Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Beste olie- en filtercombinatie

2 reading
31K views 107 replies 25 participants last post by  Jacques  
#1 ·
Hé jongens, ik ben momenteel bijna toe aan mijn 641 inloopolieverversing. Ik vroeg me af welke olie- en filtercombinatie ik zou moeten gebruiken. Ik heb Project Farms en Brand Ranks bekeken om te zien welke oliefiltercombinatie ik zou moeten kiezen. Project Farms zegt dat de beste olie Amsoil Signature is, gevolgd door Redline en dan Pennzoil Ultra Platunim. Brand Rank zei dat de beste filters Purolator Boss, Amsoil en dan Fram Endurance waren. Het punt is dat ik ook rekening probeer te houden met de kosten. Ik weet dat Pennzoil vaak in de aanbieding is en veel gemakkelijker te vinden is. Hetzelfde kan gezegd worden voor de Purolator Boss en de Fram Endurance.

Het is momenteel mijn enige auto en ik zit op de universiteit en doe mijn best om mijn auto te laten meegaan totdat ik een stabiele carrière heb, dus misschien 10 jaar of meer dan 150.000 km. Dus ik neem aan dat ik wil vragen wat jullie gebruiken?

#41 ·
Die man zou misschien wat onderzoek willen doen.

Denso was voorheen onderdeel van Toyota. Het werd afgesplitst zodat Denso onderdelen kon maken voor andere fabrikanten... Dat wil zeggen, winst genereren die verder gaat dan wat Toyota alleen kon genereren.

"Nadat het onafhankelijk werd van Toyota Motor, werd het bedrijf opgericht als Nippon Denso Co. Ltd."

#20 ·
Ik gebruik Amsoil sinds 2011. Het is mijn favoriete olie voor al mijn voertuigen (vroeger en nu).

Het heeft consequent op nummer 1 gestaan. Aanbevolen door veel tuners en gebruikt door veel aftermarket bedrijven. Fortune Auto is een voorbeeld.

Ik persoonlijk zal nooit meer voor een ander merk gaan, maar dat ben ik. Maar neem mijn woord er niet voor. Hun geschiedenis en reputatie spreken voor zich.
Ik ben bijna 10 jaar een voormalig AMSOil-dealer geweest, maar ik had een sterke focus op de technische details - eerlijk gezegd niets aan de verkoopkant.

De oliën van AMSOil zijn top. Pennzoil Ultra Platinum is bijna identiek voor een fractie van de prijs.

Per filters zijn AMSOil en Royal Purple identiek. Fram's Ultra Synthetic zijn eigenlijk beter dan AMSOil's EA-filters. Ik dacht eerst dat het BS was.

En dan zie je ISO-resultaten voor de filters en zie je dat de Fram Ultra Synthetic geen grap is, en het kost de HELFT van de AMSOil-filter.

Maar betekent dat dat ik nooit AMSOil-filters zal gebruiken? Nah. Ik zal een bypass-kit gebruiken. Die bypass-filters zijn ongelooflijk! Niets komt in de buurt!

#6 ·
Er is een zeer gedetailleerde vergelijking gemaakt op een groot YouTube-kanaal, waar ze meerdere tests hebben gedaan met tal van oliën. De algemene winnaar was amsoil, maar het versloeg Pennzoil ultra platinum maar net. Het prijsverschil tussen de 2 is niet de moeite waard om de Amsoil boven de Pennzoil te nemen, IMO. Ik blijf bij de pennzoil ultra Platinum. Bovendien is het gemakkelijker verkrijgbaar dan Amsoil. Met filters blijf ik gewoon bij de OEM-filter, maar niet die voor de GR, de iets langere (ben het onderdeelnummer vergeten).

#7 ·
Er is een zeer gedetailleerde vergelijking gemaakt op een groot YouTube-kanaal, waar ze meerdere tests hebben gedaan met tal van oliën. De algemene winnaar was amsoil, maar het versloeg Pennzoil ultra platinum nauwelijks. Het prijsverschil tussen de 2 is naar mijn mening niet de moeite waard om Amsoil boven Pennzoil te nemen. Ik blijf bij de pennzoil ultra Platinum. Bovendien is het gemakkelijker verkrijgbaar dan Amsoil. Met filters blijf ik gewoon bij de OEM-filter, maar niet die voor de GR, de iets langere (vergat het onderdeelnummer)
Ik denk dat dit de video is waarnaar je verwijst:

#9 ·
Hey jongens, ik sta momenteel op het punt mijn 641 inloopolie te verversen. Ik vroeg me af welke olie- en filtercombinatie ik zou moeten gebruiken. Ik heb Project Farms en Brand Ranks bekeken om te zien welke olie-filtercombinatie ik zou moeten kiezen. Project Farms zegt dat de beste olie Amsoil Signature is, gevolgd door Redline en dan Pennzoil Ultra Platunim. Brand Rank zei dat de beste filters Purolator Boss, Amsoil en dan Fram Endurance waren. Het punt is dat ik ook probeer rekening te houden met de kosten. Ik weet dat Pennzoil vaak in de aanbieding is en veel gemakkelijker te vinden is. Hetzelfde kan gezegd worden voor de Purolator Boss en de Fram Endurance.

Het is momenteel mijn enige auto en ik zit op de universiteit en doe mijn best om ervoor te zorgen dat mijn auto meegaat totdat ik een stabiele carrière heb, dus misschien 10 jaar of meer dan 150.000. Dus ik neem aan dat ik wil vragen wat jullie gebruiken?
Als je gewoon op de weg rijdt, is elke kant-en-klare synthetische olie en filter prima. Deze motor gaat gemakkelijk 200.000 mijl mee. Mensen overdenken dit enorm. We hebben niet te maken met een Alfa Romeo uit het midden van de jaren 80.

#10 ·
Ik weet zeker dat je verschillende antwoorden zult krijgen over dit onderwerp.
Je zult iemand hebben die zal zeggen: volg gewoon de handleiding…. En gebruik de gratis exemplaren die bij je auto worden geleverd. Dus 5000 mijl bij een Toyota-dealer.

Aan de andere kant heb je iemand zoals @moving_target01, die er echt van overtuigd is dat je de olie elke 500 mijl tot 3000 mijl moet verversen.

De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. Als je het maar één keer doet voor 5000, zou ik zeggen: betaal de hoofdprijs en laat het doen voor je gemoedsrust. Dat kan Purolator Boss en Amsoil zijn. Als je het 4 keer of vaker wilt doen, dan iets meer in lijn met Toyota OEM-filter en Pennzoil Ultra platinum. Beide keuzes zullen niet slecht of verkeerd zijn, gewoon waar je je prettig bij voelt.

#18 ·
Ik weet zeker dat je verschillende antwoorden krijgt over dit onderwerp.
Je hebt iemand die zal zeggen: volg gewoon de handleiding…. En gebruik de gratis exemplaren die bij je auto worden geleverd. Dus 5000 mijl bij een Toyota-dealer.

Aan de andere kant heb je iemand als @moving_target01, die er echt van overtuigd is dat je de olie elke 500 mijl moet verversen tot 3000.

De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. Als je het maar één keer voor 5000 doet, zou ik zeggen: betaal de hoofdprijs en laat het doen voor je gemoedsrust. Dat kan Purolator Boss en Amsoil zijn. Als je het 4 keer of vaker wilt doen, dan iets meer in lijn met Toyota OEM-filter en Pennzoil Ultra platinum. Beide keuzes zijn niet slecht of verkeerd, gewoon waar je je prettig bij voelt.
Ik weet dat de methode die ik voorstel zeldzaam is.

Totaal aantal mijlen: 500 mijl, 1500 mijl, 3000 mijl. Geen 'normale' persoon zou 3 olieverversingen doen in 3000 mijl.

Maar nogmaals, ik denk niet dat de meeste mensen zich zorgen maken over het olieverbruik dat 90.000 mijl later kan optreden, aangezien velen de auto dan al zouden hebben verkocht.

#17 ·
Super Tech olie!
Ik heb nu de 0W-20 Advanced Super Tech (20.000 mijl variant) in de mijne. Het voldoet aan alle Toyota-eisen. Ik heb het erin gedaan bij 1200 mijl en ga vroeg voor mijn 5000 mijl service, dus ik dacht dat ik een beetje zou experimenteren. Ik ben van plan om de Super Tech ongeveer 2500 mijl te rijden. Ik zal een monster naar Blackstone sturen nadat ik het heb gebruikt, en dan weer nadat de Toyota-olie is teruggeplaatst en een paar duizend mijl is gereden.

Ik heb de temperaturen en oliedruk voor en na de wissel in de gaten gehouden. Als er al iets is, houdt het iets meer druk vast en zijn de temperaturen hetzelfde of iets lager. De variaties in de metingen zijn eigenlijk zo minimaal dat ze gewoon te maken kunnen hebben met het weer/rijparameters.

Voordat ik haatmail krijg, ik rijd mijn auto redelijk rustig (ik ben oud) (<6000 tpm) met slechts af en toe WOT. 2500 rustige mijlen met nieuwe olie die voldoet aan de Toyota-normen, zal mijn motor niet beschadigen. Als ik mijn racedag voor de 2500 mijl plan, zal ik de olie sowieso weer verversen voor de race.

#26 · (Edited)
Ik verdeel dit in 2 categorieën.

1. Ik heb dit over 2 dagen of minder nodig.

2. Ik bestel alles 2 weken van tevoren.

Voor '2 dagen of minder' zou ik kiezen voor:
Fram Synthetic Endurance filter
Pennzoil Ultra Platinum olie

Voor 'vooraf bestellen' zou ik kiezen voor:
Fram Synthetic Endurance filter
AMSOil Signature Series olie

Het kan niet genegeerd worden dat AMSOil-producten een stuk meer kosten. Zijn dit absoluut de betere items om te kiezen? De filter? Nee. De olie, ja.

De belangrijkste details zijn dat de Fram Ultra Synthetic meer deeltjes en kleinere deeltjes opvangt dan AMSOil.

AMSOil heeft een veel beter resultaat met betrekking tot de NOACK-vluchtigheidstest (die bepaalt hoeveel olie er verbrandt bij hoge temperaturen, zoals in de turbo).

Deze thread gaat over oliefilterdetails.

Deze thread gaat over oliedetails.

* Oliefilteraanbeveling bijgewerkt * 27-11-2024

#44 ·
Ik verdeel dit in 2 categorieën.

1. Ik heb dit over 2 dagen of minder nodig.

2. Ik bestel alles 2 weken van tevoren.

Voor '2 dagen of minder' zou ik kiezen voor:
Fram Ultra Synthetic filter
Pennzoil Ultra Platinum olie

Voor 'vooraf bestellen' zou ik kiezen voor:
Fram Ultra Synthetic filter
AMSOil Signature Series olie

Het kan niet genegeerd worden dat AMSOil-producten een stuk meer kosten. Zijn ze absoluut de betere items om te kiezen? De filter? Nee. De olie, ja.

De belangrijkste details zijn dat de Fram Ultra Synthetic meer deeltjes en kleinere deeltjes opvangt dan AMSOil.

AMSOil heeft een veel beter resultaat met betrekking tot de NOACK-vluchtigheidstest (die bepaalt hoeveel olie er bij hoge temperatuur verbrandt, zoals in de turbo).

Deze thread gaat in op oliefilterdetails.

Deze thread gaat in op oliedetails.
Een ding dat mijn aandacht trok, is dat het oliefilter van Amsoil goedkoper is dan Wix XP, Purolator Boss, Mobile1 en K&N. Voor mijn andere voertuigen was Amsoil altijd de duurdere optie. Dat lijkt niet het geval te zijn met de GR. Het is $9,85 met lidmaatschap.

#28 ·
Ik ben net naar mijn vriend geweest die bij Toyota werkt. Hij vertelde me dat 0w20 olie voor de GR erg dun is voor de hoeveelheid speling van de hoofdlager (0,026-0,049). Hij zei dat 5w30 of 10w30 veel beter zou zijn voor die spelingen en warmteoverdracht. Denk je dat 5w30 een betere keuze is?
Houd je aan wat de handleiding zegt.

#30 ·
Houd je aan de handleiding.
Hahahaha. Net als wat je hebt gezien…. Over olie/oliefilter zullen er verschillende meningen zijn.
Sommigen zullen zeggen: "Toyota weet wat ze doen…"
Sommigen zullen zeggen: "Je moet een betere/zwaardere olie gebruiken…"

Als je niet van plan bent om veel zelf te sleutelen en de garantie intact wilt houden, zou "ik" de aanbevolen specificatie gebruiken. Als je er zeker van bent dat je zo snel mogelijk gaat modificeren en de meeste problemen zelf of met een goede vriend kunt oplossen, doe dan wat je wilt.
Yay, je hebt waarschijnlijk gelijk. Er zijn zoveel verschillende opties en er is nooit echt een duidelijk antwoord. Het is net als toen ik mijn WRX had en iedereen zei dat ik T6 5w40 moest gebruiken in plaats van 5w30. Ik houd het gewoon bij 0w20 om veilig te zijn.

#32 ·
Normaal gesproken gebruik ik 0w-20, behalve op racedagen. Dan wissel ik het om voor 5w-30. Dus tenzij je met je auto gaat racen, houd je het bij 0w-20.

Wat betreft filters, ik gebruik de grotere Toyota F1-filter op racedagen en schakel dan terug naar mijn hoofdfilter, de Fram Ultra Synthetic. De grotere maat (XG4386).

Op racedagen geef ik persoonlijk prioriteit aan de stroomsnelheid boven filtratie, daarom gebruik ik de F1. Hoewel het geen kwaad kan om de grotere Fram te gebruiken. Het is op dit moment een evenwichtsoefening en persoonlijke voorkeur.

#33 ·
Het hangt ook af van de temperaturen waarop u rijdt. Een 0w20 kan perfect geschikt zijn voor normaal dagelijks woon-werkverkeer met olietemperaturen rond de 200°F, maar bij veel hogere temperaturen/belasting is het te dun, zoals bij een circuitdag, vandaar dat de voorkeur uitgaat naar een hogere viscositeit. Het continu gebruiken van een iets hogere viscositeit is niet slecht, maar veroorzaakt wel meer vloeistofwrijving bij lagere temperaturen en vermindert de efficiëntie.

#34 ·
Het hangt ook af van de temperaturen waarop u rijdt. Een 0w20 kan perfect zijn voor normaal dagelijks woon-werkverkeer met olietemperaturen rond de 200°F, maar bij veel hogere temperaturen/belasting is het te dun, zoals een racedag, vandaar dat de voorkeur uitgaat naar een hogere viscositeit. Het continu gebruiken van een matig hogere viscositeit is niet slecht, maar veroorzaakt wel meer vloeistofwrijving bij lagere temperaturen en vermindert de efficiëntie.
Ik woon in Idaho, dus we hebben -40F winters en dan 110F zomers. Het weer wisselt veel, dus ik vraag me af of ik een combinatie van de twee moet doen. 5w30 voor lente/zomer en 0w20 voor herfst/winter. En ik weet zeker dat ik 5w30 gebruik voor tracking.

#38 ·
Ik heb 5w30 gebruikt op een +90F-trackdag en de auto voelde traag aan. Het kan de omgevingstemperatuur zijn geweest, of de 5w30. Ik weet het niet. Ik heb sindsdien 0w20 gebruikt en ben niet van plan om nog op dagen van +90F te tracken 😂
Ik weet dat deze auto's veel last hebben van hitte door hoe klein de motor is. Ik dacht dat 5w30 de temperaturen op het circuit zou verlagen. Ik zag dat savagegeese ook 5w30 gebruikt. Maar heeft de dikkere olie zoveel invloed op de prestaties?

#43 ·
Het belangrijkste dat ik vandaag over olie heb geleerd, is 100% synthetisch versus volledig synthetisch. Is het waar dat een volledig synthetische olie zich niet eens volledig synthetisch hoeft te noemen? Ik las dat om een olie legaal volledig synthetisch te mogen noemen, deze slechts voor 10% synthetisch hoeft te zijn en de rest minerale olie kan zijn. Maar is dat niet gewoon een synthetische blend? Ik weet dat Mobile1, Vavoline, LiqiMoly en Pennzoil dit toegeven. Dat zou betekenen dat de enige echte 100% synthetische oliën Amsoil en Motul zouden zijn? Dit wordt alleen maar verwarrender.

#51 ·
Het belangrijkste dat ik vandaag over olie heb geleerd, is 100% synthetisch versus volledig synthetisch. Klopt het dat een volledig synthetische olie zich niet eens volledig synthetisch hoeft te noemen? Ik las dat om een olie legaal volledig synthetisch te mogen noemen, deze slechts voor 10% synthetisch hoeft te zijn en de rest minerale olie kan zijn. Maar is dat niet gewoon een synthetische blend? Ik weet dat Mobile1, Vavoline, LiqiMoly en Pennzoil dit toegeven. Dat zou betekenen dat de enige echte 100% synthetische oliën Amsoil en Motul zouden zijn?

Dit wordt alleen maar verwarrender.
"Sommigen definiëren "100% synthetisch" als motorolie die uitsluitend is gemaakt van basisoliën van groep IV polyalfaolefine (PAO). Daarentegen definiëren ze "volledig synthetisch" als een olie gemaakt van basisoliën van groep III."

Het wordt later in die post samengevat dat het de industriestandaarden zijn dat elke olie van groep III, groep IV of groep V zowel 'volledig synthetisch' als '100% synthetisch' kan worden genoemd - ze zijn uitwisselbaar.

Het echte verschil is de basisolie zelf, en dat is de ware kern van de vraag - "wat zijn de eigenschappen van die olie?" en niet zozeer "wat staat er op het etiket/wat impliceert het?"

Wat betreft een blend-olie:

"De meeste blend-oliën hebben een synthetisch oliegehalte dat varieert van 10% tot wel 25%."

Dat wil zeggen dat een olie van groep III geen 'blend'-olie is, aangezien oliën van groep III in de olie-industrie worden geaccepteerd als volledig/100% synthetisch.

#45 · (Edited)
Is Amsoil Signature ook de moeite waard als ik mijn olie elke 2.500-5.000 kilometer ververs? Voor een volledige olieverversing kost het $66, terwijl het met OE $46 zou zijn. Is er een groot genoeg verschil om het verschil van $20 te rechtvaardigen? Signature heeft naar verluidt veel betere bescherming in vergelijking met OE, maar geldt dat alleen bij een hoge kilometerstand?

Ik weet dat als ik Pennzoil Ultra Platunim met een Purolator Boss filter wil doen, het $56 kost. Ik zie ook veel mensen Motul V300 gebruiken, maar die olie kost $46 voor slechts 2L, het lijkt ook op de een of andere manier op MTN Dew. Ik dacht ook aan Kirkland motorolie voor 10QT voor $39. Maar zoals DaleNixon zei, zou het mijn motor kunnen opblazen.

#46 ·
Is Amsoil Signature ook de moeite waard als ik mijn olie ververs om de 2.500-5.000? Voor een volledige olieverversing is het $66, terwijl het met OE $46 zou zijn. Is er een groot genoeg verschil om het verschil van $20 te rechtvaardigen? Signature heeft veel betere bescherming, zegt men, in vergelijking met OE, maar is dat alleen bij een hoge kilometerstand?
Om Amsoil zinvol te maken, moet je het gebruiken totdat het afbreekt, wat een lange tijd is. Ik had jaren geleden een volledig getunede STI. De laatste Amsoil-labmonster dat ik naar Blackstone stuurde voor analyse had 10.000 mijl op de OCI. Blackstone analyseerde en vertelde me dat de olie in orde was en dat ik 12.000 mijl moest rijden voor de volgende olieverversing. Als je hoogwaardige volledig synthetische olie gebruikt, hoef je deze niet om de 2500-5000 mijl te verversen.

#52 ·
Gek. Zit er bij die 10k ook een trackday inbegrepen? Ik zou graag 2 trackdays willen doen met mijn is300 op 5w30, maar blackstone heeft de ultra plat 0w20 goedgekeurd, dus ik houd het gewoon bij 1 trackday per OCI 😂
Ja. Ik doe meestal 2-3 HPDE per jaar, of deed dat. Ik verveel me met onze lokale circuits. Het enige in de hele regio dat ik nog wil doen met mijn motoren of een auto is COTA. Ik kon dat labrapport niet geloven. 10k mijl en zei me dat ik door moest gaan.