Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
101 - 120 of 608 Posts
We zullen waarschijnlijk onze eigen inlaat ontwikkelen die ook op onze turbokit past. Zodra we een afstemmingsoplossing hebben. We werken al met Motec, ECUTEK en nu mogelijk Syvecs.

Zodra we een afstemmingsoplossing hebben, komt het daadwerkelijke testen van upgrades. Ik ben er vrij zeker van dat deze op koppel gebaseerd zijn, dus ze richten zich te allen tijde op een specifiek koppel. Dus als je een onderdeel toevoegt dat het vermogen verhoogt, zul je de volledige cijfers niet echt zien, omdat de ECU de boost terugdraait om dat koppeldoel te handhaven.

Dat koppeldoel moet dus worden verhoogd om de werkelijke winst van onderdelen te zien.

Ik denk dat ik weet over wie je het hebt en hij gebruikt een HKS-inlaat. Ja, het past wel, maar het mist het buitenste montagegat. Wat niet echt een probleem is.
dat klinkt erg vergelijkbaar met de bosch fk8 ecu.

Ze passen een paar banden die ze op voorraad hadden, niet per se een optimale opstelling. En voor sommige mensen is flush belangrijker dan geometrie als het gaat om offset. Neem maten met een korreltje zout totdat iemand wat bandentests/temperaturen kan uitvoeren. Dit vertelt ons alleen dat er een paar grotere wielen passen.

Maar ik vind die wielen wel mooi-

Ze monteren een paar banden die ze op voorraad hadden, niet per se een optimale setup. En voor sommige mensen is flush belangrijker dan geometrie als het gaat om offset. Neem maten met een korreltje zout totdat iemand wat bandentests/temperaturen kan doen. Dit vertelt ons gewoon dat er een paar grotere wielen passen.

Zoals die wielen echter -
Dit vertelt ons wat we kunnen monteren. Door een inch breder wiel en een veel grotere band te monteren, kunnen we meten en de informatie krijgen die we nodig hebben voor de grootst mogelijke set-up die we kunnen gebruiken of de beste pasvorm. Dat kunnen we natuurlijk ook met het standaard wiel en de band doen, maar het maakt het iets gemakkelijker als je met iets groters wilt beginnen.

De post is ook heel duidelijk dat dit geen setup is die voor het voertuig is gekozen, maar duidelijk alleen voor testen en meten.

Ik heb ook een 18x10 wiel en een zeer laag offset 18x9,5 wiel dat eraan komt op basis van metingen van deze setup.

Heeft u toevallig 17" wielen liggen om te testen? Sommigen van ons zullen binnenkort op zoek gaan naar -1" sneeuwwielen. Met de lage speling zou het interessant zijn om te zien hoe hoog een band we op de auto zouden kunnen krijgen.
Ik dacht dat ik iemand een setje 17" had zien monteren, maar de speling was erg krap. Het kan modelspecifiek zijn als je voor 17" gaat.

Heeft u toevallig 17" wielen liggen om te testen? Sommigen van ons zullen binnenkort op zoek gaan naar -1" sneeuwwielen. Met de lage bodemvrijheid zou het interessant zijn om te zien hoe hoog een band we op de auto zouden kunnen krijgen.
Er zal ruimte zijn voor 17" maar het zal eerlijk gezegd van de velg afhangen. Je moet het gewoon proberen en kijken wat er gebeurt. Ik denk dat de meeste gaan werken die een hoge offset gaan hebben.

Ik rijd persoonlijk met 225/45R18 Blizzies op fabrieksvelgen en het is geweldig.

Ik dacht dat ik iemand een setje 17" zag monteren, maar de speling was erg krap. Het kan modelspecifiek zijn als je voor 17" gaat.
Eens. Het zal zeker afhangen van de vorm/het type van de velg. Niet alle zullen werken, vooral niet met lagere offsets.

Eén ding dat me opviel toen ik vandaag naar de auto van mijn maat keek, is dat het achterste zijpaneel niet 'voorgewalst' is af fabriek. Dit gaat een probleem worden als hij verlaagd wordt.

Het is iets ingewikkelder dan 'gewoon rollen' omdat het geen metalen paneel is maar een plastic paneel, dus het zal moeten worden gesneden om een betere wielvrijheid voor agressieve offsets mogelijk te maken. Ik weet zeker dat er op de lange termijn aftermarket bolt-on oplossingen zullen komen als wide bodies beschikbaar komen.

Hoe is de speling bij volledige compressie en/of volledige vergrendeling?

We zullen waarschijnlijk onze eigen inlaat ontwikkelen die over zal gaan op onze turbokit. Zodra we een afstemmingsoplossing hebben. We werken al met Motec, ECUTEK, en nu mogelijk Syvecs.

Zodra we een afstemmingsoplossing hebben, komt de daadwerkelijke test van upgrades eraan. Ik ben er vrij zeker van dat deze op koppel gebaseerd zijn afgesteld, dus ze richten zich te allen tijde op een specifiek koppel. Dus als je een onderdeel toevoegt dat het vermogen verhoogt, zul je de volledige cijfers niet echt zien, omdat de ECU de boost terugschroeft om dat koppeldoel te behouden.

Dat koppeldoel moet dus worden verhoogd om de werkelijke winst van onderdelen te zien.

Ik denk dat ik weet over wie je het hebt en hij gebruikt een HKS inlaatset. Ja, het past wel, maar het mist het buitenste montagegat. Wat niet echt een probleem is.
Waarom niet Haltech, Link, emu masters, fuel tech, etc? Ik bedoel, begrijp me niet verkeerd, Motech en Syvecs zijn top standalones, maar zijn ook erg duur ($5k+). Ik ben er vrij zeker van dat de meerderheid van de GRC-bezitters zich ofwel niet de functies van die 2 standalones kan veroorloven, of ze niet nodig heeft. Haltech, Link, etc. zijn relatief de helft van de prijs van die 2 en bieden tegelijkertijd meer dan genoeg afstemmogelijkheden voor 99% van de GRC-bezitters.

Cool om te zien hoeveel ruimte er is met de standaardvering. Ik ben benieuwd of je uiteindelijk beslist over +30 offset voor de 18x9.5, want dat is waarschijnlijk wat ik uiteindelijk ga kiezen.

Als je op zoek bent naar een set Toyota-wielen om in de winter te gebruiken, dan zijn de fabrieksvelgen van de Highlander misschien wel het meest vergelijkbaar met de maat van de GR Corolla. Het voordeel van het gebruiken van Toyota-wielen is dat je geen aftermarket wielmoeren hoeft te gebruiken, en ze kunnen relatief goedkoop op de tweedehandsmarkt worden gekocht.

Deze pasvorm is speculatie, maar de cijfers lijken aan te tonen dat deze compatibel zou moeten zijn.

GRC fabrieksvelgen:
18x8.5
30 mm offset
5x114
235/40/18

14-19 Highlander velgen:
18x7.5
30 mm offset
5x114
225/45/18

Ik gebruik standaard wielen voor de winter. Verkoop de Michelins en gebruik mijn eigen aftermarket wiel met plakkerige banden in de zomer.

Moet de offset niet veranderen als de wielbreedte verandert? Volgens tiresize.com zou een overstap van 8,5" met 30 mm naar 7,5" een offset van 43 mm vereisen voor dezelfde backspacing.

101 - 120 of 608 Posts