Ik doe het eerlijk gezegd 2 jaar. Ik bedoel, bij OCI krijg ik een monster en stuur ik het naar het lab voor verificatie, maar ik doe dit al zo lang dat ik altijd een oogje in het zeil houd op mijn kijkglazen op mijn sportmotoren. Elk heeft er een. Zolang de olie er nog nieuw of goed uitziet, stoor ik me er niet aan. Vroeger liet ik het iets donkerder worden, tapte het dan af, nam een monster en stuurde het in, voor die feelgoods. Blackstone zou me gewoon voor de gek houden: "Olie was nog steeds prima in dit monster" IE, je bent een domme A die je tijd, geld en dure olie verspilt. Gebruik bepaalt OCI, verder niets, tenzij het buiten staat waar hydro in het spel komt. Als het in de garage wordt bewaard, ben je redelijk veilig. Ik bedoel, zo veilig als een doos kittens. Bij al mijn motoren zitten de motor en de koppeling in dezelfde olie. Oliescheren, op een high-powered literbike, is vrijwel hetzelfde als een turbomotor. Als je er minder mee wilt rommelen, gebruik dan topkwaliteit spul zodat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Ik heb gevallen gezien die openbarstten op motoren die hoogwaardige synthetische olie gebruikten en de motor zag er bijna nieuw uit bij 100.000 mijl. Gebruik goed spul en doe in het begin lagere OCI's totdat je weet wat er aan de hand is. Als je rijgedrag consistent is, inclusief trackdays, kortere intervallen totdat je het uitvindt. Na verloop van tijd weet je precies wanneer je het moet verversen, met labrapporten, niet met oude vrouwenverhalen of OEM dit en dat. Dat geldt ook in het noorden waar het de hele winter ijskoud is, of de woestijn in AZ of Cali. Extreem weer kan snellere OCI's veroorzaken. Nogmaals, het lab.
Toyota heeft "5k mijl" in deze handleiding gezet voor procesvoering. Boekhouders die zich zorgen maken over een of andere jethro die donuts draait en de hele tijd zinloos op de auto slaat en niet alleen Toyota, alle fabrikanten proberen garantieproblemen tot een minimum te beperken, dus schrijven ze handleidingen om hun A te dekken. Het is een sportief type voertuig, dus ze doen dat in de handleiding alleen maar om het zekere voor het onzekere te nemen. Labrapporten > OEM-aanbevelingen. Ik heb me nog nooit zorgen gemaakt over potentiële garantieproblemen. Veel succes in de rechtbank met een eigenaar die bonnen heeft, labrapporten die van gevangenisstaal zijn. Het is nog nooit bij me opgekomen. Auto's, vrachtwagens, sportmotoren en waterscooters, zoals altijd. En ik mod al mijn shat, tunes, geflashte ECU's, FBO's, noem maar op. Veel van deze industrie is ontworpen om meer geld uit je portemonnee te halen via een servicebay van $120-150 per uur.