Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
41 - 60 of 431 Posts
Het gebrek aan informatie dat de dealer heeft, is de reden waarom ik mijn auto niet wegbreng. 3 verschillende serviceafdelingen konden me geen olie-info of filter-PN's voor onze auto's geven. Matige bezorgdheid over een gloednieuwe motor die de juiste smeermiddelen nodig heeft.

dit is onze fabrieksafvulolie, en het is een speciale bestelling hier in Amerika.

Ik wil graag het verschil weten tussen de gewone syn en dit...
Image

en wie het voor Toyota maakt, zodat we het rechtstreeks van de bron kunnen krijgen

Volgens mij is gf-6 opgesplitst in twee categorieën: 6a en 6b. 6a omvat SAE 0W-20, SAE 5W-20, SAE 0W-30, SAE 5W-30 en SAE 10W-30, terwijl 6b alleen SAE 0w16 omvat en dat fabrikanten een gf-6a niet als zodanig labelen, maar het als een gf-6 laten.

De olie die ik ga gebruiken, is gelabeld als gf-6, maar aangezien het een 0w20 is, zou het gelabeld moeten worden als gf-6a. Dus ik weet het niet. Ik bewaar de flessen als Toyota moeilijk wil doen over een garantieclaim.
Ik ben er vrij zeker van dat de 6a-standaard een API SN is, na het lezen van specificatiebladen van de afgelopen 3 dagen moet het SP en 6a hebben om "correct" te zijn, dat gezegd hebbende, ik weet zeker dat het goed is; aangezien het een Toyota is en geen Aston Martin; maar ik wil de exacte specificatie-olie voor mijn auto, wat betekent dat ik door hoepels moet springen.

Ik wil graag het verschil weten tussen de gewone syn en dit... View attachment 6002
en wie het voor Toyota maakt, zodat we het rechtstreeks van de bron kunnen krijgen
Productdetails tonen SN C5, tenzij dit wordt bijgewerkt, dit is niet onze olie; het is Supra-olie.

Ik ben er vrij zeker van dat de 6a-standaard een API SN is. Na het lezen van specificatiebladen van de afgelopen 3 dagen moet het SP en 6a hebben om "correct" te zijn. Dat gezegd hebbende, ik weet zeker dat het goed is; aangezien het een Toyota is en geen Aston Martin; maar ik wil de exacte specificatieolie voor mijn auto, wat betekent dat ik door hoepels moet springen.
Volgens mij is gf-5 equivalent aan SN, terwijl gf-6 equivalent is aan SP.

Ik zag deze fles, maar ik denk niet dat het klopt, onze handleiding specificeert een SP 0w-20 dat ILSAC GF-6A is.

Tot nu toe is Valvoline de enige olie die ik heb gevonden die aan de eisen voldoet. Alle anderen zeggen dat ze voldoen aan ilsac-6, niet 6a. Ik ga waarschijnlijk Amsoil of Motul bellen; niemand heeft informatie over onze auto's!

Hier is het specificatieblad van Valvoline.

Het lijkt erop dat Motul 8100 eco lite 0w-20 het specificatieblad is dat overeenkomt met de handleiding.

Grappig genoeg heb ik net wat boodschappen gedaan en de Supertech-olie van Walmart voldoet aan die eisen! lol! Afgezien van Valvoline is het de enige olie die ik heb gevonden die GF-6A is.
Image

Productdetails tonen SN C5, tenzij dit wordt bijgewerkt, dit is niet onze olie; het is Supra-olie.

Image

NA-motoren, ook wel geen gr supra
bewerken: ook niet voor een gr Yaris/Corolla 😆

Amazon basics olie voldoet ook aan deze eisen. Zelfde bedrijf dat de Walmart-olie maakt. Warren Distribution.

ok soooooo wat is de consensus lol? Als het erop aankomt, koop ik de olie zelf en haal ik gewoon het filter bij de dealer. Ik zou die GR-olie hierboven eerlijk gezegd willen hebben. Nu heb ik het gevoel dat de dealer niet weet wat hij doet........Toen ze mijn verkoopdocumenten oorspronkelijk opstelden, schreven ze het op als een Corolla SE, en de financieel man belde me bijna een week later en zei ronduit: "Hé, ik heb het verknald" en nu moet je alles opnieuw doen. Ik weet dat mijn dealer Supras en GR86's binnenkrijgt. Ik neem aan dat beide auto's specifieke oliën en filters etc. nodig hebben.

Amazon basics olie voldoet ook aan deze eisen. Dezelfde firma die de Walmart olie maakt. Warren Distribution.
View attachment 6007
dit is erg cool, we zouden een olie thread moeten starten om verschillen te noteren van wat iedereen gebruikt en te kijken of er olieverbruik, geuren of koeleigenschappen zijn.

ok dusssss wat is de consensus lol? Als het erop aankomt, koop ik zelf de olie en haal ik gewoon de filter bij de dealer. Ik zou graag die GR-merk olie hierboven willen. Nu heb ik het gevoel dat de dealer niet weet wat hij doet........ Toen ze mijn verkoopdocumenten opstelden, schreven ze het op als een Corolla SE, en de financieel man belde me bijna een week later en zei ronduit: "Hé, ik heb het verknald" en nu moet je alles opnieuw doen. Ik weet dat mijn dealer Supras en GR86's binnenkrijgt. Ik neem aan dat beide auto's specifieke oliën en filters etc. nodig hebben.
De consensus lijkt te zijn dat 0w20 Full Synthetic ILSAC GF-6-geclassificeerde olie prima zou moeten zijn. Ik hoop dat de dealer dit heeft? Ik heb nog steeds het onderdeelnummer voor ons oliefilter nodig. Als ik er een kan vinden, doe ik mijn olie verversen na 1000 mijl zelf, dan ga ik naar de dealer na 5000 mijl voor een andere.

• Like
Reactions: mdp5094
Kan iemand mij de aanbevolen olie verversingsintervallen in de handleiding wijzen? Ik kan het daar nergens vinden. Ik weet dat het 5000 mijl is, maar ik wil bewijs om aan de serviceafdeling te laten zien als ze proberen te zeggen dat het aanbevolen interval 10.000 mijl is.

Kan iemand me doorverwijzen naar de aanbevolen olie verversingsintervallen in de handleiding? Ik kan het daar nergens vinden. Ik weet dat het 5000 mijl is, maar ik wil bewijs om aan de serviceafdeling te laten zien als ze proberen te zeggen dat het aanbevolen interval 10.000 mijl is.
Het staat niet in de dikkere handleiding. Het staat in het kleinere grijze boekje. Ik kan me de exacte naam niet herinneren en ik heb de auto niet bij me op het werk. Zat er een bij je auto?

Het staat niet in de dikkere handleiding. Het staat in het kleinere grijze boekje. Ik kan me de exacte naam er niet van herinneren en ik heb de auto niet bij me op het werk. Zat er een bij je auto?
Gevonden! Het staat in de garantie- en onderhoudsgids. Bedankt!
Image

Wat ik kan opmaken is dat als deze olie wordt geproduceerd door een bedrijf dat het aan Walmart en Amazon verkoopt, dit aan de vereiste normen voldoet. Dan kijken we misschien alleen naar marketing, en uiteindelijk, in het belang van technische oliën, het verwijderen van de merkherkenning of vooringenomenheid... je zou in wezen naar Walmart kunnen gaan, geld kunnen besparen en hetzelfde beschermingsniveau (zo niet meer) hebben.

Ik heb net met de servicemanager van mijn Toyota-dealer gebeld, ze hadden NIET de indruk dat de auto bij elke onderhoudsbeurt een olieverversing zou krijgen. Ze zeiden alleen dat ik bij 5.000 mijl een bandenwissel en het controleren van de vloeistoffen etc. zou krijgen.

De reden waarom ik belde, was om een olieverversing voor de transmissie en de olie te laten doen. Hij klonk alsof hij geen idee had.

Dus ik gaf aan dat de auto volgens het onderhoudsschema elke 5.000 mijl een olieverversing zou krijgen en nog een paar andere dingen naarmate de kilometers oplopen etc. Dus ik zei hem dat ik hem een PDF van die handleidingen en formulieren etc. zou e-mailen. Hij verklaarde ook dat de Supra en GR86 niet dezelfde behandeling krijgen en andere schema's hebben etc. Hij zei dat hij contact zou opnemen met de onderdelenafdeling om de juiste vloeistoffen en filters te verkrijgen en het me morgen te laten weten. Maar man, dit klinkt als een shitshow met de verwachtingen en het onderhoud etc. Ik wil bijna een speciale thread aanmaken voor de 2 jaar aan inbegrepen onderhoud die niet is wat het eigenlijk zou moeten zijn. Dus alle gedachten zouden gerechtvaardigd zijn. Laat het me weten.

41 - 60 of 431 Posts