Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Is de kentekenplaat achteraan echt zo slecht gemonteerd?

467 views 6 replies 6 participants last post by  slicktrd  
#1 ·
Dus mijn kenteken kwam gisteren aan en ik heb het meteen geïnstalleerd. Bij het verwijderen van het tijdelijke kenteken kreeg ik de kans om volledig te inspecteren hoe het kenteken is gemonteerd en... WTF?

Gebruikt het echt maar twee schroeven die in het plastic van de achterbumper zijn gedraaid? Het lijkt erop dat er aan weerszijden van de schroefgaten goede montagegaten zijn, maar die zijn te breed voor een standaard Amerikaans kenteken om op te monteren. En dan bungelt het kenteken aan de onderkant een beetje rond? Dit voelt prutswerk. Heeft mijn dealer dit verpest of is de oplossing van Toyota echt zo slecht?

#2 · (Edited)
Mijn kenteken kwam gisteren aan en ik heb het meteen geïnstalleerd. Het verwijderen van de tijdelijke kentekenplaat gaf me de kans om precies te inspecteren hoe de plaat is gemonteerd en... WTF?

Gebruikt het echt maar twee schroeven die in het plastic van de achterbumper zijn gedraaid? Het lijkt erop dat er aan weerszijden van de schroefgaten correcte montagegaten zijn, maar die zijn te breed voor een standaard Amerikaanse kentekenplaat om op te monteren. En dan bungelt de plaat aan de onderkant een beetje rond? Dit voelt prutswerk. Heeft mijn dealer dit verpest of is de oplossing van Toyota echt zo slecht?
Ik heb een adapter voor de kentekenplaat aan de achterkant gekocht bij een Etsy-verkoper. Deze wordt met bouten en moeren in de montagegaten van de bumper geschroefd en heeft twee extra schroefdraadgaten voor kentekenplaten volgens de Amerikaanse standaard.

Ik heb ook deze kentekenplaathouder gekocht:

Ze werkten absoluut geweldig samen!

#3 ·
Ik was ook niet onder de indruk. Ik heb het vermoeden dat die gaten bedoeld zijn voor een andere beugel of iets dergelijks dat gewoon niet met de auto is uitgebracht. Ik heb 4 gaten geboord die overeenkwamen met de afstand van de plaat, en rubberen expansiegrommets en roestvrijstalen 6 mm inbusbouten gebruikt.