Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Downpipes

772 views 12 replies 5 participants last post by  NJ GRC  
#1 ·
Zijn downpipes de moeite waard? Zo ja, welk merk?

#3 ·
Om wat specifieker te zijn…

Ik wil ook een downpipe toevoegen. Ik heb de Eventuri inlaat en CSF intercooler toegevoegd. Ik wil geen krankzinnig luide setup en drone is iets dat ik wil verminderen. Ik ben wel van plan om daarna te tunen, maar heb me nog niet volledig gecommitteerd!🧐
Dus, hier zijn een paar dingen waar ik naar kijk, maar zoeken in de uitlaat thread is niet prettig!
1. Ik vind de limit+1 downpipe leuk, evenals de OTL downpipe. Ik wil graag een resonator op de midpipe gebruiken, dus ik neig naar OTL, zodat ik deze zelf kan combineren met een catback die een resonated midpipe bevat, of de standaard midpipe en uitlaat kan behouden.
2. Veroorzaakt het behouden van de standaard uitlaatklepfunctie problemen met tegendruk bij het gebruik van een high flow downpipe?
3. Ik vind de Lachute catback leuk, die ofwel de klepfunctie OEM kan behouden, of de mogelijkheid heeft om een handmatig bediende klep te hebben. De remark quad tip is een andere die er goed uitziet en klinkt. Ten slotte zou de Apexi quad tip met een downpipe me net genoeg grom kunnen geven bij het pushen, maar toch enigszins tam zijn tijdens het cruisen.

HULP!!

Ik heb wat meer info en meningen nodig van degenen die het gedaan hebben, het doen, of een paar antwoorden hebben om me vooruit te helpen!

Bedankt voor het lezen!!

Owen

#4 ·
Voor mij zijn ze het absoluut waard en ik geef mijn mening op basis van de vele turbowagens waarop ik aftermarket downpipes heb gemonteerd, meestal zonder kat, behalve de Cobbs, waarvan de kat een HFC was en 3-4 voet stroomafwaarts aansloot op de catback.
Wat ik heb ervaren in al mijn turbowagens na het vervangen van de downpipes (met of zonder kat) was een veel betere turborespons met minder turbolag, sneller toerental, meer boost, meer merkbaar koppel en meer pk's (alles hierboven).
Helaas kun je ook overboost, magere AFR's en natuurlijk CEL tegenkomen. Voor zover ik vandaag de dag weet, zouden veel tuners zich niet met emissies bezighouden. Als je kiest voor een degelijke HFC met kat, profiteer je waarschijnlijk van snellere spool-up/meer pk/koppel, maar het kost je meer. Ik ben er zeker van dat de tune op de een of andere manier de wastegate kan aansturen en de situatie een beetje kan temmen.

#5 ·
Bijna alle turbomotoren profiteren behoorlijk van een downpipe (zoals letterlijk alle auto's die ik heb gehad minstens 15-20whp hebben gewonnen, koppel hebben toegevoegd en niet veel hebben gekost); de GRC is echter een uitzondering, en het is naar mijn mening een vrij objectief iets, maar ik behandel het in de bovenstaande link.

• Like
Reactions: RAFAGR25
#6 ·
Bijna alle turbomotoren profiteren behoorlijk van een downpipe (zoals letterlijk alle die ik heb gehad minstens 15-20whp/tq hebben gewonnen, de dingen die je noemde, en niet veel kostten); de GRC is echter een uitzondering, en het is een vrij objectief iets IMO, maar ik behandel het in de gelinkte post hierboven.
Voor zover ik begrijp, wordt de turbine van de standaard turbo een beperking lang voordat de downpipe dat wordt. Hetzelfde geldt voor de standaard kleptrein bij hoge boost, hoge toerentallen.

Als je nu een aftermarket turbo zou gebruiken, zou het veel logischer zijn

#10 ·
Ik waardeer alle reacties. Ik begrijp wat een downpipe doet en was duidelijk niet zo specifiek als nodig was, denk ik. Ik ben niet van plan de turbo maximaal te belasten, maar wil gewoon een beetje toevoegen aan wat er al is, met een afstelling die de boost hoog afzwakt, maar wat meer respons in het lage en middenbereik toevoegt. Ik denk ergens in de buurt van 300-310 pk op de wielen, maar het gaat niet om cijfers. Het gaat om de rijeigenschappen. Daarom komen mijn uitlaatvragen vandaan. Eerlijk gezegd, ik vind het niet erg om een paar extra dollars uit te geven om een vrij stromende uitlaat te garanderen, die helpt de motor veilig te houden met betrekking tot tegendruk. Tegelijkertijd ben ik niet van plan een downpipe toe te voegen als deze geen beperking vormt voor mijn doelen. Ik hoop dat dit logisch is.

#11 ·
Inlaat en 92/93 Ecutek-afstelling en je zit direct op 300-310whp. FMIC is een bonus als je geen vermogen wilt verliezen door heatsoak/teruggetrokken timing.