, komt van pas voor het onvermijdelijke bumperprobleem. Was een beetje terughoudend om mijn bumper er weer af te halen om de FMIC te installeren vanwege het mogelijke probleem dat de bumper eraf zou kunnen springen. Nu zal ik die angst niet hebben.Ik heb preventief een set besteld, weet niet zeker hoe snel ik ze nodig heb, maar het is goed om ze bij de hand te hebben als ik ze nodig heb.
Ze moeten echt een terugroepactie doen.Hé jongens, ik blaas de draad nieuw leven in om te vermelden dat het 9 maanden geleden is dat de dealer mijn grille heeft vervangen, hij is weer kapot gegaan en deze keer ziet hij er meer doorhangend uit. Ga maandag 22/9 langs bij de dealer om het opnieuw te laten controleren. Mij werd verteld dat de hoofdingenieurs van Toyota dit keer betrokken raken. We zullen zien.