Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
81 - 100 of 141 Posts
Bedradingstijd.
Ik heb het netjes gedaan en de spiegelsignalen door de rubberen draadboom geleid. Het was helemaal niet moeilijk. Verwijder in de portierstijl de rubberen omranding aan de carrosseriekant. Het is een beetje lastig. De plastic snelsluiting heeft in totaal 4 lipjes. Ik vind het het gemakkelijkst als je de 2 voorkanten losmaakt, naar je toe trekt en dan de 2 achterkanten losmaakt.
View attachment 25440
Ik heb toen de binnenste kabelboom voor mijn vergrendel/ontgrendel signalen verwijderd. Mijn handen zijn erg gesneden.
De 2 omcirkelde draden zijn de signalen. Rood en bruin.
View attachment 25441
Groen (van de kit) gaat naar de rode draad.
Blauw (van de kit) gaat naar de bruine draad.
View attachment 25442
12v kwam van de OBD2-stekker. Roze draad.
View attachment 25443
Contact kwam van deze blauwe draad achter het kickpaneel.
View attachment 25444
Controller en draden.
View attachment 25445

Dat is het. Ze openen naar de oorspronkelijke volledig open positie. Dus ik hoefde mijn spiegels helemaal niet af te stellen.
Heb je een schakelaar om de spiegel handmatig in te klappen?

Goed gedaan!

Heb je nog meer foto's van de bedrading van de spiegel of de bedrading waarop deze achter het deurpaneel wordt aangesloten?
Zoals in de bedrading voor opvouwbare spiegelmotoren? Het zijn slechts 2 kleinere draden met snelsluitingen. Hier te zien. De kit wordt ook geleverd met verlengingen.
Image

Heb je een schakelaar om de spiegel handmatig op te vouwen?
Het werd geleverd met een dashboard schakelaar, ja. Het zal de spiegels inklappen als het voertuig aan staat. Dit verlicht ook een groen lampje. Net als de automatische grootlichten of de knoppen voor de ontdooiing van de voorruit. Met het groene lampje aan betekent dit dat het systeem uit staat. Omdat ze opgevouwen blijven en de ontgrendelingsfunctie ze niet uitvouwt. Helaas is de schakelaar blauw. Niet wit.
Foto heeft het kleurverschil niet opgepikt.
Image

Ik ga het misschien verplaatsen. Ik dacht dat ik de iMT-schakelaar niet kon zien tijdens het rijden. Daarom heb ik hem in de lege plek geplaatst en de spiegelschakelaar waar de iMT zat.

Zoals in de stekker van de spiegel zelf. Ik wist dat de motordraad twee kleinere draden heeft. Het lijkt erop dat er 7 draden van je andere foto zijn en geen andere sleuven voor andere draden.

Zoals in de bedrading voor inklapbare spiegelmotoren? Het zijn slechts 2 kleinere draden met snelsluitstekkers. Hier te zien. De kit wordt ook geleverd met verlengingen.
View attachment 25447

Het kwam met een dashboard schakelaar, ja. Het zal de spiegels inklappen als het voertuig aan staat. Dit verlicht ook een groen lampje. Net als de automatische grootlichten of de knoppen voor de ontdooiing van de voorruit. Met het groene lampje aan betekent dit dat het systeem uit staat. Omdat ze ingeklapt blijven en de ontgrendelingsfunctie ze niet uitklapt. Helaas is de schakelaar blauw. Niet wit.
De foto heeft het kleurverschil niet opgepikt.
View attachment 25451

Ik zal het misschien verplaatsen. Ik dacht dat ik de iMT-schakelaar tijdens het rijden niet kon zien. Daarom heb ik hem in de lege plek gezet en de spiegelschakelaar op de plek waar de iMT zat.

Zoals in de stekker van de spiegel zelf. Ik wist dat de motordraad twee kleinere draden heeft. Het lijkt erop dat er 7 draden zijn van je andere foto en geen andere sleuven voor andere draden.
Ohh ok. Ja, je hebt gelijk. De OE-stekker heeft geen open sleuven of ongebruikte draden. Ik heb echter geen andere foto's.

Ohh ok. Ja, je hebt gelijk. De OE-stekker heeft geen open sleuven of ongebruikte draden. Ik heb echter geen andere foto's.
Wordt die kit zonder motoren aangeboden? Zou liever OEM Toyota-motoren gebruiken in plaats van Chinese motoren van lagere kwaliteit.

Wordt die kit zonder motoren aangeboden? Zou er de voorkeur aan geven om OEM Toyota-motoren te gebruiken in plaats van Chinese motoren van mindere kwaliteit.
Misschien kunt u contact met hen opnemen? Ik neem aan dat ze dat doen. Ze zouden onderdelen moeten verkopen.
Ik zou me waarschijnlijk afvragen hoe de Toyota-motoren zouden reageren op de kleine besturingsmodule, aangezien die de stroompieken detecteert wanneer de spiegels de aanslagen raken. Mijn Subaru-motoren hadden kleine controllers in de spiegelmotoren. Het enige wat ze nodig hadden was spanning.

Moet alleen nog glanzend zwart worden om te passen bij het Circuit-interieur... Wat heeft die kit gekost of heb je hem nog niet gepakt?
Het is een paar dagen geleden aangekomen. Het kwam zonder instructies, sommige van de draden kwamen zonder connectoren, alleen draad met pinnen. Geen schema's. De verkoper is behoorlijk slecht in het beantwoorden van vragen.

Ik ben de komende weken behoorlijk druk op mijn werk en zal er dan meer naar moeten kijken. Als iemand expertise of interesse heeft, kan ik zeker foto's maken of alle informatie verstrekken die ik heb.
De kit zelf kost ongeveer ~$100 met nog eens $25 voor verzending. De schakelaar ziet er legitiem uit en de motoren zien er goed gemaakt uit. Het sierstuk ziet er “oké” uit, maar zeker niet van OEM-kwaliteit.

Hier zijn enkele detailfoto's van de set.
Hier zijn de vergelijkingen van de twee stekkers. Eén is degene die in ons armleuningstuk zou passen/kunnen passen. De schakelaar van CarStrom en de OEM plus uit China.

Attachments

Je zei toch dat het 3 draden waren? Ziet eruit alsof het de jumper plug heeft. Dan neem ik aan een 12v bron. Dan gaan de 4 draden naar de motoren. 2 per kant, ook al komen de kleuren niet overeen.

Ik vind de OE-schakelaar wel mooi.

Hier zijn alle draden en connectoren. Alles is gecodeerd op kleur. Er zijn in totaal vier nieuwe gekleurde draden geĂŻntroduceerd, dus ik neem aan dat er twee draden voor elke motor zijn.

Het zijn allemaal female/male pinnen die in connectoren zitten. (Dus ik weet niet zeker of ze daadwerkelijk in lege plekken in bestaande connectoren moeten gaan.)

Er zijn ook twee paren blauwe/groene draden die weglopen van de besturingsmodule en eindigen in twee male pinnen. (Dus in totaal 2 blauwe en 2 groene). In plaats van het rood/witte paar dat eindigt met één paar. (1 rood 1 wit).

De verkoper stuurde me een paar foto's die de indruk wekten dat ze ergens in een connector moesten gaan, in plaats van ze gewoon aan elkaar te verbinden en vervolgens af te plakken met isolatietape.

Attachments

81 - 100 of 141 Posts