Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
101 - 120 of 513 Posts
Even een update. Ik heb net alle lasergravures en het bouwen van de doos afgerond. Morgen pak ik alles in en print ik labels. Dus voor iedereen die vooraf besteld heeft, verwacht morgen of zaterdagochtend een trackinglink van mij. Ik heb er minder dan 10 over als iemand anders geïnteresseerd is! Bedankt allemaal!
Ik neem er een voor 60A Jeff! Heb een pedaal spacer van je gekocht en hij is perfect. Heb je een DM gestuurd

Vandaag de mijne geïnstalleerd met alleen hellingen onder de voorbanden. De verbetering in schakelgevoel en -aangrijping is direct merkbaar. Geweldig product, Jeff! Dit was mijn OEM-steun - ik gok dat hij er niet zo uit hoort te zien...?
Image

Discussion starter · #103 ·
@Maineiac Blij te horen dat je er tot nu toe van geniet!

Het lijkt er dus op dat het heel gebruikelijk is dat ze er zo uitzien. Ik zou het zeker een ontwerpfout noemen. Zelfs als het zo ontworpen was om aan de onderkant zo gescheiden te zijn, is het een van de redenen waarom er zoveel speling is en ook waarom het veel sneller zal verslechteren dan een massieve bus.

ik heb wel meer dan 6 verschillende momentsleutels, en 3 zijn voor hoog koppel, 150+ tot ik denk meer dan 300ftlbs en gebruik 6 pt impact high load geharde doppen. de grotere momentsleutels maken deze klussen veel gemakkelijker en minder eng. Nog nooit enige torsie op de GR opgemerkt. na het verwijderen van veel subframes ben ik gewend aan de hogere koppelangst en niet zo gemakkelijk van mijn stuk gebracht. Maar die eerste subframe of grote asmoeren waren zeker een pucker factor van 11.

Beginnersvraag, heb geduld met me: ik heb nog nooit meer dan 150 ft/lbs op bokken hoeven aan te draaien, dus een vraag voor de mensen die zeggen dat dit zonder een 2-kolomsbrug riskant is.

Bedoel je dat het riskant is in de zin van (1) niet genoeg koppel kunnen krijgen voordat je de bout begint te strippen? Of (2) je voelt dat de auto onstabiel wordt op bokken...?
Ik heb het op racehellingen gedaan en het voelde helemaal niet riskant aan. Ik zou er geen probleem mee hebben om dit op kriksteunen te doen.

Ik heb de mijne gisteravond geïnstalleerd met de 60A-bus, kostte meer elleboogvet dan ik had verwacht, maar ik heb er echt van genoten op de korte rit naar huis. De auto heeft wat extra NVH bij stationair draaien, maar ik merk er niets van als ik ga rijden.

Zodra ik de OEM-steun verwijderde, verschoof het motorblok een beetje en zorgde ervoor dat de boutgaten niet meer uitlijnden bij het installeren van de nieuwe steun (de OEM-steun zou ook niet uitlijnen, dus het is helemaal geen probleem met de steun). Ik moest een breekijzer gebruiken om het blok een beetje te verschuiven en de gaten uit te lijnen, maar het lukte me zonder hulp van buitenaf. Ik kijk ernaar uit om binnenkort weer meer te rijden!

Discussion starter · #111 ·
@andrewpadg dat is interessant. Ik heb de mijne waarschijnlijk 10 keer vervangen en een paar andere lokale auto's geïnstalleerd en ik heb de motor nog nooit hoeven verplaatsen om mijn gaten op één lijn te krijgen. Het verschuift wel, maar slechts een beetje en ik heb het voertuig zowel waterpas als alleen aan de voorkant opgekrikt.

Heb je alle bouten losgelaten voordat je probeerde de 4 14 mm beugelbouten naar de transmissie met de vingers te starten?

@andrewpadg dat is interessant. Ik heb de mijne waarschijnlijk 10 keer vervangen en een paar andere lokale auto's geïnstalleerd en ik heb de motor nog nooit hoeven te verplaatsen om mijn gaten uit te lijnen. Het verschuift wel, maar slechts een beetje en ik heb het voertuig zowel waterpas als alleen aan de voorkant opgekrikt.

Heb je alle bouten losgelaten voordat je probeerde de 4 14 mm beugel-naar-transmissie bouten met de vingers te starten?
Ja, elke bout was los, misschien is er iets raars met mijn auto. Zodra ik de 4 14 mm bouten verwijderde toen ik de OEM-bevestiging verwijderde, kon ik zien dat deze uit positie was verschoven en het zou net zo vervelend zijn geweest om de OEM-bevestiging terug te plaatsen als het was om de jouwe te installeren. Ik denk dat nu ik eenmaal heb bedacht hoe ik het moet doen, het de volgende keer niet zo moeilijk zal zijn, maar het kostte me een paar uur om het op een parkeerplaats van een autozone te doen haha. Ik had foto's moeten maken, maar dacht er op dat moment niet aan

Ik heb de mijne nu ongeveer een week. Ik heb gemerkt dat de NVH het meest merkbaar is als de motor en transmissie warm zijn met de auto in neutraal. Ik heb ook gemerkt dat als je druk uitoefent op het rempedaal, de meeste NVH verdwijnt.

Er lijkt ook iets meer trillingen te zijn bij het optrekken vanuit stilstand in het dagelijks gebruik, waarbij je er niet vol voor gaat. Het duurde even om eraan te wennen.

Waar de motorsteun voor mij een merkbaar verschil maakt, is bij harde schakelmomenten bij hoge toerentallen. Dagelijks gebruik lijkt minimaal beïnvloed, maar als je de auto flink op zijn staart trapt en schakelt bij/in de buurt van de rode lijn, zijn de schakelmomenten merkbaar scherper dan standaard. Ik ben nog nieuw met het product, dus we zullen zien hoe het zich na een paar honderd kilometer gedraagt (ik heb er tot nu toe ongeveer 160 kilometer mee gereden).

Gisteren de mijne geïnstalleerd. Enkele opmerkingen...

De Delta x pitch mount kwam zeer netjes verpakt en is een mooi stuk gereedschap. De installatie was heel eenvoudig, het moeilijkste was het losmaken van de verticale m16 bout aan het subframe. Mijn 18" breekijzer kon hem losmaken, maar mijn lichaamshouding maakte het een beetje lastig. Een langere breekijzer zou me hier geholpen hebben. Mijn gevoel zegt me dat de bout in de fabriek te strak is aangedraaid, niet ongebruikelijk. Er was een beetje meer trilling met de nieuwe pitch mount, alleen bij stationair draaien, en niet veel meer dan origineel met de 60a bus.

Bij het demonteren van de originele mount zag ik een andere rubberen bus waar de subframebout doorheen gaat. Omcirkeld op de bijgevoegde foto. Maakt niet uit dat dit een ander type pitch mount is, maar de foto was precies waar ik dit kon laten zien. Deze bus lijkt niet veel mee te geven. Maar ik zie een kans om hier een vervanging voor te fabriceren die mogelijk meer stijfheid aan de assemblage zou geven. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met dit onderdeel en het schakelen is zeker strakker.

Discussion starter · #115 ·
Ja, ik ben me bewust van die bus in de montagebeugel. Ik ben bang dat als dat in een stevige beugel wordt veranderd, er veel transmissie-geluid in de cabine zal ontstaan. Ik denk dat een stap verder zou zijn om motorsteunen van hogere duro-poly te creëren die passen bij de kantelsteun. Het is misschien iets om in de toekomst te bekijken 👊😎

Discussion starter · #117 ·
Ik ben het ermee eens. Misschien kan die rubberen bus eruit geperst worden en een poly-bus op zijn plaats worden gezet. Ziet eruit alsof er een pers nodig is.
Ik zal de volgende keer dat ik eronder ben, kijken. Bussen zijn vrij goedkoop en worden geproduceerd zolang ik er 100+ bestel.

Als dit iets is waar mensen in geïnteresseerd zijn, zou ik graag een offerte van mijn leverancier ontvangen om er een paar te laten maken.

@Fushaw bedankt voor je feedback. Zonder twijfel is het grootste voordeel het schakelen bij hoge toeren. Het is absoluut een onderdeel dat meer gericht is op de sportieve ritten of trackdays. Rij je de 60 of 70?

Mijn steun is eerder deze week geleverd, de felroze verpakking maakte het gemakkelijk om tegen mijn vrouw te zeggen dat het een kerstcadeau voor haar was en om niet langer nieuwsgierig te zijn.

De steun lijkt van uitstekende kwaliteit te zijn, ik zal terugkoppelen zodra ik de kans heb om hem na de feestdagen te installeren. Bedankt @CHEEKY GR-E210!

Ik zal er de volgende keer dat ik eronder ben naar kijken. Bussen zijn vrij goedkoop en worden geproduceerd zolang ik er 100+ bestel.

Als dit iets is waar mensen in geïnteresseerd zijn, zou ik graag een offerte van mijn leverancier willen ontvangen om er een paar te laten maken.

@Fushaw bedankt voor je feedback. Zonder twijfel is het grootste voordeel het schakelen bij hoge toerentallen. Het is absoluut een onderdeel dat meer gericht is op de sportieve ritten of trackdays. Rijdt u de 60 of 70?
Ik rijd de 60a omdat deze auto waarschijnlijk voorlopig niet op het circuit zal komen...

Ik zal er de volgende keer dat ik eronder ben naar kijken. Bussen zijn vrij goedkoop en worden gemaakt zolang ik er 100+ bestel.

Als dit iets is waar mensen in geïnteresseerd zijn, zou ik graag een offerte van mijn leverancier willen ontvangen om er een paar te laten maken.

@Fushaw bedankt voor je feedback. Zonder twijfel is het grootste voordeel het schakelen bij hoge toeren. Het is zeker een onderdeel dat meer gericht is op de sportieve ritten of racedagen. Rij je de 60 of 70?
geen idee.

Het is de rode haha. Ik weet niet meer wat ik besteld heb

101 - 120 of 513 Posts