Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
41 - 60 of 108 Posts
Die man zou misschien wat onderzoek willen doen.

Denso was voorheen onderdeel van Toyota. Het werd afgesplitst zodat Denso onderdelen kon maken voor andere fabrikanten... Dat wil zeggen, winst genereren die verder gaat dan wat Toyota alleen kon genereren.

"Nadat het onafhankelijk werd van Toyota Motor, werd het bedrijf opgericht als Nippon Denso Co. Ltd."

 
Ik gebruikte 5w30 op een +90F-trackdag en de auto voelde traag aan. Het kan het omgevingsweer zijn geweest, of de 5w30. Ik weet het niet. Sindsdien heb ik 0w20 gebruikt en ik ben niet van plan om nog op dagen van +90F te racen 😂
Voor trackdagen wil je een andere gewichtsklasse nemen. Een 10w40 zou veel beter zijn dan een 5w30.

Olie les 1:

Het eerste getal op alle olie verpakkingen geeft de koude stroom (winter) eigenschappen. Het tweede getal op alle olie verpakkingen geeft het vermogen om hitte te verwerken - hoe hoger het getal, hoe meer het kan weerstaan/verwerken.

Daarnaast wil je de resultaten van de NOACK-vluchtigheidstests vinden, aangezien die de hoeveelheid olie beschrijven die na 60 minuten bij 250c wordt verbrand.


Vervolgens is de viscositeitsindex het op één na belangrijkste detail om te vinden. "De viscositeitsindex (VI) van een smeermiddel is de mate van de viscositeitsverandering als gevolg van een temperatuurverandering." Hoe hoger je VI, hoe beter.


Tot slot, voor trackdagen, zou ik een speciale race-olie sterk aanraden. Ik zal een trackdag (minimaal 1) doen nadat mijn motor is ingereden. Als ik dat doe, is dit de olie die ik zal gebruiken.


Ik stel niet voor/promoot niet dat iemand hetzelfde doet. Ik zeg dat dit een optie is, en ik zou je ten zeerste aanraden om olie te vinden van een fabrikant waar je meer bekend/comfortabel mee bent en die een vergelijkbaar type race-olie aanbiedt.

Daarnaast zou ik, zodra de trackdag voorbij is, een volledige olieverversing (olie en filter) terug naar mijn 'dagelijkse' spullen doen. Race-oliën zijn vanwege hun samenstelling niet vriendelijk voor uw katalysator.
 
Discussion starter · #43 ·
Het belangrijkste dat ik vandaag over olie heb geleerd, is 100% synthetisch versus volledig synthetisch. Is het waar dat een volledig synthetische olie zich niet eens volledig synthetisch hoeft te noemen? Ik las dat om een olie legaal volledig synthetisch te mogen noemen, deze slechts voor 10% synthetisch hoeft te zijn en de rest minerale olie kan zijn. Maar is dat niet gewoon een synthetische blend? Ik weet dat Mobile1, Vavoline, LiqiMoly en Pennzoil dit toegeven. Dat zou betekenen dat de enige echte 100% synthetische oliën Amsoil en Motul zouden zijn? Dit wordt alleen maar verwarrender.
 
Discussion starter · #44 ·
Ik verdeel dit in 2 categorieën.

1. Ik heb dit over 2 dagen of minder nodig.

2. Ik bestel alles 2 weken van tevoren.

Voor '2 dagen of minder' zou ik kiezen voor:
Fram Ultra Synthetic filter
Pennzoil Ultra Platinum olie

Voor 'vooraf bestellen' zou ik kiezen voor:
Fram Ultra Synthetic filter
AMSOil Signature Series olie

Het kan niet genegeerd worden dat AMSOil-producten een stuk meer kosten. Zijn ze absoluut de betere items om te kiezen? De filter? Nee. De olie, ja.

De belangrijkste details zijn dat de Fram Ultra Synthetic meer deeltjes en kleinere deeltjes opvangt dan AMSOil.

AMSOil heeft een veel beter resultaat met betrekking tot de NOACK-vluchtigheidstest (die bepaalt hoeveel olie er bij hoge temperatuur verbrandt, zoals in de turbo).

Deze thread gaat in op oliefilterdetails.

Deze thread gaat in op oliedetails.
Een ding dat mijn aandacht trok, is dat het oliefilter van Amsoil goedkoper is dan Wix XP, Purolator Boss, Mobile1 en K&N. Voor mijn andere voertuigen was Amsoil altijd de duurdere optie. Dat lijkt niet het geval te zijn met de GR. Het is $9,85 met lidmaatschap.
 
Discussion starter · #45 · (Edited)
Is Amsoil Signature ook de moeite waard als ik mijn olie elke 2.500-5.000 kilometer ververs? Voor een volledige olieverversing kost het $66, terwijl het met OE $46 zou zijn. Is er een groot genoeg verschil om het verschil van $20 te rechtvaardigen? Signature heeft naar verluidt veel betere bescherming in vergelijking met OE, maar geldt dat alleen bij een hoge kilometerstand?

Ik weet dat als ik Pennzoil Ultra Platunim met een Purolator Boss filter wil doen, het $56 kost. Ik zie ook veel mensen Motul V300 gebruiken, maar die olie kost $46 voor slechts 2L, het lijkt ook op de een of andere manier op MTN Dew. Ik dacht ook aan Kirkland motorolie voor 10QT voor $39. Maar zoals DaleNixon zei, zou het mijn motor kunnen opblazen.
 
Is Amsoil Signature ook de moeite waard als ik mijn olie ververs om de 2.500-5.000? Voor een volledige olieverversing is het $66, terwijl het met OE $46 zou zijn. Is er een groot genoeg verschil om het verschil van $20 te rechtvaardigen? Signature heeft veel betere bescherming, zegt men, in vergelijking met OE, maar is dat alleen bij een hoge kilometerstand?
Om Amsoil zinvol te maken, moet je het gebruiken totdat het afbreekt, wat een lange tijd is. Ik had jaren geleden een volledig getunede STI. De laatste Amsoil-labmonster dat ik naar Blackstone stuurde voor analyse had 10.000 mijl op de OCI. Blackstone analyseerde en vertelde me dat de olie in orde was en dat ik 12.000 mijl moest rijden voor de volgende olieverversing. Als je hoogwaardige volledig synthetische olie gebruikt, hoef je deze niet om de 2500-5000 mijl te verversen.
 
Hahahaha. Net als wat je hebt gezien…. Alles over olie/oliefilter, er zullen verschillende meningen zijn.
Sommigen zullen zeggen: "Toyota weet wat ze doen…"
Sommigen zullen zeggen: "Je moet een betere/zwaardere olie gebruiken…"

Als je niet van plan bent om veel zelf te sleutelen en de garantie intact wilt houden, zou "ik" de aanbevolen specificatie gebruiken. Als je er zeker van bent dat je zo snel mogelijk zult modificeren en de meeste problemen zelf of met een goede vriend kunt oplossen, doe dan wat je wilt.
Het gebruik van een ander olie merk/gewicht of oliefilter maakt uw garantie niet ongeldig. Dat komt door de Magnuson Moss Act van 1975.


Als je een andere olie of filter gebruikt, is het aan de fabrikant om overtuigend te bewijzen dat het defect te wijten was aan het gebruik van een ander product.
 
Om Amsoil zinvol te maken, moet je het gebruiken totdat het afbreekt, wat lang duurt. Ik had jaren geleden een volledig getunede STI. De laatste Amsoil-labmonster dat ik naar Blackstone stuurde voor analyse had 10.000 mijl op de OCI. Blackstone analyseerde en vertelde me dat de olie in orde was en dat ik 12.000 mijl moest rijden voor de volgende olieverversing. Als je hoogwaardige volledig synthetische olie gebruikt, hoef je deze niet om de 2500-5000 mijl te verversen.
Over het algemeen ben ik het met je eens. Eén ding dat echt in overweging moet worden genomen, zijn de NOACK-resultaten. Als je een voertuig met een turbo hebt, moet je begrijpen welk percentage van de olie verbrandt, zodat je een idee hebt hoe vaak je je oliepeil moet controleren.

Bovendien, als je de voorkeur geeft aan kortere verversingsintervallen, biedt AMSOil de XL- en OE-specificaties van oliën met dezelfde gewichten aan. Die zijn niet bedoeld voor lange verversingsintervallen, hoewel er duidelijk een prijsverschil is, bekijk ik het als volgt:
Wat is op de lange termijn duurder? Een olieverversing of het laten reviseren/vervangen van de motor?
 
Een ding dat mijn aandacht trok, is dat het oliefilter van Amsoil goedkoper is dan Wix XP, Purolator Boss, Mobile1 en K&N. Voor mijn andere voertuigen was Amsoil altijd de duurdere optie. Dat lijkt niet het geval te zijn met de GR. Het is $9,85 met lidmaatschap.
Ja, hun prijzen zijn niet altijd logisch, maar ze moeten worden gecrediteerd, de enige keer dat ik prijsverhogingen zag, was toen het verkrijgen van de materialen (basisolie of additievenpakketmaterialen) hen meer kostte.

Helaas heb ik ze echter ook een item zien stopzetten waarvan ik dacht dat het een veelgebruikt item was - maar ik zit niet aan hun kant en bekijk het bestelvolume in de loop van de tijd.
 
Het belangrijkste dat ik vandaag over olie heb geleerd, is 100% synthetisch versus volledig synthetisch. Klopt het dat een volledig synthetische olie zich niet eens volledig synthetisch hoeft te noemen? Ik las dat om een olie legaal volledig synthetisch te mogen noemen, deze slechts voor 10% synthetisch hoeft te zijn en de rest minerale olie kan zijn. Maar is dat niet gewoon een synthetische blend? Ik weet dat Mobile1, Vavoline, LiqiMoly en Pennzoil dit toegeven. Dat zou betekenen dat de enige echte 100% synthetische oliën Amsoil en Motul zouden zijn?

Dit wordt alleen maar verwarrender.
"Sommigen definiëren "100% synthetisch" als motorolie die uitsluitend is gemaakt van basisoliën van groep IV polyalfaolefine (PAO). Daarentegen definiëren ze "volledig synthetisch" als een olie gemaakt van basisoliën van groep III."


Het wordt later in die post samengevat dat het de industriestandaarden zijn dat elke olie van groep III, groep IV of groep V zowel 'volledig synthetisch' als '100% synthetisch' kan worden genoemd - ze zijn uitwisselbaar.

Het echte verschil is de basisolie zelf, en dat is de ware kern van de vraag - "wat zijn de eigenschappen van die olie?" en niet zozeer "wat staat er op het etiket/wat impliceert het?"

Wat betreft een blend-olie:

"De meeste blend-oliën hebben een synthetisch oliegehalte dat varieert van 10% tot wel 25%."


Dat wil zeggen dat een olie van groep III geen 'blend'-olie is, aangezien oliën van groep III in de olie-industrie worden geaccepteerd als volledig/100% synthetisch.
 
Gek. Zit er bij die 10k ook een trackday inbegrepen? Ik zou graag 2 trackdays willen doen met mijn is300 op 5w30, maar blackstone heeft de ultra plat 0w20 goedgekeurd, dus ik houd het gewoon bij 1 trackday per OCI 😂
Ja. Ik doe meestal 2-3 HPDE per jaar, of deed dat. Ik verveel me met onze lokale circuits. Het enige in de hele regio dat ik nog wil doen met mijn motoren of een auto is COTA. Ik kon dat labrapport niet geloven. 10k mijl en zei me dat ik door moest gaan.
 
Discussion starter · #53 ·
Ja. Ik doe meestal 2-3 HPDE's per jaar, of deed dat. Ik verveel me met onze lokale circuits. Het enige in de hele regio dat ik nog wil doen met mijn motoren of een auto is COTA. Ik kon dat laboratoriumrapport niet geloven. 10.000 mijl en vertelde me om door te gaan.
Het belangrijkste dat de meeste high-end olie onderscheidt, is het molybdeen en zink. Ik vroeg een old school Toyota-technicus en hij zei dat voor hoeveel boost er in de GR zit, een olie met een hoog zinkgehalte zeer noodzakelijk zou zijn voor 200.000+ mijl terwijl er hard gereden wordt. Maar het komt met de prijs van veel duurdere olie. Zijn topkeuzes waren Amsoil SS, Vavoline VR1, Mobile1, Driven D120 of XP2 en Motul 300V. Om de een of andere reden noemde hij LiquiMoly helemaal niet en zei dat je er weg van moest blijven als het geen Europees voertuig is.

Het enige probleem dat hij ook zei, is om 0w20 te blijven gebruiken totdat de garantie voorbij is. Dus Amsoil en Motul zijn de enige 2 die een hoog zink 0w20 aanbieden. Hij zei ook dat je niet verder moet gaan dan 3.000 mijl, maar hij is old school. Maar mijn grootste zorg is of hoog zink en molybdeen echt belangrijk zijn voor turbomotoren?
 
Het belangrijkste dat de meeste high-end olie onderscheidt, is het molybdeen en zink. Ik vroeg een old school Toyota tech en hij zei dat voor hoeveel boost er in de GR zit een olie met een hoog zinkgehalte zeer noodzakelijk zou zijn voor 200k+ terwijl er hard gereden wordt. Maar het komt met de prijs van veel duurdere olie. Zijn topkeuzes waren Amsoil SS, Vavoline VR1, Mobile1, Driven D120 of XP2, en Motul 300V. Om de een of andere reden noemde hij LiquiMoly helemaal niet en zei dat je er weg van moest blijven als het geen Europees voertuig is.

Het enige probleem dat hij ook zei, is om 0w20 te blijven gebruiken tot de garantie voorbij is. Dus Amsoil en Motul zijn de enige 2 die over hoog zink 0w20 beschikken. Hij zei ook dat je niet verder moet gaan dan 3.000 mijl, maar hij is old school. Maar mijn grootste zorg is of hoog zink en molybdeen echt belangrijk zijn voor turbomotoren?
ZDDP en Moly zijn anti-slijtage additieven. Ze zijn aanwezig in olie om metaal-op-metaal contact te helpen beperken/stoppen. Dat is belangrijk in de turbo voor zover de as die de hete en koude kant verbindt. Met betrekking tot de motor is het cruciaal voor alle bewegende delen.

Voor zover ik weet, hebben ze geen impact op warmte of warmteafvoer. Dat zou de taak zijn van uw oliekoelsysteem.

Er bestaat zoiets als te veel ZDDP (niet zeker over Moly), aangezien ZDDP langzaam uw katalysator verstopt. Hoe hoger het ZDDP-gehalte, hoe sneller deze verstopping optreedt. Daarom, als u een race-olie gaat gebruiken, gebruik deze dan voor die race en verander deze daarna meteen terug in uw standaardolie.

Van wat ik heb gezien, hebben race-oliën de neiging om boven de 2000 ppm ZDDP te lopen (Royal Purple Max tot 3000 ppm), maar een standaardolie loopt rond de 800 ppm.
 
Het belangrijkste dat de meeste high-end olie onderscheidt, is het molybdeen en zink. Ik vroeg een old school Toyota-monteur en hij zei dat voor hoeveel boost er in de GR zit, een olie met een hoog zinkgehalte zeer noodzakelijk zou zijn voor 200k+ terwijl er hard gereden wordt. Maar het komt met de prijs van veel duurdere olie. Zijn topkeuzes waren Amsoil SS, Vavoline VR1, Mobile1, Driven D120 of XP2 en Motul 300V. Om de een of andere reden noemde hij LiquiMoly helemaal niet en zei hij dat je er weg van moest blijven als het geen Europees voertuig is.

Het enige probleem dat hij ook zei, is om 0w20 te blijven gebruiken totdat de garantie afloopt. Dus Amsoil en Motul zijn de enige 2 die over hoog zink 0w20 beschikken. Hij zei ook dat je niet verder moet gaan dan 3.000 mijl, maar hij is old school. Maar mijn grootste zorg is of hoog zink en molybdeen echt belangrijk zijn voor turbomotoren?
Eerlijk gezegd, ik probeer je hier te helpen, dus neem het alsjeblieft niet kwalijk..

Je denkt hier veel te veel over na. Gebruik de oliekwaliteit waarvan je denkt dat deze het beste werkt voor je geografische regio en rijstijl. Kies het merk olie waar je je het prettigst bij voelt en klaar. Het is niet zo'n groot probleem. Ik gebruik vandaag Amsoil omdat ik het al meer dan 20 jaar gebruik en er al meer dan 20 jaar labrapporten mee heb gedaan. Ik gebruik het zelfs in mijn Honda-maaier en -trimmer. Ik gebruik het omdat ik me niet hoef te bekommeren om olie te verversen op X of Y tijd of kilometers. Geen van mijn benzinevoertuigen zijn dagelijkse bestuurders. Daarvoor gebruik ik een goedkope EV. Iemand die de olie vaak gaat verversen etc., kiest een oliemerk dat voldoet aan de Toyota-specificaties. Gebruik de kwaliteit die ze aanbevelen als je een garantie-Nancy bent. Maar er is Magnuson Moss. Verdomme, bij een OCI van 3.000 mijl, neem dan gewoon wat voldoet aan de eisen van de fabrikant in de handleiding en de goedkoopste prijs of de beste deal is. OCI van 3.000 mijl komt trouwens uit de Dino-dagen. Niet met volledig synthetisch. Je verspilt alleen maar geld en verspilt olie. Lagere kosten, direct beschikbaar, die je sneller gaat verversen, kijk naar post #6 in de thread. Draai dat en klaar.
 
Om Amsoil zinvol te maken, moet je het gebruiken tot het afbreekt, wat een lange tijd is. Ik had jaren geleden een volledig getunede STI. De laatste Amsoil-labmonster dat ik naar Blackstone stuurde voor analyse had 10.000 mijl op de OCI. Blackstone analyseerde en vertelde me dat de olie in orde was en dat ik 12.000 mijl moest rijden voor de volgende olieverversing. Als je hoogwaardige volledig synthetische olie gebruikt, hoef je deze niet om de 2500-5000 mijl te verversen.
Ik kom niet in de buurt van de kilometerintervallen. Ik weet dat ik waarschijnlijk goede olie verspil, maar ik ververs mijn Amsoil één keer per jaar. Kijk, voor mijn garagekoningin heb ik het na ongeveer 400 mijl ververst, omdat het 13 maanden geleden was. HAHA. Dit herinnert me eraan dat ik meer moet bestellen.
 
Discussion starter · #57 ·
Eerlijk gezegd, ik probeer je hier te helpen, dus neem het alsjeblieft niet kwalijk..

Je denkt hier veel te veel over na. Gebruik de oliegewicht waarvan je denkt dat het het beste werkt voor je geografische regio en rijstijl. Kies het merk olie waar je je het prettigst bij voelt en klaar. Het is niet zo'n groot probleem. Ik gebruik vandaag Amsoil omdat ik het al meer dan 20 jaar gebruik en er al meer dan 20 jaar labrapporten mee heb gedaan. Ik gebruik Amsoil zelfs in mijn Honda-maaier en -trimmer. Ik gebruik het omdat ik geen zin heb om olie te verversen op X of Y tijd of kilometers. Geen van mijn benzinevoertuigen zijn dagelijkse bestuurders. Daarvoor gebruik ik een goedkope EV. Iemand die de olie vaak gaat verversen etc., kiest een oliemerk dat voldoet aan de Toyota-specificaties. Gebruik het gewicht dat ze aanbevelen als je een garantie-Nancy bent. Maar er is Magnuson Moss. Hell, bij een OCI van 3.000 mijl, neem dan wat voldoet aan de eisen van de fabrikant in de handleiding en de goedkoopste prijs of de beste deal is. 3.000 mijl OCI is trouwens uit de Dino-dagen. Niet met volledig synthetisch. Je verspilt gewoon geld en verspilt olie. Lagere kosten, direct beschikbaar, die je sneller gaat verversen, kijk naar post #6 in de thread. Gebruik dat en klaar.
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik studeer nu en mijn professoren prediken over het krijgen van de beste olie en het verversen om de 3000 mijl. Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer je waarschijnlijk gelijk hebt. Als ik betere olie wil, moet ik langere intervallen hebben. Als ik kortere intervallen wil, koop ik goedkopere olie. Ik ga waarschijnlijk gewoon 5000 doen om wat geld te besparen en al mijn Toyota-zorg te gebruiken. Na Toyota-zorg kan ik Amsoil OE gebruiken, gewoon omdat mijn vader het lidmaatschap heeft. Maar ik heb ook naar Kirkland-olie gekeken, wat 10 quarts voor $40 is, wat een koopje lijkt. De olie lijkt niet al te slecht en hetzelfde bedrijf dat Supertech en Amazon Basic maakt, maakt het. IDK, ik moet er gewoon een kiezen en klaar zijn.
 
Ik kom niet in de buurt van de kilometerintervallen. Ik weet dat ik waarschijnlijk goed olie verspil, maar ik ververs mijn Amsoil een keer per jaar. Kijk, voor mijn garagekoningin heb ik het na ongeveer 400 mijl ververst, alleen omdat het 13 maanden geleden was. HAHA. Dit herinnert me eraan, ik zou meer moeten bestellen.
Ik doe het eerlijk gezegd 2 jaar. Ik bedoel, bij OCI neem ik een monster en stuur ik het naar het lab voor verificatie, maar ik doe dit al zo lang dat ik altijd mijn kijkglazen op mijn sportmotoren in de gaten houd. Elke heeft er een. Zolang de olie er nog nieuw of goed uitziet, stoor ik me er niet aan. Vroeger liet ik het wat donkerder worden, tapte het dan af, nam een monster en stuurde het op, vanwege die feelgoods. Blackstone zou me gewoon gek maken: "Olie was nog prima in dit monster" IE, je bent een domme A die je tijd, geld en dure olie verspilt. Gebruik bepaalt OCI, verder niets, tenzij het buiten staat waar hydro in het spel komt. Als het in de garage wordt bewaard, ben je redelijk veilig. Ik bedoel, zo veilig als een doos met kittens. Bij al mijn motoren zitten de motor en de koppeling in dezelfde olie. Oliescheren, op een high-powered literbike, is vrijwel hetzelfde als een turbomotor. Als je er minder mee wilt rommelen, gebruik dan spullen van topkwaliteit, zodat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Ik heb gevallen gezien waarbij motoren open werden gesplitst die hoogwaardige synthetische olie gebruikten en de motor zag er bijna nieuw uit bij 100.000 mijl. Gebruik goede spullen en doe in het begin lagere OCI's totdat je weet wat wat is. Als je rijgedrag consistent is, inclusief trackdays, kortere intervallen totdat je het uitvindt. Na verloop van tijd weet je precies wanneer je het moet verversen, met labrapporten, niet met oude vrouwenverhalen of OEM dit en dat. Dat geldt ook in het noorden waar het de hele winter ijskoud is, of de woestijn in AZ of Cali. Extreem weer kan snellere OCI's veroorzaken. Nogmaals, het lab.

Toyota heeft "5k mijl" in deze handleiding voor deze auto gezet om rechtszaken te beperken. Boekhouders die zich zorgen maken over een of andere jethro die donuts draait, de auto de hele tijd zonder pardon mishandelt en niet alleen Toyota, alle fabrikanten proberen garantieproblemen tot een minimum te beperken, dus schrijven ze handleidingen om hun A te dekken. Het is een sportief type voertuig, dus ze doen dat alleen in de handleiding om het veilig te spelen. Laboratoriumrapporten > OEM-aanbevelingen. Ik heb me nog nooit zorgen gemaakt over potentiële garantieproblemen. Veel succes in de rechtbank met een eigenaar die bonnen heeft, laboratoriumrapporten die van penitentiaire staal zijn. Het is nog nooit bij me opgekomen. Auto's, vrachtwagens, sportmotoren en waterscooters, zoals altijd. En ik mod al mijn shat, tunes, geflashte ECU's, FBO's, noem maar op. Veel van deze industrie is ontworpen om meer geld uit je portemonnee te halen via een servicebay van $120-150 per uur arbeid.
 
Ik doe het eerlijk gezegd 2 jaar. Ik bedoel, bij OCI krijg ik een monster en stuur ik het naar het lab voor verificatie, maar ik doe dit al zo lang dat ik altijd een oogje in het zeil houd op mijn kijkglazen op mijn sportmotoren. Elk heeft er een. Zolang de olie er nog nieuw of goed uitziet, stoor ik me er niet aan. Vroeger liet ik het iets donkerder worden, tapte het dan af, nam een monster en stuurde het in, voor die feelgoods. Blackstone zou me gewoon voor de gek houden: "Olie was nog steeds prima in dit monster" IE, je bent een domme A die je tijd, geld en dure olie verspilt. Gebruik bepaalt OCI, verder niets, tenzij het buiten staat waar hydro in het spel komt. Als het in de garage wordt bewaard, ben je redelijk veilig. Ik bedoel, zo veilig als een doos kittens. Bij al mijn motoren zitten de motor en de koppeling in dezelfde olie. Oliescheren, op een high-powered literbike, is vrijwel hetzelfde als een turbomotor. Als je er minder mee wilt rommelen, gebruik dan topkwaliteit spul zodat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Ik heb gevallen gezien die openbarstten op motoren die hoogwaardige synthetische olie gebruikten en de motor zag er bijna nieuw uit bij 100.000 mijl. Gebruik goed spul en doe in het begin lagere OCI's totdat je weet wat er aan de hand is. Als je rijgedrag consistent is, inclusief trackdays, kortere intervallen totdat je het uitvindt. Na verloop van tijd weet je precies wanneer je het moet verversen, met labrapporten, niet met oude vrouwenverhalen of OEM dit en dat. Dat geldt ook in het noorden waar het de hele winter ijskoud is, of de woestijn in AZ of Cali. Extreem weer kan snellere OCI's veroorzaken. Nogmaals, het lab.

Toyota heeft "5k mijl" in deze handleiding gezet voor procesvoering. Boekhouders die zich zorgen maken over een of andere jethro die donuts draait en de hele tijd zinloos op de auto slaat en niet alleen Toyota, alle fabrikanten proberen garantieproblemen tot een minimum te beperken, dus schrijven ze handleidingen om hun A te dekken. Het is een sportief type voertuig, dus ze doen dat in de handleiding alleen maar om het zekere voor het onzekere te nemen. Labrapporten > OEM-aanbevelingen. Ik heb me nog nooit zorgen gemaakt over potentiële garantieproblemen. Veel succes in de rechtbank met een eigenaar die bonnen heeft, labrapporten die van gevangenisstaal zijn. Het is nog nooit bij me opgekomen. Auto's, vrachtwagens, sportmotoren en waterscooters, zoals altijd. En ik mod al mijn shat, tunes, geflashte ECU's, FBO's, noem maar op. Veel van deze industrie is ontworpen om meer geld uit je portemonnee te halen via een servicebay van $120-150 per uur.
Toen ik vroeger ongeveer 24.000 mijl per jaar pendelde, ververste ik de olie eigenlijk om de 15.000 mijl (ik weet niet waarom Toyota's kortere intervallen voor Amsoil hebben).

Ik pendel niet meer zoveel. Schiet op, mijn woon-werkverkeer is ongeveer 4,5 mijl, en mijn olie komt nauwelijks op bedrijfstemperatuur tegen de tijd dat ik 's ochtends op mijn werk aankom. Dus hoewel ik niet veel kilometers maak, denk ik dat het misschien toch een goed idee is om de GRC-olie een keer per jaar te verversen, gezien het type kilometers dat de olie krijgt.
 
41 - 60 of 108 Posts