Iemand op Reddit heeft het gedaan, benieuwd of je hier bent
Ik vind het niet erg, waarschijnlijk is zondag de vroegste.Zoete! Ik vraag me af of het dezelfde subharness(es) in de deurpanelen deelt die waarschijnlijk nodig zijn voor de elektrische inklapfunctie. 🤔
Wil je je paneel eraf halen en zoeken naar subharnessen? Pwetty pwease??
Zou dit het kunnen zijn?Hier is dus een foto van de LHD Corolla elektrische raam/opvouwbare spiegel hoofdschakelaar en schakelpaneel. Het lijkt dezelfde schakelaar voor elektrisch inklapbare spiegels te delen als de USDM late model Venza en CH-R. Nu, als ik maar een onderdeelnummer voor die schakelpaneel kan vinden ..🤔
View attachment 24778
Ziet er naar uitZou dit het kunnen zijn?
![]()
Toyota Corolla 2020 window switch control Fold Mirror TM0216 8404002160 | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Toyota Corolla 2020 window switch control Fold Mirror TM0216 8404002160 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Is dit het onderdeel dat u wilt?Ziet er zo uit
Kan dit vandaag niet aanpakken. Ik zal het volgend weekend opnieuw proberen.Zo leuk! Ik vraag me af of het dezelfde subharness(es) in de deurpanelen deelt die waarschijnlijk nodig zijn voor de elektrisch inklapbare functie. 🤔
Wil je je paneel eraf halen en zoeken naar subharnesses? Alsjeblieft??
Voor de Carstomit-kit zijn de motoren OEM, wat geweldig is.Vraag voor degenen die zijn overgestapt op elektrisch inklapbare spiegels. Zijn de motoren die in de kit zaten, OEM Toyota? En is de elektrische stekker hetzelfde op beide spiegels? Ik kan een aantal gebruikte JDM elektrisch inklapbare spiegels bemachtigen, ben gewoon benieuwd of de stekkers hetzelfde zijn voor beide kanten en of ze plug-and-play zijn, zolang ik de JDM OEM spiegel joystick krijg.
Bewerken:
De stekkers zijn hetzelfde aan beide kanten, maar de JDM bestuurdersspiegelkabelboom heeft een extra draad (zwart/rood) zoals te zien is in de volgende foto's.
Stekker aan beide kanten hetzelfde (alleen anders georiënteerd in de foto's).
Bestuurderskant stekker:
View attachment 24763
Passagierskant stekker:
View attachment 24764
Bestuurderskant stekker met extra draad (zwart/rood):
View attachment 24760
Passagierskant stekker zonder zwart/rode draad:
View attachment 24761
Ook de JDM onderdeelnummer gevonden voor de elektrisch inklapbare spiegel joystick. Er zijn 2 opties, beide hebben dezelfde prijs. Weet niet precies wat het verschil is. Beide hebben de dodehoekbewaking en ik gok dat beide elektrisch inklapbaar zijn (denk dat elektrisch inklapbare spiegels standaarduitrusting zijn in JDM-auto's en niet optioneel).
View attachment 24766
No motors...😩
Als je probeert te kopen. De laatste set zegt wel dat hij met motoren komt.Geen motoren...😩
Werkt niet voor 2023+...😩Als je probeert te kopen. De laatste set zegt dat ze met motoren komen.
Ik heb onlangs ook geleerd dat ze nu net als Amazon zijn, zo ongeveer alles wat je wilt retourneren vanwege spijt... Dat kan je zo ongeveer doen. Gewoon om over na te denken. 🤣
Heb je dit afgemaakt?Dus ik ben hier eindelijk mee begonnen. Ik heb mijn kit van eBay gehaald voor minder dan $200. Gisteren ben ik met de bedrading aan de slag gegaan.
Hier zijn de functies als ze volgens de instructies zijn bedraad.
-Met de spiegels geactiveerd doen ze precies wat je denkt. In- en uitklappen met een vergrendel- of ontgrendelsignaal.
-Als ze zijn ingeklapt en het voertuig wordt gestart, zullen ze ook uitklappen.
-De dashboardschakelaar deactiveert niet alleen de vergrendel/ontgrendel functies, maar klapt ook de spiegels in/uit. Laten we zeggen voor een wasstraat of om in een krappe ruimte te komen.
-De OE-afbreekfunctie is er nog steeds. Als je niet kunt rijden en je spiegels tegen dingen kapot maakt... ben je veilig.
![]()
For TOYOTA COROLLA 2020-2023 Auto POWER folding side view mirror Motors+Switch | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for For TOYOTA COROLLA 2020-2023 Auto POWER folding side view mirror Motors+Switch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Ik heb de passagierskant gemonteerd. Vandaag heb ik draden onderzocht voor de vergrendel- en ontgrendelsignalen. Ik dacht dat het het gemakkelijkst zou zijn om de signalen te gebruiken die naar de actuator in de bestuurdersdeur gaan. Die heb ik gevonden.
Links is de OE. Rechts is de stroomvoorziening.
View attachment 25257
De kabelboom voor de OE-spiegelfuncties loopt door een gat in de opvouwbare constructie. Net als OE. Let op de 2 kleine witte stekkers aan de onderkant van de kabelboom. Die 2 stekkers zitten in de grotere enkele vierkante constructie onder de stekkers.
View attachment 25258
Dus de passagierskant is klaar. Ik heb zelfs de tijd genomen om de draden in de deurbedrading te leiden. Dus er ziet niets veranderd uit.
Morgen kan ik de bestuurderskant aanpakken. Ik kom laat thuis en heb ongeveer een uur daglicht.
Heb je dit afgemaakt?
De spiegelknop (samen met het type stekker) van onze auto's verschilt van de spiegelknop voor de niet-USDM Corolla's die werden geleverd met de optie voor elektrisch inklapbare spiegels. De late model USDM Venza en CH-R werden beide geleverd met elektrisch inklapbare spiegels en ze gebruiken dezelfde knop als de Corolla's die werden geleverd met elektrisch inklapbare spiegels. Zoals ik al eerder zei, zijn de elektrisch inklapbare spiegelmotoren in de late model USDM CH-R en Venza in theorie waarschijnlijk dezelfde als die in de niet-USDM Corolla's met elektrisch inklapbare spiegels. Dus je zou mogelijk (nogmaals in theorie) de meeste OEM-onderdelen voor elektrisch inklapbare spiegels van deze 2 USDM-modellen kunnen krijgen (knop, motoren, alle bijbehorende subharnassen in de deurpanelen en de module [als die er inderdaad is]).TokyoTexan plaatste een foto van een spiegelharnas met extra zwarte en rode draden aan de rechterspiegel, wat een beetje vreemd is. Ik neem aan dat beide kanten het zouden moeten hebben.
Uit mijn ervaring met het achteraf inbouwen van een elektrisch inklapbare spiegel op een 06 IS250, zijn de zwarte en rode draden waarschijnlijk de stroom en aarde voor de elektrisch inklapbare spiegelmotor. Je kunt waarschijnlijk gewoon de pinnen van het harnas van de elektrisch inklapbare motor nemen en deze toevoegen aan het bestaande harnas van de OEM-spiegel; dat zou dan in het harnas van de auto moeten passen. Je moet er alleen zeker van zijn dat ze in de juiste pinpositie zitten.
Het volgende dat ik zou voorstellen is om de spiegelknop van onze auto te vergelijken met die met de elektrisch inklapbare knop. Het zou me niet verbazen als ze hetzelfde zijn en al bedraad zijn voor elektrisch inklapbare spiegels. Zo was het bij de IS250, dus je zou gewoon een van deze knoppen moeten kopen. Ik neem aan dat Toyota niet de moeite zou nemen om een compleet ander harnas te creëren, tenzij ze dat moesten doen.
Dan zou je op de knop moeten kunnen drukken om in en uit te klappen.
Ten slotte heb je een module nodig die in- en uitklapt wanneer je de auto vergrendelt en ontgrendelt. Dat is wat al deze AliExpress-kits extra hebben. Ik weet niet of de OEM-spiegels in-/uitklappen bij vergrendelen/ontgrendelen, maar ik vermoed dat er een soort OEM-module voor is.
Tenzij ik OEM-motoren voor minder dan 200 voor beide kanten kan krijgen, zal ik voorlopig even afwachten. Ik vermoed dat alle nieuwere Toyota's en Lexus met elektrisch inklapbare spiegels waarschijnlijk dezelfde motor zullen hebben.
Deze lijken op de juiste motoren als je afbeeldingen met andere vergelijkt. Je zou gewoon je spiegelonderdeel moeten nemen, het veergedeelte verwijderen en de motoren toevoegen.
Voor Toyota Levin 2019-2023 Auto Intelligent Automatic Car Electric Rearview Side Mirror Folding System Kit Module
Voor degenen die geïnteresseerd zijn.De spiegelschakelaar (samen met het type stekker) van onze auto's is anders dan de spiegelschakelaar voor de niet-USDM Corolla's die werden geleverd met de optie voor elektrisch inklapbare spiegels. De late model USDM Venza en CH-R werden beide geleverd met elektrisch inklapbare spiegels en gebruiken dezelfde schakelaar als de Corolla's die werden geleverd met elektrisch inklapbare spiegels. Zoals ik eerder al zei, zijn de elektrisch inklapbare spiegelmotoren in de late model USDM CH-R en Venza waarschijnlijk dezelfde als die in de niet-USDM Corolla's met elektrisch inklapbare spiegels. U zou dus (opnieuw in theorie) de meeste OEM-onderdelen voor elektrisch inklapbare spiegels van deze 2 USDM-modelauto's kunnen krijgen (schakelaar, motoren, alle bijbehorende subharnassen in de deurpanelen en de module [als die er inderdaad is]).
U kunt deze onderdelen gloednieuw bestellen bij Toyota, wat u waarschijnlijk meer dan $500 zou kosten, of de onderdelen samenstellen van een gesloopte Venza of CH-R via slopers of ebay. Helaas, omdat deze auto's nog vrij nieuw zijn (en voor zover ik weet niet goed verkochten, waardoor ze van de Amerikaanse markt werden gehaald), kan het even duren om deze onderdelen samen te stellen. Zou fijn zijn als ik er toegang toe zou kunnen krijgen in een pick-and-pull sloopbedrijf van een laat model.
Als u inderdaad alle vereiste OEM-onderdelen van die 2 modellen kunt samenstellen en alles overspringt en werkt in onze auto's, is het enige dat u nog nodig heeft de LHD niet-USDM Corolla hoofdschakelaar voor ramen/elektrische spiegels die werd geleverd met elektrisch inklapbare spiegels (u kunt waarschijnlijk gewoon uw originele bekleding aanpassen door een sleuf te snijden naast de joystick voor de elektrische spiegel voor de knop voor inklapbare spiegels)
USDM Corolla spiegelschakelaar en stekker:
View attachment 25421
View attachment 25422
Inklapbare spiegelschakelaar en stekker:
View attachment 25423
View attachment 25424
LHD Corolla elektrisch inklapbare spiegelschakelaar:
View attachment 25425