Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
81 - 100 of 431 Posts
Ik vermoed dat de turbocharger daar iets mee te maken heeft.
Dat zou kunnen betekenen dat ze standaard worden geleverd met een turbo-oliekoeler, wat super geweldig is voor de levensduur van deze motor.

De motor wordt geleverd met een oliekoeler. Bevestigd volgens het reparatiehandboek.
correct, maar het is een water/olie warmtewisselaar. In mijn ervaring helpt het om de olietemperatuur sneller op de optimale temperatuur te krijgen en is het voor gematigd sportief rijden. Ik weet zeker dat de gegevens zullen aantonen dat een lucht/oliekoeler nodig zal zijn voor gebruik op het circuit.

Toyota gebruikt die vloeistofgekoelde oliekoelers al tientallen jaren. Als het goed genoeg is voor je viercilinder Camry... Het zal waarschijnlijk niet goed genoeg zijn voor een racedag in je GRC. 😪

Ik weet zeker dat het prima is voor informele circuitrijders. Als je consequent aan track events deelneemt, weet je zeker dat je op de hoogte bent van het handhaven van de juiste oliedruk, enz.

Toyota gebruikt die vloeistofgekoelde oliekoelers al tientallen jaren. Als het goed genoeg is voor je viercilinder Camry... Dan is het waarschijnlijk niet goed genoeg voor een trackday in je GRC. 😪
Voor de goede orde, Toyota heeft in het verleden in MR2's vrijwel dezelfde stijl koelvloeistofgebaseerde oliekoeler/verwarmer (voor koude starts) gebruikt. Zelfs als hij 30+ jaar oud is, is hij voor je typische sessies van 15-20 minuten nog steeds adequaat, zodat je hem niet echt hoeft te upgraden, tenzij je het vermogen hebt verhoogd.

Net de olie ververst. Hoewel ik mijn quickjacks had moeten gebruiken, ben ik een liefhebber van straf en wilde ik geen auto's verplaatsen. Het was bijna net zo eenvoudig als mijn STi, de carterpan en de filter zitten iets verder naar achteren, maar het is allemaal te doen voor een man van 1,80 meter en 115 kg met een enkele krik.

Gereedschap:
10 mm dop
14 mm dop
Olie filter tool in klauwstijl en 3/8 ratel.

Onderdeelnummers staan in de video!

De hoek waaronder de stekker zit, is net genoeg om er geen te krijgen, tenzij je de voorkant van de auto naar achteren kantelt. Ik denk niet dat het zo goed zou leeglopen als de standaard aftapplug.

Nou goed dan, lol. Misschien betaal ik de dealer om mijn eerste te doen. Mijn verkoper denkt niet dat mijn 2 jaar gratis olieverversingen een verversing bij 1000 mijl zullen dekken. Ik bel de serviceafdeling en kijk wel.
Mijn lokale dealer was zo onwetend als het ging om het onderhoud van mijn GRc, ik breng hem naar een priv

e winkel

Net de olie vervangen. Hoewel ik mijn quickjacks had moeten gebruiken, ben ik een liefhebber van straf en wilde ik geen auto's verplaatsen. Het was bijna net zo eenvoudig als mijn STi, de pan en de filter zitten iets verder naar achteren, maar het is allemaal te doen voor een kerel van 1,80 meter en 115 kg met een enkele krik.

Gereedschap:
10 mm dop
14 mm dop
Klauwstijl oliefiltergereedschap en 3/8 ratel.

Onderdeelnummers staan in de video!

Goede video! Staat er op de olie dat deze GF-6A-geclassificeerd is?

Goede video! Zegt de olie dat deze GF-6A-geclassificeerd is?
Jazeker, API SP en ILSAC -GF-6A classificaties gaan hand in hand, het zijn 2 afzonderlijke slijtagewaarderingen, dus je kunt het een niet zonder het ander hebben. De huidige batch Toyota 0w-20 (die in de video, met onderdeelnummer) heeft de vereiste SP/GA-6A certificeringen. Na in de konijnenpijp te zijn gevallen, lijkt het erop dat vroege servicespecificaties van de GR Yaris deze motoren classificeerden voor de GA-6B olie, maar vanwege tekorten in de toeleveringsketen hebben ze de specificaties gewijzigd.

Mijn VIN wordt niet eens opgehaald op de website van het Toyota-onderdelencentrum, lol. Je kunt ook niet handmatig onderdelen zoeken voor een GR Corolla, omdat deze er nog niet op staat.
Ik heb mijn auto 2 weken geleden opgehaald… en mijn vin wordt ook niet opgehaald op de Toyota-onderdelensite! Enig idee waarom… vin werkt met mijn Toyota-app?

Heb mijn auto 2 weken geleden opgehaald… en mijn chassisnummer wordt ook niet weergegeven op de Toyota-onderdelensite! Enig idee waarom… chassisnummer werkt met mijn Toyota-app?
Het lijkt erop dat ze nog geen van de 2023-voertuigen, behalve de bZ4X, aan hun onderdelensite hebben toegevoegd. Ze zullen ze waarschijnlijk snel toevoegen.

• Like
Reactions: mdp5094
81 - 100 of 431 Posts