Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Pioneer DMH-WC6600NEX-hoofdeenheid

624 views 5 replies 5 participants last post by  Wsidr1  
#1 ·
Hallo,

Wie heeft een Pioneer 9" DMH-WC6600NEX head unit geïnstalleerd en hoe goed werkt het voor u?

Deze head unit met aangepaste kabelboom werd geïnstalleerd als onderdeel van een volledig aangepast systeem voor mijn GR, inclusief Mosconi-versterkers, Audio Frog 3-weg fronten en 3 10's in een zeer aangepaste behuizing.

Vanaf het begin stopte de head unit met muziek, bevroor vervolgens het touchscreen en startte opnieuw op. Dit is zeer willekeurig en gebeurt bij elke rit, zou gebeuren bij gebruik van bedrade CarPlay, Bluetooth, USB, XM en radio, zelfs met mijn telefoon uitgeschakeld (testen op mogelijke compatibiliteitsproblemen met de telefoon), de firmware werd bijgewerkt.

Een nieuwe head unit werd geleverd en deed hetzelfde, direct uit de doos ???? 2 defecte head units ???? dit is zeer frustrerend voor alle betrokkenen.

Dit is op zijn zachtst gezegd zeer frustrerend geweest. Goed nieuws voor mij is dat de leverancier van de head unit een geweldige kerel is en zeer behulpzaam is geweest en de eigenaar van mijn lokale winkel een geweldige persoon is wiens klantenservice boven en buiten gaat.

Het lijkt erop dat de fabriekshead unit weer teruggaat.

Als iemand de Pioneer Head Unit gebruikt, wil ik graag uw ervaring ermee weten.

Bedankt!!

#2 ·
Hoi,

Wie heeft een Pioneer 9" DMH-WC6600NEX head unit geïnstalleerd en hoe goed werkt het voor jou?

Deze head unit met aangepaste kabelboom werd geïnstalleerd als onderdeel van een volledig aangepast systeem voor mijn GR, inclusief Mosconi versterkers, Audio Frog 3-weg fronten en 3 10's in een zeer aangepaste behuizing.

Vanaf het begin stopte de head unit de muziek en bevroor vervolgens het touchscreen en startte opnieuw op. Dit is zeer willekeurig en gebeurt bij elke rit, zou gebeuren bij gebruik van bedrade CarPlay, Bluetooth, USB, XM en radio, zelfs met mijn telefoon uit (testen op mogelijke compatibiliteitsproblemen met de telefoon), de firmware werd bijgewerkt.

Een nieuwe head unit werd geleverd en deed hetzelfde, direct uit de doos ???? 2 defecte head units ???? dit is zeer frustrerend voor alle betrokkenen.

Dit is op zijn zachtst gezegd zeer frustrerend geweest. Goed nieuws voor mij is dat de leverancier van de head unit een geweldige kerel is en zeer behulpzaam is geweest en mijn lokale winkeleigenaar is een geweldige persoon wiens klantenservice boven en buiten gaat.

Het lijkt erop dat de fabriekshead unit weer terugkomt.

Bedankt!!
Ik heb in het verleden veel Pioneer head units gehad en ze hebben dit allemaal gedaan. Ik heb een AVH-4200NEX in mijn Fiat en hij start zichzelf de hele tijd opnieuw op. De meeste high-end car audio fabrikanten hebben de markt verlaten, dus er zijn misschien niet veel keuzes meer. Ik zou zeggen, laat het origineel, want er kunnen te veel bugs optreden met aftermarket units. Ik hoop dat je de oorzaak van het probleem vindt, want je systeem klinkt alsof het best wel goed is.

#4 ·
Hoi,

Wie heeft een Pioneer 9" DMH-WC6600NEX head unit geïnstalleerd en hoe goed werkt deze voor u?

Deze head unit met aangepaste kabelboom is geïnstalleerd als onderdeel van een volledig aangepast systeem voor mijn GR, inclusief Mosconi versterkers, Audio Frog 3-weg fronten en 3 10's in een zeer aangepaste behuizing.

Vanaf het begin stopte de head unit de muziek en bevroor vervolgens het touchscreen en startte opnieuw op. Dit is zeer willekeurig en gebeurt bij elke rit, zou gebeuren bij gebruik van bedrade CarPlay, Bluetooth, USB, XM en radio, zelfs met mijn telefoon uitgeschakeld (testen op mogelijke compatibiliteitsproblemen met de telefoon), de firmware is bijgewerkt.

Dit is op zijn zachtst gezegd zeer frustrerend geweest. Goed nieuws voor mij is dat de leverancier van de head unit een geweldige kerel is en zeer behulpzaam is geweest en de eigenaar van mijn lokale winkel een geweldige persoon is wiens klantenservice boven en buiten gaat.

Het lijkt erop dat de fabriekshead unit weer terugkomt.

Bedankt!!
Je bent Bings klant! Ik ben de leverancier van de head unit lol. Ik heb de complete kit voor je installatie geleverd. Hij nam niet lang na je installatie contact op en zei dat het rare dingen deed. Ik stuurde een complete vervanging van de head unit en hij zei ook dat het hetzelfde deed. De laatste keer dat ik met hem sprak, zei ik dat hij een firmware-update moest proberen uit te voeren. Dat zou de enige verklaring kunnen zijn voor het feit dat beide units precies hetzelfde deden. Ik heb ongeveer een dozijn van deze units in andere GR's geïnstalleerd en ben de problemen die jij hebt nog niet tegengekomen. Hebben jullie firmware-updates geprobeerd? Bing is een super solide kerel, ik ben blij dat je hem je systeem hebt laten doen, en ik ben blij dat ik er een klein deel van heb uitgemaakt!

#5 ·
Je bent Bings klant! Ik ben de leverancier van de headunit, lol. Ik heb de complete kit voor je installatie geleverd. Hij nam contact op kort nadat je installatie was voltooid en zei dat het rare dingen deed. Ik stuurde een complete vervanging van de headunit en hij zei ook dat het hetzelfde deed. De laatste keer dat ik met hem sprak, zei ik dat hij een firmware-update moest proberen uit te voeren. Dat zou de enige verklaring kunnen zijn waarom beide units precies hetzelfde deden. Ik heb ongeveer een dozijn van deze units in andere GR's geïnstalleerd en ben de problemen die jij hebt nog niet tegengekomen. Hebben jullie al firmware-updates geprobeerd? Bing is een super solide kerel, ik ben blij dat je hem je systeem hebt laten doen, en ik ben blij dat ik er een klein deel van uitmaakte!
Hoi
Ja, ik ben dolgelukkig dat Bing dit project heeft aangenomen. Hij is een geweldige, standvastige kerel en zijn vakmanschap is top. De build staat op zijn Facebook en het is een kunstwerk (omgekeerde woofers)!! en bedankt voor je hulp met de vervangende headunit en kabelboom.
De firmware is geüpdatet van 3.04 naar 3.07 en de resultaten zijn hetzelfde. Eerst dacht ik dat het een iPhone / CarPlay-compatibiliteitsprobleem kon zijn, dus reed ik met de auto met de telefoon uit (zelfs voordat ik de auto startte) en bij elke rit stopt/bevriest hij en start hij opnieuw op (vaak) met elke muziekbron op elk volume. De nieuwe headunit heeft meer tijd nodig om opnieuw op te starten dan de originele
En iets nieuws dat het is gaan doen - bij de eerste start kan het volume niet omhoog of omlaag worden aangepast via het touchscreen of het stuurwiel en moet ik de auto uit- en weer aanzetten om het volume aan te passen.
Ik ga de nieuwe TY14 proberen en kijken wat er gebeurt.
Bedankt voor je steun
Vinnie