Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Wat doe je met je mobiele telefoon?

8.7K views 66 replies 35 participants last post by  WellsB  
#1 · (Edited)
Ik heb geprobeerd te zoeken voor het geval dat, maar niets gevonden... Ik heb zaterdag mijn eerste "roadtrip" gemaakt, ongeveer 1:30 uur naar Columbus. Ik heb hem tot nu toe in de bekerhouder laten liggen, maar we hadden allebei een drankje, dus dat ging niet. Ze legde hem op de oplaadbasis vooraan, maar omdat het een Samsung S23 Ultra met hoesje is, paste hij helemaal niet, en in de eerste bocht viel hij op haar voeten. Toen we op de snelweg zaten, legde ze hem er een tijdje weer neer. Ik heb hem aangesloten op de dashboardpoort om Android Auto te laten draaien, hij moet "ergens" zijn. Anders zou ik hem gewoon in de armsteun stoppen die ik heb gekocht. Wat doen jullie ermee? (De bekerhouderopties zouden waarschijnlijk in de weg zitten.)

#2 · (Edited)
Ik heb geprobeerd te zoeken voor het geval dat, maar niets gevonden...
Veel mensen kiezen voor de ProClip die links van het scherm wordt gemonteerd, vond ik ook niet leuk en wilde de draad ook niet achter dingen leggen. Ik heb ook een aantal magnetische houders boven de gevarenknop gezien, maar ik ben geen grote fan van de locatie. Ik heb net een zwanenhals gekregen en deze aan de passagiersstoel gemonteerd, later een verlengbeugel toegevoegd om een betere plaatsing tegen het dashboard te krijgen, zodat hij niet zo veel rondspringt. Het laat een kleine "deuk" op het dashboard achter, wat ik niet erg vind. Het is niet de beste foto, maar ik hoop dat het het idee overbrengt. Ik zal proberen later een betere te krijgen.
Image

#6 ·
Veel mensen kiezen voor de ProClip die links van het scherm wordt gemonteerd, vonden dit ook niet leuk en wilden de draad niet achter dingen langs leiden. Ik heb ook een paar magnetische houders boven de gevarenknop gezien, maar geen grote fan van de locatie. Ik heb net een zwanenhals gekregen en deze op de passagiersstoel gemonteerd, later een verlengbeugel toegevoegd om een betere plaatsing tegen het dashboard te krijgen, zodat hij niet zo veel rondstuitert. Het laat een kleine "deuk" op het dashboard achter, wat ik niet erg vind. Het is niet de beste foto, maar ik hoop dat het het idee overbrengt. Ik zal later proberen een betere te krijgen.
View attachment 29747
Ik had een oude zwanenhalsbevestiging aan de bout van de stoel in een vorige auto (gebruikte hem eigenlijk met twee andere auto's), maar het telefoonhoudergedeelte voelde nooit erg veilig aan. Nu met de grotere telefoon heb ik het opgegeven, misschien moet ik eens kijken naar nieuwere zwanenhalsstijl houders.

#4 ·
Ik heb de mijne in het kleine rubberen bakje achter de handrem gelegd (waar in de meeste andere auto's een nutteloze armsteun zit). Het is waarschijnlijk een beetje klein voor de meeste telefoons, maar de mijne past perfect (iPhone 11 Pro). Een beetje onhandig om naar te grijpen, maar Carplay doet alles wat ik wil tijdens het rijden.

#17 ·
Ik heb de mijne in het kleine rubberen bakje achter de handrem gelegd (waar in de meeste andere auto's een nutteloze armsteun zit). Het is waarschijnlijk een beetje klein voor de meeste telefoons, maar de mijne past perfect (iPhone 11 Pro). Een beetje onhandig om te bereiken, maar Carplay doet alles wat ik wil tijdens het rijden.
Dit is wat ik heb gedaan met mijn Iphone 15 Pro Max, hij past er perfect in en hij beweegt niet eens tijdens sportief rijden en ja, ik heb gemerkt dat ik bij het uitvoeren van carplay de telefoon niet eens hoef te bekijken of aan te raken tijdens het rijden. GPS-kaarten, oproepen, alles op het touchscreen van het dashboard.

#11 ·
Ik heb gezocht voor de zekerheid, maar niets gevonden...

Ik heb zaterdag mijn eerste "road trip" gemaakt, ongeveer 1:30 naar Columbus. Ik heb hem tot nu toe in de bekerhouder laten liggen, maar we hadden allebei een drankje, dus dat ging niet. Ze legde hem vooraan op de oplaadbasis, maar omdat het een Samsung S23 Ultra met een hoesje was, paste hij helemaal niet, en in de eerste bocht viel hij op haar voeten. Toen we op de snelweg zaten, legde ze hem daar een tijdje terug.

Ik heb hem aangesloten op de dashboardpoort om Android Auto te gebruiken, hij moet "ergens" zijn. Anders zou ik hem gewoon in de armsteun stoppen die ik heb gekocht. Wat doen jullie met de jouwe? (De bekerhouderopties zouden waarschijnlijk in de weg zitten.)
Ik heb een S23 Ultra met een hoesje en tot mijn verbazing past hij perfect, net aan. Pikt een oplaadsignaal prima op, zij het langzaam en nutteloos.

#12 ·
Ik heb gezocht voor de zekerheid, maar niets gevonden...

Ik heb zaterdag mijn eerste "road trip" gemaakt, ongeveer 1:30 naar Columbus. Ik heb hem tot nu toe in de bekerhouder laten liggen, maar we hadden allebei een drankje, dus dat ging niet. Ze legde hem vooraan op de oplaadbasis, maar omdat het een Samsung S23 Ultra met een hoesje is, paste hij helemaal niet, en in de eerste bocht viel hij op haar voeten. Toen we op de snelweg zaten, legde ze hem er een tijdje weer op.

Ik heb hem aangesloten op de dashboardpoort om Android Auto te gebruiken, hij moet "ergens" zijn. Anders zou ik hem gewoon in de armsteun stoppen die ik heb gekocht. Wat doen jullie met de jouwe? (De bekerhouderopties zouden waarschijnlijk in de weg zitten.)
Koop de pro clip - Hij is een beetje duur, maar het is de beste geweest voor het monteren van mijn telefoon. Mijn hoesje heeft een magneet, als je Apple hebt, zou het met mag safe moeten werken. - 2024 Toyota Corolla Dashboard Phone Mounts

#13 ·
Ik gebruik graag GPS op mijn telefoon, dus ik plak hem op de voorruit aan de linkerkant van het stuur.
Ik ben actief op zoek naar andere oplossingen om een telefoon aan de linkerkant van het stuur te monteren, omdat ik graag mijn zicht wil vrijmaken van de omvangrijke RAM-houder. ProClip heeft een universele houder die op de A-stijl wordt gemonteerd, maar ik ben een beetje bezorgd over het hinderen van zijairbags.

#27 ·
#29 ·
Ik heb deze in mijn Amazon-geschiedenis gezocht om te kunnen delen, maar hij kwam niet naar boven als "toyota" of "mount", ongeacht hoeveel verschillende zoekwoorden ik probeerde. Ik klikte op je link en jawel, "Nog een variant gekocht..."

Hoe dan ook, dit is degene die ik gebruik. Het blokkeert een deel van de luchtbedieningsinterface (ik kan niet zien hoe hard mijn ventilatoren draaien), maar als ik op automatisch druk, maakt het toch niet veel uit. Ik heb de houder vervangen door een 15W draadloze opladerhouder die ik al had, werkt prima.

#28 ·
View attachment 29788
View attachment 29789
Ik heb dezelfde opslagproblemen als de meesten hier. Mijn telefoon heeft een stalen pad op de achterkant voor een Rennline magneet telefoonhouder in mijn oude 911, en mijn vrouw heeft ook een plek nodig voor haar telefoon. Voeg daar een paar koffie's aan toe en alle opbergruimte is weg. Ik heb alle aanbiedingen op Amazon bekeken die in de spleten van de stoelen passen, maar dat is niets voor mij. Ik vond deze en vind hem tot nu toe erg leuk. Hij ziet er zelfs goed uit met witte stiksels. En je krijgt er twee voor $26. Het doel is om geen sporen achter te laten en hem op een dag te kunnen verwijderen. Ik heb een stuk plat aluminium gesneden dat in de middelste opening aan de onderkant van de houder past en het over zichzelf gevouwen. Eén deel gaat in de houder, het andere onder de zijkant van de GR-console. Ik heb alles vastgezet met doorzichtige Gorilla dubbelzijdige tape en een vilten meubelpad gebruikt om wrijving aan de zijkant van de console te voorkomen. Het enige kleine probleem is dat de passagiersstoel niet zo ver naar voren kan als normaal. Bovendien kan het, omdat het van plastic is, een beetje rammelen, afhankelijk van wat je erin hebt. Ik heb net een gekke, hete zomer in Texas achter de rug en dit is helemaal niet verschoven. Misschien een goede oplossing voor anderen.
View attachment 29787
View attachment 29786

#34 ·
Mijn S22 Ultra in een DBrand-hoesje past perfect in de kleine oplaadruimte. Het is een nauwsluitende, positieve pasvorm, die er bijna in vastklikt. Laadt (genoeg om de lading te behouden, zo niet per se iets toe te voegen), heeft voldoende signaal voor muziek en kaarten via Android Auto.

Al deze andere berichten doen me denken dat ik mijn telefoon pas wil upgraden als ik absoluut moet...

#35 ·
Ik heb hem aangesloten op de dashboardpoort om Android Auto te laten draaien, hij moet "ergens" zijn.
Doet je telefoon geen draadloze Android Auto? De auto doet het zeker (halleluja).

Ik heb de mijne in het kleine rubberen bakje achter de handrem gelegd (waar in de meeste andere auto's een nutteloze armsteun zit). Het is waarschijnlijk een beetje klein voor de meeste telefoons, maar de mijne past perfect (iPhone 11 Pro). Een beetje onhandig om te bereiken, maar Carplay doet alles wat ik wil tijdens het rijden.
+1. Mijn Pixel 7 in een hoesje past erin alsof hij ervoor gemaakt is en beweegt geen millimeter, zelfs niet tijdens "sportief rijden". Dezelfde telefoon/dezelfde hoesje ZAL opladen in de qi-oplader, maar ik gebruik een snellader die is aangesloten op de voedingspoort als ik hem nodig heb. Als mijn vrouw en ik allebei onze telefoons moeten opladen, krijgt degene die het het minst nodig heeft de qi.🙄

#37 ·
Hoe kan niemand nog handschoenenkastje hebben gezegd? Als ik lang genoeg onderweg ben om te moeten opladen, gaat het daarheen met een kabel die door het dashboard loopt. In het dashboardkastje hoef je je geen zorgen te maken dat je het in het zicht laat liggen als je stopt en een paar minuten ergens heen moet.

Dagelijks rijdt het in mijn zak.

#46 ·
Misschien komt het gewoon omdat ik een Pixel-telefoon heb, maar ik heb eigenlijk nooit problemen met Android Auto. Er waren misschien een paar in het begin, maar ik herinner me eigenlijk niet meer wanneer ik voor het laatst een echt probleem had met draadloze Android Auto. Ik weet niet zeker of ik mijn telefoon met een kabel heb aangesloten sinds de oorspronkelijke installatie anderhalf jaar geleden.