Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
41 - 60 of 224 Posts
Ik denk dat mijn grootste vraag is of ik me zorgen moet maken over het gebruik van MY23-24 verlagingsveren gezien deze verandering (heb ze al gekocht omdat ik een impulsief persoon ben)
Doe het in de naam van de wetenschap. Kom dan terug en vertel ons of onderdelen uitwisselbaar zijn.

Doe het in de naam der wetenschap. Kom dan terug en vertel ons of onderdelen uitwisselbaar zijn.
Niet veel andere keuze lol; het is dat of ik laat het op standaard hoogte (ieuw). Niet tegen schroefsets, maar ik geef de voorkeur aan milde veren voor een DD.

• Like
Reactions: Ttamlin
Niet veel andere keuze lol; het is dat of ik laat het op standaardhoogte (ieuw). Niet tegen schroefsets, maar ik geef de voorkeur aan milde veren voor een DD.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe die zijn.

Ik rijd al ongeveer 7 jaar met RCE (racecomp eng) Yellows op mijn BRZ en ze hebben een zeer bescheiden verlaging (2/3 inch zo niet) maar elimineren bijna de rol van de carrosserie, voegen een beetje meer stijfheid toe op middellange hobbels maar rijden erg goed en strak op de juiste momenten.

Ik dacht dat de GR-verlaagde veren, afgaande op wat ik tot nu toe heb gelezen, een beetje op elkaar lijken, althans op papier, vooral met het beetje onderstuur/carrosserie-rol op pre-2025's. Hoewel ik op een 25 wacht, is dat punt misschien toch irrelevant.

Ik zou graag willen weten of dit slechts supersessies zijn of dat ze daadwerkelijk significante verschillen hebben. Misschien weet @st165 het.
Net bevestigd dat het geen supersessies zijn. Het zijn verschillende onderdelen. Ze hebben het misschien veranderd vanwege de 295 ftlbs koppel. Echter... de 2023 Morizo gebruikte ook de "oude" koppeling. Dus... kan het niet zeggen

Ook. Voorlopig is dit de meest gedetailleerde foto die ik heb van de buis uit de tekening.
Image

Ik ben nog steeds benieuwd hoe die zijn.

Ik rijd al ongeveer 7 jaar met RCE (racecomp eng) Yellows op mijn BRZ en ze hebben een zeer bescheiden verlaging (2/3 inch zo niet meer) maar elimineren bijna de rol van de carrosserie, voegen een beetje meer stijfheid toe bij middelzware hobbels maar rijden erg goed en strak op de juiste momenten.

Ik dacht dat de GR-verlagingsveren, afgaande op wat ik tot nu toe heb gelezen, een beetje op elkaar lijken, althans op papier, vooral met het beetje onderstuur/rol van de carrosserie op modellen van vóór 2025. Hoewel ik op een '25 wacht, is dat punt misschien toch irrelevant.
Ik zou de OE-optie hebben gekozen als ze de achterkant hadden verlaagd, maar verschillende leden meldden dat ze de achterkant moesten inkorten om de verlaging aan de voorkant te evenaren, wat op zijn zachtst gezegd niet ideaal was. Gezien dat, ging ik voor de Eibach Pro Kits, maar uiteindelijk hetzelfde idee.

En ja, RCE Yellows werden geprezen omdat ze geweldig waren. Het duurde eeuwen voordat ze ze voor de GR86 uitbrachten, dus ik koos in plaats daarvan voor TEIN H.Techs, maar het was een solide combinatie voor mij als DD.

• Like
Reactions: spike021
Discussion starter · #46 ·
48818-12440

Geen zorgen, de catalogus heeft nog steeds de 23-24 verlagingsveren beschikbaar voor 25. Hiermee kunt u officieel dezelfde veren kopen voor 2025.

Net bevestigd dat het geen supercessies zijn. Het zijn verschillende onderdelen. Ze hebben het misschien veranderd vanwege de 295 ftlbs koppel. Echter... de 2023 Morizo gebruikte ook de "oude" koppeling. Dus... kan het niet zeggen

Ook. Voorlopig is dit de meest gedetailleerde foto die ik heb van de duct uit het diagram.
View attachment 30925
Zijn dit de herziene bussen, correct?

Zou het rolcentrum beĂŻnvloed worden als de andere bovenste/onderste draagarmen ongewijzigd zouden blijven? De wijziging van de achterste draagarm zou vooral de anti-squat beĂŻnvloeden, zoals ze zeiden, dat is overduidelijk, maar de zijdelingse belasting/het rolcentrum zou hoogstens marginaal beĂŻnvloed worden, nietwaar?
Zeker, zal ook van invloed zijn op de werking van de veren en schokdempers. Het zou effectief (iets) steviger moeten zijn als je de nieuwere specificatiebevestigingen met de oudere veren gebruikt, stel ik me voor.
De rest van de nieuwere ophangingsonderdelen is er waarschijnlijk om dat te corrigeren.

Voor de MY2025 zijn er nogal wat revisies geweest aan de ophanging en de koeling. Ik heb dit draadje aangemaakt om alle onderdelen te documenteren die compatibel zijn met MY2023- en MY2024-voertuigen, in afwachting van daadwerkelijke bevestiging. Als er onnauwkeurige informatie is, laat het me dan weten en ik zal het aanpakken.

View attachment 30895

De ATF-koeler is niet relevant voor MY2023 en MY2024. De subradiator lijkt extra motorkoeling te bieden, maar koelt de tussenbak niet actief. Eerlijk gezegd is het beter om een aftermarket radiator te nemen, aangezien alle extra koelers de MY2025-voorkant vereisen. Als je de subradiator wilt retrofitten, zie dan de post van @st165 hieronder:

Sub-Radiator Onderdeelnummers

De meest interessante verandering is het koelkanaal van de tussenbak. Volgens hoofdingenieur Naoyuki Sakamoto zal deze verandering de AWD-oververhittingsproblemen niet oplossen, maar het zou moeten helpen.

Motorservicekap met kanaal: 51405-12070
Hoofdonderkap: 51410-12200

View attachment 30894

Deze wijzigingen zijn allemaal aangebracht om squat en dive te verminderen; daarom worden de ondersteerkarakteristieken halverwege de bocht en bij het uitkomen van de bochten verminderd. De achterste stabilisatorstang is waarschijnlijk veranderd om de nieuwe veren te accommoderen. De belangrijkste verandering is de achterste draagarmbevestiging, aangezien dit een daadwerkelijke verandering van de ophangingsgeometrie is:

Voorste schokdemper (LH): 48520-80832
Voorste schokdemper (RH): 48510-80C88
Achterste schokdemper (LH/RH): 48530-80B99
Achterste draagarmbevestiging (LH): 48727-06060
Achterste draagarmbevestiging (RH): 48717-06030
Achterste stabilisatorstang: 48812-12580
Stabilisatorstangbussen (x2): 48818-12440
Achterste schroefveer (LH/RH): 48231-12N20

View attachment 30893

Tot slot nog wat meer boutwijzigingen om de stijfheid van de ophanging en het stuursysteem te vergroten:

Onderste kogelgewrichtbouten (x4): 90105-12429
Stuurkolombout (x1): 90119-10A34
Bovenste bevestigingsbout achterste schokdemper (x4) 90109-10194
Zijn de subradiator en het koelkanaal van de tussenbak, zijn een van deze onderdelen overdraagbaar naar MY 2024 GRC's?

De nieuwe 2025 Transferkoeling is misschien niet het hele jaar door een goed idee voor iedereen. Toyota reageert op de verwarmingsproblemen en dat is geweldig. Als je met de GRC in echt dikke sneeuw, modder en ijs rijdt, kan die nieuwe schep een probleem worden. Als je de oude versie voor winterrijden behoudt, vermijd je de kans dat de schep een hoop rotzooi opvangt en beschadigd raakt.
Ter vergelijking: de goedkope bodemplaat van de Focus RS was gemakkelijk beschadigd en had een paar ingebouwde scheppen. Het was een probleem dat aftermarket-vervangingen vereiste voor winterse ellende.
Mijn 23 GRC OE bodemplaat is na het winterrijden nog in goede staat en vanwege mijn koelere klimaat zal ik niet proberen te upgraden naar een schepbak.

Discussion starter · #52 ·
Nieuwe 2025 Transfer koeling is misschien niet het hele jaar door een goed idee voor iedereen. Toyota reageert op de verwarmingsproblemen en dat is geweldig. Als je met de GRC in echt dikke sneeuw, modder en ijs rijdt, kan die nieuwe scoop een probleem worden. Als je de oude versie voor de winter blijft gebruiken, vermijd je de kans dat de scoop een hoop rotzooi opvangt en beschadigd raakt.
Ter vergelijking: de goedkope bodemplaat van de Focus RS was gemakkelijk beschadigd en had een paar scoops ingebouwd. Het was een probleem dat aftermarket vervangingen vereiste voor het rijden in de winter.
Mijn 23 GRC OE bodemplaat is nog steeds in goede staat na het rijden in de winter, en vanwege mijn koelere klimaat zal ik niet proberen te upgraden naar een scoop tray.
Er was al een kanaal in MY23 en MY24. Het verschil is de toevoeging van nog een kanaal op de service cover (vermoedelijk), die je gemakkelijk tussen de seizoenen zou kunnen wisselen. Hieronder zie je de zenki kanalen.

Image

Image

Gelukkig woon ik in Texas en krijg ik geen sneeuw haha.

Er was al een kanaal in MY23 en MY24. Het verschil is de toevoeging van een ander kanaal op de service cover (vermoedelijk), die je gemakkelijk tussen seizoenen zou kunnen verwisselen. Hieronder zie je de zenki-kanalen.

View attachment 30934
View attachment 30933
Gelukkig woon ik in Texas en krijg ik geen sneeuw haha.
Als de 2025 service cover met de NACA scoop uitwisselbaar is met de oude service cover, zou dat ideaal zijn.
De kanaal op de 23-24 onderbak is niet echt een scoop en lijkt geen winterslop te verzamelen.

Bedankt, maar ik aarzel een beetje vanwege het gebrek aan informatie op de pagina 42611-12F10 en zo'n gekke beschrijving en geen afbeelding. Hoe kan men dit onderdeelnummer verifiëren?
Wacht een paar maanden nadat het voertuig uitkomt, dan werkt Toyota de website bij met vervangings-/reparatieonderdelen. Ik geloof dat alle onderdeelnummers hier op dit moment niet beschikbaar zijn. Rond mei 2025 zouden de onderdeelnummers op de website van Toyotaparts moeten beginnen te verschijnen.

@KanmuriDavid, bedankt voor alle info, het lijkt erop dat er meer onderdelen zijn veranderd naarmate we dieper in de schema's doken. Het was anders om een paar bouten te vervangen om de 24-upgrade te doen, maar dit is een heel ander verhaal. Op dit punt zou het beter zijn om bij de 23 of 24 te blijven zoals we nu spreken en het misschien in te ruilen voor de final edition als de tijd daar is.

Discussion starter · #56 ·
@KanmuriDavid, bedankt voor alle info, het lijkt erop dat er meer onderdelen zijn veranderd naarmate we dieper in de schema's duiken, het was anders om een paar bouten te vervangen om de 24-upgrade te doen, maar dit is een heel ander verhaal, op dit moment zou het beter zijn om bij de 23 of 24 te blijven zoals we spreken en het misschien te verruilen voor de final edition als de tijd daar is.
Al met al denk ik niet dat veel van deze must-haves zijn, behalve de bevestiging van de draagarm en de ducting van de tussenbak.

Ik ben van plan om die twee en de herziene bouten voor dit jaar te halen. De rest kan door de aftermarket worden aangepakt.

Ik hoop echt dat het niet te veel werk is om de HUD toe te voegen, want het is het enige '25-ding dat ik wil.
Als het vervangen van het hele dashboard, de voorruit en het toevoegen van de HUD en de bedrading (mogelijk met een nieuwe sub-harnas) niet als te veel werk klinkt lol.

41 - 60 of 224 Posts