Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
41 - 60 of 93 Posts
Ging door met de Marsh1-hoorns en het harnas en ze zijn geweldig. Ik heb een paar video's gemaakt van voor- en na-geluiden, ik kan alleen niet uitvogelen hoe ik de video's moet plaatsen.
Veel luider dan standaard en ook een veel betere toon en niet het standaard meep-meep roadrunner-geluid lol

Heb net de Hella dual air horn upgrade gedaan, wauw, nu is het SUV-niveau toeteren! Ik besefte niet dat het air-niveau was totdat ik het installeerde. Nu kan ik de claxon daadwerkelijk horen...

De set hieronder had verder niets nodig (d.w.z. aarde) behalve een extra 10 mm bout, ring, moer van Auto Zone om de tweede claxon aan de andere kant van het frame te monteren.

Hella Dual Horns

Splitkabel voor OEM-aansluiting

De beste upgrades zijn toch degenen die goedkoop worden gedaan, toch?

Heb vandaag ook de hella-hoorn upgrade gedaan. Heb je de beugel verwijderd die de rechter hoorn vasthoudt? Het brengt ze allebei op hetzelfde niveau, tenminste..
De beste upgrades zijn degene die goedkoop gedaan worden, toch?
Haha, absoluut meneer. Goedkope DIY-mods zijn mijn speciale momenten op zondagochtend.

Ik heb de beugel die de OEM-puny hoorn vasthield verwijderd, ja, maar ik heb hem uiteindelijk aan de andere kant gebruikt met de tweede hoorn, waar hij een beetje helpt om hem platter tegen het boutgat te leggen.

Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de traditionele Italiaanse dubbele claxons, en heb nog steeds een originele set van vroeger. Voor mijn huidige auto's gebruik ik de set van Harbor Freight, omdat ze vrijwel identiek klinken. Olie de compressor eens per jaar of zo, gebruik ze af en toe om de schoepen in de compressor vrij te houden.

Ik heb ze gemonteerd op een enkel stuk aluminium platte stang achter de grill. Ze geven een sterke, maar beleefde herinnering.

U, mijnheer, bent een hoornkenner!

Ben altijd gecharmeerd geweest van de traditionele Italiaanse dubbele claxons, heb nog steeds een originele set van vroeger.
Voor mijn huidige auto's gebruik ik de set van Harbor Freight, omdat ze bijna identiek klinken. Olie de compressor ongeveer een keer per jaar en gebruik ze af en toe om de schoepen in de compressor vrij te houden.

Ik heb ze gemonteerd op een enkel stuk aluminium platte stang achter de grille. Ze geven een sterke, maar beleefde herinnering.

Ik heb onlangs gekeken, en omdat de originele Fiamm Fiat luchthoorns werden gedeeld met Ferrari's, zijn de epay-prijzen nu waanzinnig.
Vroeger kon je ze voor $10 van de sloop halen, lol.

HF is een veel betere optie.

Ik hou wel van de meer tamme toon die ze hebben, hier in de buurt (Pacific Northwest) schieten mensen elkaar neer voor het gebruik van een claxon!

Grappig hoornverhaal, jaren geleden reed ik met mijn oude '92 Corolla op een verhoogd deel van een snelweg toen een onoplettende bestuurder net begon over te hellen naar mijn rijstrook voor me. Op dat exacte moment toeterde een trein in de rangeerwerf beneden, het was behoorlijk luid. De slordige bestuurder schoot onmiddellijk terug in zijn rijstrook...

Ik heb onlangs gekeken, en omdat de originele Fiamm Fiat luchthoorns werden gedeeld met Ferrari's, zijn de epay-prijzen nu waanzinnig.
Vroeger kon je ze voor $10 van de sloop halen, lol.

HF is een veel betere optie.

Ik hou wel van de meer tamme toon die ze hebben, hier in de buurt (Pacific Northwest) schieten mensen elkaar neer voor het gebruik van een claxon!

Grappig hoornverhaal, jaren geleden reed ik met mijn oude '92 Corolla op een verhoogd deel van een snelweg toen een onoplettende bestuurder net begon af te drijven naar mijn rijstrook voor me. Op dat exacte moment toeterde een trein in de rangeerwerf beneden, het was behoorlijk luid. De slordige bestuurder schoot onmiddellijk terug in zijn rijstrook...
Ja, dat hoor ik, veel dagdromerige bestuurders in zonnig socal ook. Ik ben over het algemeen sowieso een defensieve bestuurder, ik scan over het algemeen naar idiotie op de wegen, je weet gewoon nooit met welk niveau idioot je op de weg te maken hebt :LOL:

Degene die ik over het algemeen opmerk, is de rijstrookdrifter = enorme SUV-bestuurder die aan het sms'en is of gewoon niet weet hoe te rijden.

Ik vind de claxon in mijn Tacoma goed, ik weet niet waarom Toyota die claxon niet gewoon in het hele assortiment kan gebruiken. Deze kleine, nietige claxon is beschamend.
Beschamend is een understatement! Waarschijnlijk een van die dingen waar het GR / Sakimoto San-ontwikkelingsteam geen geld aan wilde uitgeven, vooral omdat het maar een paar gram gewicht zou toevoegen, hetzelfde geldt voor een robuuster geluidssysteem. Eerlijk gezegd, mijn Gen 4 Prius heeft een geweldige claxon en een geweldig geluidssysteem (niet eens JBL, er is zelfs bas achterin!).

Heb mijn standaard "meep meep" claxon vervangen door de Hella claxons die iemand anders een tijdje geleden heeft gedaan. De nieuwe claxons zijn laag en luid!! Alleen al de toename in decibel is ENORM. Klinkt als een claxon van een BMW, Infiniti, Audi, etc, etc. Een paar dingen die me opvielen tijdens de installatie:

1. Het enige wat je hoeft te doen om toegang te krijgen tot de claxons is de plastic clips te verwijderen, om de plastic afdekking boven het voorste grille-gedeelte in de motorruimte te verwijderen. Dan gewoon een 12 mm bout om de originele claxon te verwijderen. Dat is alles.
2. De claxons werken niet als ze niet op de auto zijn vastgeschroefd, omdat ze geaard moeten worden. Ik gaf het bijna op met het installeren van de nieuwe claxons omdat ik dacht dat ze niet werkten totdat ik dit besefte...
3. De originele, rechtlijnige, in carrosseriekleur gespoten beugel waarop de OEM claxon is gemonteerd, is nodig bij het monteren van twee dual-tone Hella claxons op dezelfde plaats, omdat de standaard plastic airbox trechter ding hierboven de ruimte nodig heeft.
4. Ik heb gemerkt dat sommige mensen een gat hebben geboord aan de andere kant van de motorruimte, om de tweede claxon te monteren, maar dit zou aanzienlijk meer inspanning vergen om de claxons op deze manier te monteren. Ik heb gewoon beide claxons gemonteerd met behulp van de originele 12 mm bout van de oem claxon op dezelfde plaats. Je kunt de nieuwe claxons nauwelijks van voren zien. De originele claxon was op dezelfde plek zichtbaar, dus dingen waren toch al nooit visueel symmetrisch van voren.

Als je een snelle aanpassing aan je claxons wilt doen, is het een eenvoudige klus van 15 minuten en ongeveer $45 aan onderdelen van Amazon. Je hebt alleen de Toyota Hella claxons en een Toyota specifieke bedradingssplitter nodig die je aansluit op de plek waar je de originele claxon losklikt. Het andere uiteinde van de kabelboom wordt dan gesplitst en rechtstreeks op elke claxon aangesloten met de Toyota specifieke clip die op de Hella claxons is ingebouwd. Zo simpel is het. Oh, ik heb ook gewoon de speling in de kabels van de bedradingsboom vastgebonden aan de montagebeugels die op de claxons zijn ingebouwd. Werkt geweldig!

Ik heb onlangs de sprong gewaagd en besloten om mijn claxonspel te verbeteren. Het resultaat? Een assertievere en meer aandacht trekkende claxon die een hele nieuwe dimensie toevoegt aan mijn rijervaring. Dus, je denkt erover om je claxon te upgraden, en ik heb wat inzichten om te delen, vooral als je in een standaard Corolla Hatch rijdt.

Ik heb onlangs met de mijne geknutseld, en hier is de primeur: de Ryobi Train Horn Gun zou je geheime wapen kunnen zijn voor die extra 'oomph' in de claxondivisie.

Wat ik er zo geweldig aan vind, is hoe hij perfect in de standaard CHB-opstelling past. Geen grote revisies nodig; het is als een handschoen! De installatie was een fluitje van een cent, wat een grote overwinning is als je geen doe-het-zelf-expert bent.

Mijn mijne is geüpgraded. Dag en nacht verschil. Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen ONMIDDELLIJK moet upgraden lol. Ik ben een beetje geïrriteerd over het geld dat ik aan het "harnas" heb besteed, hoewel het letterlijk het meest eenvoudige en goedkope ding is om te maken... Stom van me
Image

Leuke opstelling. Zou je onderdelen/installatie details kunnen delen?
Ik had de meeste dingen die ik nodig had, dus ik zal mijn best doen om het voor je uit te leggen.

Horens zonder relais: Amazon.com
14 gauge draad: Amazon.com

Het eerste wat je wilt doen is de claxons monteren. De claxon aan de passagierskant vereist het maken van een gat met een lange boor. Ik ben vergeten welke maat boor ik heb gebruikt, maar hij hoeft alleen maar groot genoeg te zijn om de bouten te passen die je gebruikt om de claxons vast te zetten. Wees gewoon uiterst voorzichtig bij het boren van het gat. Je moet de boor door de grill aan de linkerkant van het Toyota-embleem laten komen.

Ik heb een aangepaste kabelboom gemaakt met een stuk trekdraad om de lengte van de draad die ik nodig had te meten. Je hebt vier 16-14 gauge vrouwelijke spade-connectoren nodig (uiteinden die op de claxons en aarde worden aangesloten), één 12-10 gauge mannelijke spade-connector (twee draden van de claxons verbonden met één connector en aangesloten op de fabriekskabelboom/voeding), krimpkous en roestvrijstalen bouten + borgringen + ringen (om de claxons te bevestigen).

Niet veel aan eerlijk gezegd. Super eenvoudige bedrading. Ik wilde dat het er zo schoon mogelijk uitzag, daarom koos ik voor zwarte draad en wees ik de claxon-aansluitingen naar beneden, zodat ik de bedrading kon verbergen.

Succes!

41 - 60 of 93 Posts