Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
81 - 100 of 486 Posts
Net mijn motor, transfer, diff en handmatige vloeistof vervangen bij 629 mijl.
Zag gemengde beoordelingen over het inrijden, maar dacht dat ik het gewoon zou doen om veilig te zijn.

Handgeschakelde versnellingsbak = Redline MT-LV 70W/75W GL-4
Transfer & Diff = Redline 75W85 GL-5
Motor = Motul 8100 Eco-lite 0w20 (ILSAC GF-6A / API)
die achterste diff-aftapplug, toch? Daarom heb ik het ook gedaan bij 639 mijl
ik heb ook dezelfde vloeistoffen gebruikt

Zag gemengde beoordelingen over het inrijden, maar dacht dat ik het gewoon zou doen om veilig te zijn.

Hoeveel heb je hiervoor betaald, bro?

Net mijn motor, transfer, diff en handmatige vloeistof vervangen na 629 mijl.

Uitstekende keuze van smeermiddelen 👍

$50 voor de redline vloeistoffen (kreeg korting erop)
Ik herinner me het Motul-olie niet meer omdat ik het al een tijdje geleden had. (kreeg ook korting op Motul)
$16-18? voor filter en pakkingen
Lol, heb je het zelf gedaan! Respect! Helaas kan ik het niet. Ik aarzel om het naar de dealer te brengen. Ik zit vanavond op 600 mijl.

Zag gemengde beoordelingen over het inrijden, maar dacht dat ik het gewoon voor de zekerheid zou doen.

Heeft u toevallig de onderdeelnummers voor alle vergruisbare ringen voor de aftap/vulling?

*MAAKT NIET UIT, ik heb de thread gelezen...lol.

Bedankt!

Ik aarzelde ERG om het naar een dealer te brengen, daarom heb ik het zelf gedaan.
Ik kan de mechanische kant van de dingen aan, maar ik zal niet liegen... Ik aarzel om de mijne naar de dealer te brengen EN zelfs zelf zo vroeg dingen open te breken, maar;ll zal daar overheen moeten komen.

Vraag, hoeveel vloeistof moest u de transmissie en differentiëlen vervangen? Heeft u de afgetapte vloeistof gemeten en dezelfde hoeveelheid bijgevuld, of was het zoals een olieverversing, waarbij u weet dat u 4-5 liter moet bijvullen?

Ik weet dat bij sommige auto's sommige transmissies niet alle vloeistof aftappen, dus de vuistregel is om alleen zoveel bij te vullen als u hebt afgetapt, hetzelfde voor differentiëlen.

Ik vraag me af of u hetzelfde moest doen.

Ik kan de mechanische kant van de dingen aan, maar ik zal niet liegen... Ik aarzel om de mijne naar de dealer te brengen EN zelfs zelf zo vroeg dingen open te breken, maar;ll zal daar overheen moeten komen.

Vraag, hoeveel vloeistof moest je vervangen voor de transmissie en differentiëlen? Heb je de afgetapte vloeistof gemeten en dezelfde hoeveelheid bijgevuld, of was het als een olieverversing, waarbij je weet dat je 4-5 liter moet bijvullen?

Ik weet dat bij sommige auto's sommige transmissies niet alle vloeistof aftappen, dus de vuistregel is om alleen zoveel bij te vullen als je hebt afgetapt, hetzelfde voor differentiëlen.

Ik vraag me af of je hetzelfde hebt moeten doen.
Zeker begrijpelijk. Ik ben gewend om aan oudere auto's te werken, dus het was raar voor mij om aan een nieuwe auto als deze te werken, loll.

Ik heb 2 liter voor de transmissie gedaan, ongeveer 0,40 tot 0,50 liter in zowel de diff als de tussenbak. Ik heb het een beetje gemeten door de helft van de vloeistof in twee aparte containers te gieten, maar ik heb de vloeistof niet gemeten toen deze eruit kwam/afgetapt werd. Ik dacht daar pas over na nadat ik de hele klus had geklaard, lol.

Bedankt!

Ik aarzelde ERG om het naar een dealer te brengen, daarom heb ik het zelf gedaan.
Eens, na twee keer in de wacht te hebben gestaan ​​vorige week met de serviceafdeling en de onderdelenafdeling en drie keer te zijn opgehangen door beide. Ik denk gewoon niet dat het in mijn beste belang is om het naar hen te brengen. Ze beweerden ook twee keer dat ze de juiste olie hadden, en gingen er gewoon overheen door te zeggen ja, het is 0w-20. Oké, maar zijn het de specificaties die op de oliedop staan? Nou, uhm, niet precies, het zou prima moeten zijn, bla bla bla. En na het bekijken van de video van Car Care Nut. Het komt gewoon naar huis met oké, ik zal hun oliefilter gebruiken, maar Mobil One gebruiken. Heb nooit echt problemen gehad met die olie na het 9 jaar in mijn Subaru te hebben gebruikt. Heb alleen toegang nodig tot een lift.

Ze zullen altijd terugvallen op het door de OEM aanbevolen gewicht. We hebben de tunershops nodig om het ding uitgebreid te testen, op de dyno en op het circuit, en we zouden enkele aanbevelingen moeten zien. Ik ben in het zuiden waar we een groot deel van het jaar een hoge luchtvochtigheid en 100 graden zien. Hard rijden ziet meestal een aanbeveling van een zwaardere olie. we zullen zien. Ik zou voorlopig 0W-20 doen totdat we informatie hebben.
Onze Australische vrienden ervaren ook hoge temperaturen en vochtigheid, dus misschien kunnen we betere informatie van hen krijgen met betrekking tot de gewichten van motorolie.
Ik ben een groot voorstander van het zelf uitvoeren van vloeistofwissels op een prestatiegericht voertuig, maar kan de dealer garantieclaims weigeren als er geen registratie is van vloeistofwissels die bij een Toyota-dealer zijn uitgevoerd? Gewoon uit nieuwsgierigheid, want ik heb nog nooit een gloednieuw prestatievoertuig gehad. De enige voertuigen die ik ooit gloednieuw heb gekocht, waren gewone alledaagse voertuigen, en die kregen vloeistofwissels bij de dealer. Al mijn prestatieauto's werden gebruikt gekocht of waren projectauto's om mee te beginnen, en voor die auto's deed ik altijd mijn eigen vloeistofwissels.

Eens, nadat ik vorige week twee keer in de wacht stond met de serviceafdeling en de onderdelenafdeling en drie keer door beiden ben opgehangen. Ik denk gewoon niet dat het in mijn beste belang is om het naar hen te brengen. Ze beweerden ook twee keer dat ze de juiste olie hadden, door gewoon te zeggen ja, het is 0w-20. Oké, maar zijn het de specificaties die op de oliedop staan? Nou uhm niet precies, het zou prima moeten zijn bla bla bla. En na het bekijken van de video van Car Care Nut. Het komt gewoon naar huis met oké, ik zal hun oliefilter gebruiken, maar Mobil One gebruiken. Heb er nooit echt problemen mee gehad met die olie na het 9 jaar in mijn Subaru te hebben gebruikt. Ik heb gewoon toegang nodig tot een lift.
Ja, dat was een andere zorg of ze wel of niet de juiste oliën zouden gebruiken. Ik wil gewoon niet dat ze mijn auto aanraken (want veel mensen bij dealers geven niet om je auto). Ik zal het brengen als ik HET ECHT moet, lol.

Ik weet uit ervaring dat sommige smeertechnici (natuurlijk niet allemaal) gewoon kinderen zijn..

Ja, dat was een andere zorg of ze wel de juiste oliën zouden gebruiken. Ik wil gewoon niet dat ze aan mijn auto komen (want veel mensen bij dealers geven geen fuck om je auto). Ik zal hem brengen als ik HET ECHT moet, lol.

Ik weet uit ervaring dat sommige smeertechnici (natuurlijk niet allemaal) gewoon kinderen zijn...
Smeertechnici, die in de auto-industrie hebben gewerkt, staan onderaan de lijst van functies in de serviceafdeling en worden het minst betaald. Dus ja... het kan ze meestal niet schelen. Snelheid en volume zijn wat telt.

Ook, aangezien de GRC niet zo gemakkelijk verkrijgbaar is, hoef ik niet dat mijn auto de aandacht trekt of willekeurige "proefritten" nodig heeft na de service. Ik breng onze 2022 Sienna voor service, want wie geeft er nu om het rijden in een minivan, maar een GRC??? Ik vertrouw ze niet. Lol.

Onze Australische vrienden ervaren ook hoge temperaturen en vochtigheid, dus misschien kunnen we betere informatie van hen krijgen met betrekking tot motorolie-gewichten.
Ik ben een groot voorstander van het zelf uitvoeren van vloeistofwissels op een prestatiegericht voertuig, maar kan de dealer garantieclaims weigeren als er geen registratie is van vloeistofwissels die bij een Toyota-dealer zijn uitgevoerd? Gewoon uit nieuwsgierigheid, aangezien ik nog nooit een gloednieuw prestatievoertuig heb gehad. De enige voertuigen die ik ooit gloednieuw heb gekocht, waren gewone alledaagse voertuigen, en daar werden vloeistofwissels bij de dealer gedaan. Al mijn prestatieauto's zijn gebruikt gekocht of waren projectauto's om mee te beginnen, en voor die auto's heb ik altijd mijn eigen vloeistofwissels gedaan.
Hilarisch, wat als de daadwerkelijke dealer de verkeerde vloeistoffen gebruikt? Ik weet niet hoe je het zou kunnen bewijzen, maar niet betrouwbaar.

Smeermonteurs, die in de auto-industrie hebben gewerkt, staan onderaan de lijst van posities in de serviceafdeling en worden het minst betaald. Dus ja... het kan ze meestal niet schelen. Snelheid en volume zijn wat telt.

Ook gezien het feit dat de GRC niet zo gemakkelijk verkrijgbaar is, hoef ik niet dat mijn auto de aandacht trekt of dat er willekeurige "wegtests" worden uitgevoerd na de servicebeurt. Ik breng onze 2022 Sienna voor onderhoud, want wie geeft er nou om het rijden in een minivan, maar een GRC??? Ik vertrouw ze niet. Lol.
Met de app kun je het laten monitoren en iedereen die eraan werkt laten weten dat deze snelle bochten en snelle acceleratie en remmen documenteert. Ik ben van plan om iedereen die aan de mijne werkt erover te vertellen, zodat ze er in ieder geval twee keer over nadenken.

Met de app kun je het laten monitoren en iedereen die eraan werkt laten weten dat het snel bochtenwerk en snel accelereren en remmen documenteert. Ik ben van plan het aan iedereen te vertellen die aan de mijne werkt, zodat ze er in ieder geval twee keer over nadenken.
Goed punt, daar heb ik niet aan gedacht bij de app voor dat onderdeel.

81 - 100 of 486 Posts