Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
101 - 120 of 486 Posts
Ja, dat was een andere zorg of ze wel de juiste oliën zouden gebruiken. Ik wil gewoon niet dat ze aan mijn auto komen (omdat veel mensen bij dealers niet om je auto geven). Ik zal hem brengen als ik HET ECHT moet, lol.

Ik weet uit ervaring dat sommige smeertechnici (natuurlijk niet allemaal) gewoon kinderen zijn..
Mijn servicemanager met wie ik sprak, verklaarde: "Ik zal een van mijn vertrouwde technici" op de auto zetten LOL.

Ik zei gewoon oké, bedankt, voel me nu veel beter hahaha.

Smeermonteurs, die in de auto-industrie hebben gewerkt, staan onderaan de lijst van functies in de serviceafdeling en worden het minst betaald. Dus ja... het kan ze meestal niet schelen. Snelheid en volume zijn wat telt.

Ook gezien het feit dat de GRC niet zo gemakkelijk verkrijgbaar is, hoef ik niet dat mijn auto de aandacht trekt of willekeurige "proefritten" na de service. Ik breng onze 2022 Sienna voor service, want wie geeft er nou om het rijden in een minivan, maar een GRC??? Ik vertrouw ze niet. Lol.
Precies!!

Ik breng nog steeds mijn 21 RAV4, want, zoals je al zei, wie geeft er nou om een SUV/minivan? Maar GRC? Ja, ik heb die willekeurige "proefritten" ook niet nodig, lol.

Precies!!

Ik breng nog steeds mijn 21 RAV4 mee, want, zoals je al zei, wie geeft er meestal om een SUV/minivan? Maar GRC? Ja, ik heb die willekeurige "wegtests" ook niet nodig, lol.
Precies, de RAV4 van mijn vrouw en mijn taco zijn vrij doorsnee en worden 017107109701x per week gezien. De GRC is in feite een van de een in mijn dealer.

Is de algemene consensus volledige vloeistoffen na het inrijden? Ik dacht eraan om alleen motorolie te verversen, maar nu twijfel ik...
Je gaat veel gemengde beoordelingen krijgen over de vraag of je je zorgen moet maken over het verversen van de andere vloeistoffen naast motorolie, of dat überhaupt te doen (omdat inrijden niet nodig is, het al tijdens de productie is ingereden, en/of het niet bestaat). Uiteindelijk is het aan jou om te beslissen! Ik heb het gedaan voor de gemoedsrust.

Dit is een zeer individuele beslissing. Ik was 35 jaar lang Toyota-meestermonteur en de hoeveelheid misbruik en verwaarlozing die klanten hun auto's hebben aangedaan en die de auto's op de een of andere manier op wonderbaarlijke wijze hebben overleefd, is een ware getuigenis van de duurzaamheid en betrouwbaarheid van Toyota-producten. Als u zich strikt aan het door de fabrikant aanbevolen onderhoud houdt, is de kans zeer groot dat u nooit een catastrofale storing van een onderdeel zult ondervinden. Ik ben er echter van overtuigd dat vloeistoffen goedkoop zijn en onderdelen niet. Zelfs als de auto een garantie heeft van 60.000 mijl en 60 maanden op de aandrijflijn, zou ik liever voorkomen dat ik een claim moet indienen voor een onderdeel dat zichzelf heeft opgeblazen, in plaats van mijn garantie te gebruiken. Ik zal alle aandrijflijn vloeistoffen persoonlijk verversen als ik ongeveer duizend mijl heb gereden. Maar ik denk dat de kans groot is dat de auto het prima zal doen als u de door de fabriek aanbevolen onderhoudsintervallen volgt, vooral als u de auto niet als een huurpaard behandelt. Alleen u kunt waarde hechten aan gemoedsrust/goedkope verzekering.

Is de algemene consensus volledige vloeistoffen na het inrijden? Ik dacht erover om alleen motorolie te doen, maar nu twijfel ik...
Het lijkt een beetje verdeeld. Ik denk dat het misschien niet helpt, maar waarschijnlijk geen kwaad kan, zolang het maar goed en met de juiste vloeistoffen wordt gedaan. Nu is mijn probleem het vinden van een werkplaats die ik vertrouw om de juiste vloeistoffen te hebben (voor een relatief redelijke prijs).

Ik wilde vragen, hoop dat ik niets over het hoofd heb gezien - hoe reset je het onderhoudslampje op het voertuig? Ik heb mijn inloopolie ververst na 1.000 mijl en probeerde het lampje op de oude manier te resetten; ODO-knop ingedrukt houden en het voertuig in de accessoiremodus zetten terwijl de kilometerstand werd weergegeven, maar tevergeefs. Ik kon niets vinden in het voertuiginfosysteem om dit te doen, tenzij ik het over het hoofd heb gezien. Ik kijk ernaar uit om informatie te verkrijgen via dit forum en anderen.

geen magneet.
hmmm Ik merkte ook dat het niet dezelfde grootte had als de vulbout. Daar was ik niet op voorbereid. Vuller is 24mn en afvoer is 22mm

Zal binnenkort mijn vloeistoffen doen. Hoe is de toegang tot de vulgaten? Handpomp en slang nodig? Iemand koppel specificaties op de aftap/vul bouten?
pomp met slang maakte het gemakkelijk. Ik ben gewend om ze te gebruiken met mijn andere auto's, maar de transmissie is het gemakkelijkst als je de voering van de spatbord afneemt. De vloeistof uit de transmissie komt eruit als water, dus wees daarop bedacht. Ik heb een puinhoop gemaakt 😓

29 ft•lbs voor alle vul- en aftapbouten, behalve de motorolie-aftapbout is 30 ft•lbs
Echt waar? Wauw, dat is best hoog! Die van de transmissie zijn van een behoorlijk formaat in massieve aluminium gietstukken, denk ik. De motorolie-aftap had ik niet zo hoog verwacht.
Sorry, ik dacht aan 14 ft lbs, dat is de filter zelf.

ik heb een Gr Corolla oliefilter P/N 90915-YZZN1 opgehaald
dit ding is klein af :LOL:
ik gebruik al 20 jaar redline in mijn toyota-transmissies en -differentiëlen. dit is echter mijn eerste toyota-transfercase. dit is wat ik heb besteld:
transfer en diff: 75W85 GL-5 Gear Oil
transmissie: MT-LV 70W/75W GL-4 Gear Oil
Ik heb eigenlijk een website gezien die zei dat onze oliefilter P/N 90915-YZZN2 is, ik heb de bron gevonden en het verwees naar de GR Yaris
Image

. Ik belde mijn lokale onderdelenafdeling en ze zeiden dat het GR-filter de N1 was.

101 - 120 of 486 Posts