Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Op zoek naar een uitlaat die drone elimineert

1K views 12 replies 7 participants last post by  ayoitbephil  
#1 ·
23 GRC Circuit Edition. Ik ben op zoek naar een uitlaat om mijn drone te verminderen. Momenteel heb ik een standaard downpipe, een sxth element midpipe en een standaard uitlaat. Drone is erg luid bij lagere toerentallen en snelheden. Suggesties zouden geweldig zijn. Neigt naar de AWE touring, maar ben niet vastgelegd.

#2 ·
De achterste helft gaat drone niet oplossen. Zet een resonator in de middelpijp. Iemand hier had goede resultaten met de Borla universal en misschien Vibrant.

Ik heb 2 resonatoren in mijn systeem, één in het midden (Megan) en een tweede in het midden-achter (Remark). Het is behoorlijk luid met de klep open en zal het autoalarm van de vrouw activeren bij een koude start. Normaal rijden in het gesloten klepgebied is dronevrij en gemakkelijk onopvallend.

#3 ·
De achterste helft gaat drone niet oplossen. Zet een resonator in de middelpijp. Iemand hier had goede resultaten met de Borla universal en misschien Vibrant.

Ik heb 2 resonatoren in mijn systeem, een in het midden (Megan) en een tweede in het midden-achter (Remark). Het is behoorlijk luid met de klep open en zal het autoalarm van de vrouw activeren bij een koude start. Normaal rijden in het gesloten klepgebied is dronevrij en gemakkelijk onopvallend.
Begrepen. Goed om te weten.

#5 ·
Uit nieuwsgierigheid, als je de standaard uitlaat hebt, zou het dan helpen om gewoon de centrale klep te overbruggen (mogelijkheid om handmatig open/dicht te regelen) met een kleine investering? Ik heb een '25 en door hem in ECO (klep dicht) te zetten, wordt er veel drone bij lage snelheden en stoplichten weggenomen. (Voor zover ik weet is de ECO-modus en de kleprelatie niet hetzelfde tussen 23/24 en 25)

#6 ·
Uit nieuwsgierigheid, als je de standaard uitlaat hebt, zou het dan niet helpen om gewoon de centrale klep te overbruggen (mogelijkheid om handmatig open/dicht te bedienen) met heel weinig investering? Ik heb een '25 en door hem in ECO (klep dicht) te gooien, wordt er veel drone bij lage snelheden en rode lichten weggesneden. (Volgens mij is de ECO-modus en de kleprelatie niet hetzelfde tussen 23/24 en 25)
Het probleem is dat er momenteel geen standalone override is die handmatige bediening van de klep mogelijk maakt.

Er is de GRC Exhaust Buddy en HKS(?) klep eliminators waarmee je de klepaandrijving kunt verwijderen zonder CEL te activeren. Natuurlijk zou je dan de klep handmatig kunnen openen of sluiten met een of ander gefabriceerd mechanisch systeem, maar dat zou geen on-the-fly aanpassing zijn.

De enige uitlaat waarvan ik momenteel weet dat deze elektronische aanpassing heeft, is het Fi valvetronic system.

#8 ·
Laat een uitlaatshop een resonator op de middelpijp lassen, direct achter de katalysator. Toen ik dat deed, was de drone verdwenen!

Mijn eerste zet was een HKS-uitlaat, omdat ik dacht dat het verwijderen van de klep zou helpen (ook stond er in de beschrijving dat hij stil was in de stad), maar het toevoegen van de resonator was de truc die het deed
Bedankt voor de hulp!

#11 ·
Uiteindelijk de AWE touring uitlaat gekocht en geĂŻnstalleerd en hij klinkt geweldig! Geen drone, maar al het andere is veel luider (kan goed of slecht zijn, afhankelijk van de locatie). 10/10 aanbeveling!