Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
181 - 200 of 260 Posts
Ik heb net een set 17x9 +25 Konig Hypergrams op mijn GRC geïnstalleerd. Momenteel gewikkeld in Conti ExtremeContact Sport 02 in een 275/40R17. De wielmontage verloopt prima en de meegeleverde wielmoeren van Tire Rack kregen ongeveer 9-10 slagen. Verder geen wrijving en alles past perfect. Ja, ik ben me ervan bewust dat ik uiteindelijk de stuurrespons opoffer ten opzichte van bijvoorbeeld een 245/255 band. Maar voor een straatauto heb ik graag meer bescherming en eerlijk gezegd bieden de 02's een vergelijkbare directe respons als de 235/40R18 PS4 banden.

Omdat de afbeelding kapot was, hier een galerij van de montage.
Zitten er nog spacers in?

Oh wow, dat is geweldig! Werken alle 18" aanbiedingen ook zonder verlengde tapeinden?
Ja! Al onze GR Corolla-compatibele pasvormen werken zonder verlengde tapeinden. Alleen de originele serie van onze 18x8,5" ET23 VS-5RS had te kleine gaten voor een 60° schachtstijl wielmoer. We hebben sindsdien die eerste batch uitverkocht en elke pasvorm die daarna komt, heeft de herziene gaten.

Ja! Al onze GR Corolla-compatibele maten werken zonder verlengde tapeinden. Alleen de originele serie van onze 18x8,5" ET23 VS-5RS had te kleine gaten voor wielmoeren, waardoor een wielmoer met een schacht van 60° niet paste. We hebben sindsdien die eerste batch uitverkocht en elke maat die daarna komt, heeft de herziene gaten voor wielmoeren.
Mooi! Dat is geweldig. Bedankt voor alle info! Trouwens, de website vermeldt nog steeds dat er langere tapeinden nodig zijn voor alles, daarom had ik die indruk.

Ik heb net een set 17x9 +25 Konig Hypergrams op mijn GRC geïnstalleerd. Momenteel gewikkeld in Conti ExtremeContact Sport 02 in een 275/40R17. De wielmontage verloopt prima en de meegeleverde wielmoeren van Tire Rack kregen er ongeveer 9-10 slagen uit. Verder geen aanlopen en alles past perfect. Ja, ik ben me ervan bewust dat ik uiteindelijk de stuurrespons opoffer ten opzichte van bijvoorbeeld een 245/255 band. Maar voor een straatauto heb ik graag meer bescherming en eerlijk gezegd bieden de 02's een vergelijkbare onmiddellijke respons als de 235/40R18 PS4 banden.

Omdat de afbeelding kapot was, hier een galerij van de montage.
Weet je wat de specificaties zijn die het dichtst bij de originele specificaties komen die we met deze 17 inch hypergrams kunnen krijgen? Dit is de route die ik wil volgen, maar ik zou de voorkeur geven aan een grotere breedte die dichter bij de originele breedte ligt. Ik heb nog nooit eerder wielen gedaan, dus ik heb niet veel idee waar ik op moet letten, ik herinner me dat iemand hier x8,5 met een offset van 35 heeft geprobeerd en dat werkte niet.

Konig hypergrams 17x8 +35 passen niet (de barrel is prima, maar de achterkant van de spaken raakt).

Ik besefte het pas na mijn aankoop en de winterbanden gemonteerd 😵

Als ik +20 mm spacers krijg en ze op de voorkant gooi, ontploft mijn auto dan? Ik gok dat ik ze ook achter wil hebben om een vierkante opstelling te behouden, maar is zoveel spacer een probleem voor deze auto's? Heeft iemand ervaring met spacers die niet genoeg tapeinden hebben voor een goede grip?

Op dit moment wil ik gewoon met het ding rijden. Verlengde tapeinden zullen een echte PITA zijn om mee te knoeien in de winter, buiten.
Welke route ben je uiteindelijk gegaan?

Ja, ik denk dat ik ga voor Apex SM-10RS in standaardbreedte. Ik denk dat als ik 1 inch kleiner in diameter ga, ik nog steeds in de standaardklasse voor Autocross blijf. Ik moet echter de knoop doorhakken voordat de uitverkoop eindigt...

View attachment 25452
Ik heb een set 17" BBS-wielen van een '07 STI, weet iemand of deze passen? Uiteraard is het rubber waardeloos, maar het zou fijn zijn om deze te gebruiken voor een set winterwielen
De enige manier om erachter te komen is om het te proberen, hoewel mijn 07 STI uiteindelijk remklauwcontact had met de standaard set-up!

@BossHyperion -5x114.3 ✅ -56.1mm naafgat ❌ die van ons is 60.1mm -Remklaring waarschijnlijk goed omdat het Brembo's vrijmaakt -De offset is 53 mm, wat veel hoger is dan onze standaard 30 mm, wat ook op een 1/2” bredere velg zit. Deze zullen dus veel smaller zijn en zouden baat hebben bij spacers. Anders is het een geweldig wiel! Ik heb een paar wielen ontworpen voor een Subaru die ik van plan ben te proberen met een cilinder honing met lage korrel om de extra 4 mm naafgat (2 mm materiaal te verwijderen) te krijgen.

Ter info: Ik heb een set 17x8 +53 2011-2014 wrx-velgen die ik gebruikte voor mijn crosstrek toen ik ermee op het circuit reed. Maar ik moest adapters kopen toen ik ze op de is300 gebruikte vanwege de verschillende PCD 5x100 en CB 56.1. Het zijn gegoten Enkei's en passen niet op de voorkant met een adapter van 25 mm vanwege de velg. Het past niet langs de stofbescherming.

De Fast Tactic 17"-velgen gingen afgelopen weekend eraf na hun eerste Quebec-winter (~6000 km gereden), en zoals voorspeld in deze thread, betekent de krappe speling met de remklauw dat kleine steentjes en vuil zich tussen de remklauw en de velg kunnen vastzetten, waardoor beide beschadigd raken.

De witte pijlen geven de krassen aan (die nog niet helemaal rond de binnenkant van de velg gaan), en de niet-verduisterde cirkels geven het contactpunt op de remklauwen aan.

De witte pijlen bij de gewichten geven aan hoe ver ze naar buiten moeten worden geïnstalleerd om niet te storen. Let op de lijm net binnenboord van de gewichten: daar heeft de garage ze bij hun eerste poging geïnstalleerd, wat niet lukte.

Image

Image

Over het algemeen zijn de Fast Tactic 17"-velgen geweldig geweest voor de winter (zie mijn eerdere bericht in deze thread), ondanks het af en toe contact. Voor degenen die ze overwegen, wees ervan bewust dat ze hun sporen zullen achterlaten, zelfs bij normaal straatgebruik.

@BossHyperion
-5x114.3 ✅
-56,1 mm naafgat ❌ de onze is 60,1 mm
-Remklaring waarschijnlijk goed, aangezien het Brembo's vrijmaakt
-De offset is 53 mm, wat veel hoger is dan onze standaard 30 mm, wat ook op een 1/2” bredere velg zit. Deze zullen dus veel smaller zijn en zouden baat hebben bij spacers.

Verder is het een geweldig wiel! Ik heb een paar wielen ontworpen voor een Subaru die ik van plan ben te proberen met behulp van een cilinder honing met lage korrel om de extra 4 mm naafgat (2 mm materiaal te verwijderen) te krijgen.
Bedankt voor de gedetailleerde reactie, misschien kijk ik of ik wat spacers kan vinden om deze passend te maken, zal hier terug posten met resultaten.

Ik dacht dat je wel zou reageren om te helpen, bedankt. Ik houd niet bij of Apex ze te koop aanbiedt. Ik zou er de voorkeur aan geven om alleen wielmoeren te kopen als dat mogelijk is.
Volkomen begrijpelijk. De meeste eigenaren neigen hiernaar.

Er zijn nogal wat wielmoeropties die met onze wielen werken. We hebben ook een eigen wielmoeroptie onderweg die zeer binnenkort zou moeten arriveren, dus houd dat ook in de gaten!

Discussion starter · #197 ·
View attachment 25452
Ik heb een set 17" BBS-wielen van een '07 STI, weet iemand of deze passen? Uiteraard is het rubber waardeloos, maar het zou fijn zijn om deze te gebruiken voor een set winterwielen
Iemand anders hier heeft een test gedaan en zegt dat de loop van het wiel zelf niet langs de remmen past.

Als je probeert met een andere conclusie te komen, laat het ons dan weten.

Over het algemeen zijn de Fast Tactic 17" velgen geweldig geweest voor de winter (zie mijn eerdere bericht in deze thread), ondanks het af en toe contact. Voor degenen die ze overwegen, wees ervan bewust dat ze hun sporen zullen achterlaten, zelfs bij normaal straatgebruik.
Ga je ze deze winter weer gebruiken of een ander soort nemen?

181 - 200 of 260 Posts