Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner
61 - 80 of 513 Posts
Oké, ik heb twee tanks benzine verbruikt sinds ik de steun met de 70a-bus heb geïnstalleerd, dus ik kan gerust zeggen dat ik meer dan 500 mijl heb gereden. Ik heb de auto veel meer gereden dan ik normaal zou doen, alleen om de 500 mijl snel achter de rug te hebben, en hier is mijn feedback specifiek voor de 70a-businzet. Toen ik de steun met de 70a voor het eerst installeerde, was de NVH zeer, zeer significant, zoals ik in mijn bericht zei toen ik hem voor het eerst installeerde. De bus breekt iets in als je de 250-300 mijl bereikt, maar daarna verandert hij nauwelijks meer. De trillingen zijn zeer merkbaar bij lagere toerentallen tussen, zeg maar, 1000-2200 toeren. Als je rijdt, voelt de bus goed aan en ik vond het gevoel van de auto erg prettig, maar zodra het toerental daalt, zijn de trillingen er. Ik merkte dat ik mijn manier van rijden een beetje veranderde om de trillingen te verminderen. Stel bijvoorbeeld dat ik een zijstraat inreed, dan schakelde ik een versnelling lager dan normaal om het toerental te verhogen en de trillingen te verminderen. Afgelopen zondag stond ik op de Southern State Parkway vast in zeer druk verkeer en het kostte me letterlijk 35-40 minuten om 3 afritten te bereiken. Het verkeer reed letterlijk 5-8 mijl per uur en de trillingen in de auto waren bij die snelheid echt heel erg. Ik ben er zeker van dat de 70a geweldig zou zijn voor gebruik op het circuit, want ik vond het erg prettig als ik snel reed, maar het zijn alleen de lagere toerentallen waar de 70a echt moeilijk is, althans voor mij, gewoon vanwege de grote toename van de trillingen in de auto. Ik heb de 70a een kans gegeven en ik hoopte dat hij echt zou kalmeren, maar ik ga hem dit weekend moeten vervangen door de 60a-bus.

Discussion starter · #63 ·
@Audiowerksnyc bedankt dat u de tijd heeft genomen om ons uw feedback te geven en ik bedank u ook voor het verdragen van de hardheid die u heeft ervaren met de 70A, zolang u dat deed. Het zijn gegevens die me zullen helpen om anderen nauwkeuriger te informeren over de verschillen die dit chassis ervaart met de hogere Duro.

Van deze eerste batch van 50 die zijn verzonden, hebben 30 mensen de 70A-bus gekozen, samen met de 60A. Ik heb geen exacte telling van hoeveel van die mensen ervoor hebben gekozen om de 70A te installeren, maar ik heb feedback van 8 mensen. 3 van de 8 hebben een vergelijkbare ervaring gehad als u en de andere 5 niet.

Dit bevestigt mijn theorie dat het productieproces van ons chassis variatie veroorzaakt in acceptabele resonantiefrequenties van chassis tot chassis. In tegenstelling tot traditionele productie worden onze auto's geassembleerd op één mal waar alle versteviging wordt voltooid en vervolgens met lasers wordt gescand zodat de robot weet waar hij onze ophanging moet monteren. Het is dus logisch waarom het voor sommige mensen goed werkt en anderen drastische NVH ervaren. Het is in zekere zin een loterij.

Om toe te voegen, ik heb geen enkele persoon horen klagen over NVH-problemen met de 60A, inclusief iemand die is overgestapt van de 70A vanwege de hardheid. Ik kijk ernaar uit om uw feedback te horen zodra u het heeft omgewisseld. Als u om welke reden dan ook nog steeds ontevreden bent, laat het me dan weten en ik stuur u een retourlabel en geef u een terugbetaling 👊😎

Oké, dus ik heb twee tanks benzine verbruikt sinds ik de steun met de 70a-bus heb geïnstalleerd, dus ik kan gerust zeggen dat ik meer dan 500 mijl heb gereden. Ik heb de auto veel meer gereden dan ik normaal zou doen, alleen om de 500 mijl snel achter de rug te hebben, en hier is mijn feedback specifiek voor de 70a-businzet. Toen ik de steun voor het eerst installeerde met de 70a, was de NVH zeer, zeer significant, zoals ik in mijn bericht zei toen ik hem voor het eerst installeerde. De bus breekt iets in als je de 250-300 mijl bereikt, maar daarna verandert hij niet veel meer. De trillingen zijn zeer merkbaar bij lagere toerentallen tussen, ik zou zeggen, 1000-2200 toeren. Als je rijdt, voelt de bus goed aan en ik vond het gevoel van de auto erg prettig, maar zodra het toerental daalt, zijn de trillingen er. Ik merkte dat ik mijn manier van rijden veranderde om de trillingen te verminderen. Stel bijvoorbeeld dat ik een zijstraat inreed, dan schakelde ik een versnelling lager dan normaal om het toerental te verhogen en de trillingen te verminderen. Afgelopen zondag stond ik op de Southern State Parkway vast in zeer druk verkeer en het duurde letterlijk 35-40 minuten om 3 afritten te bereiken. Het verkeer reed letterlijk 5-8 mijl per uur en de trillingen in de auto waren bij die snelheid echt heel erg. Ik weet zeker dat de 70a geweldig zou zijn voor gebruik op het circuit, omdat ik het erg prettig vond als ik snel reed, maar het zijn alleen de lagere toerentallen waar de 70a echt moeilijk is, tenminste voor mij, gewoon vanwege de grote toename van trillingen in de auto. Ik heb de 70a een kans gegeven en ik hoopte dat hij echt zou kalmeren, maar ik ga hem dit weekend moeten vervangen door de 60a-bus.
Ik ben vorige week overgestapt op de 70a en de trillingen zijn niet zo erg voor mij, maar zeker een toename. De 60a bleef zachter worden tot 1000 mijl, vooral na wat sportief rijden op de Dragon. Het zou nog beter kunnen worden. Ik zal een update plaatsen als ik de 70a goed heb ingereden. Veel hiervan is waarschijnlijk gewoon een kwestie van voorkeur.

Discussion starter · #65 ·
Rijgewoonten kunnen de inrij-kilometers zeker versnellen of vertragen. Mijn schatting van het inrijden is slechts een schatting. Ik kwam op het getal door het lezen van beoordelingen van pitch mount installaties op Non-GR E210's. Sommigen hebben gezegd dat het tot 1000 mijl duurde voordat ze de uiteindelijke NVH opmerkten. Ik heb een geschatte 500 mijl gezet met de gedachte dat we wat vaker zullen hoonen en aangezien ons chassis stijver is, zou het sneller moeten inrijden.

Jammer genoeg kan ik geen persoonlijke ervaring geven, want met de 60/70/80 heb ik nog geen NVH ervaren die me zou tegenhouden om er dagelijks mee te rijden. Dus ik vertrouw echt op feedback van jullie.

Nogmaals bedankt aan jullie allemaal voor het meedoen en als iemand niet tevreden is met de voordelen, neem dan contact op.

Bedankt voor alle feedback iedereen!

Het is moeilijk te weten welke waargenomen trilling acceptabel zou zijn, dus subjectief. Ik denk dat ik bereid ben meer te tolereren dan de meesten, aangezien ik duidelijk de voorkeur geef aan prestatieauto's.

Ik veronderstel dat alle durometer bus-upgrades een merkbare prestatieverbetering zijn ten opzichte van de OEM-slordigheid. Persoonlijk twijfel ik tussen 60a en 70a...

Bedankt voor alle feedback iedereen!

Het is moeilijk te weten welke waargenomen trilling acceptabel zou zijn, dus subjectief. Ik denk dat ik bereid ben meer te tolereren dan de meeste mensen, aangezien ik duidelijk de voorkeur geef aan prestatieauto's.

Ik veronderstel dat alle durometer bus-upgrades een merkbare prestatieverbetering zijn ten opzichte van de OEM-slordigheid. Persoonlijk twijfel ik tussen 60a en 70a...
Ik denk dat je het hier op de spijker slaat. Ik gebruik de 80A-bus en vind de NVH prettig, ook al neemt de hardheid af. Ik kan nu veel beter zien wat de auto doet dan voorheen.

@Audiowerksnyc bedankt dat je de tijd hebt genomen om ons je feedback te geven en ik bedank je ook voor het verdragen van de hardheid die je hebt ervaren met de 70A, zo lang als je deed. Het zijn gegevens die me zullen helpen anderen nauwkeuriger te informeren over de verschillen die dit chassis ervaart met de hogere Duro.

Van deze eerste batch van 50 die zijn verzonden, hebben 30 mensen de 70A-bus gekozen samen met de 60A. Ik heb geen exacte telling van hoeveel van die mensen ervoor hebben gekozen om de 70A te installeren, maar ik heb feedback van 8 die dat wel hebben gedaan. 3 van de 8 hebben een vergelijkbare ervaring gehad als jij en de andere 5 niet.

Dit ondersteunt mijn theorie dat het productieproces van ons chassis variatie veroorzaakt in acceptabele resonantiefrequenties van chassis tot chassis. In tegenstelling tot traditionele productie worden onze auto's gemonteerd op een mal waar alle versteviging wordt voltooid en vervolgens met lasers wordt gescand zodat de robot weet waar hij onze ophanging moet monteren. Het is dus logisch waarom het voor sommige mensen goed werkt en anderen drastische NVH ervaren. Het is in zekere zin een loterij.

Om toe te voegen, ik heb geen enkele persoon horen klagen over NVH-problemen met de 60A, inclusief iemand die overstapte van de 70A vanwege de hardheid. Ik kijk ernaar uit om je feedback te horen zodra je hem hebt verwisseld. Als je om welke reden dan ook nog steeds ontevreden bent, laat het me dan weten en ik stuur je een retourlabel en geef je een terugbetaling 👊😎
Geen probleem. Ik wilde gewoon eerlijke feedback kunnen geven nadat de bus was ingereden. Het zou niet eerlijk zijn om te zeggen dat de bus te hard is zonder hem daadwerkelijk een behoorlijk aantal kilometers te hebben gebruikt en om het nog eens te herhalen. Ik heb geen probleem met de bus als ik daadwerkelijk rijd en met snelheid beweeg, het is de trilling bij lage snelheid en lage toeren die te veel voor me is. Eén ding dat ik in mijn eerdere feedback vergat te vermelden, was dat ik merkte dat de 70a iets leek te verzachten als het warmer was dan koud. We hadden bijvoorbeeld een paar ongewoon warme dagen waar ik woon op Long Island en toen ik die week 's nachts werkte, reed ik de auto rond 14.30-15.00 uur naar mijn werk en het was warm buiten, dus de bus leek iets zachter te zijn en toen ik om 1 uur 's nachts van mijn werk vertrok, was het koud buiten en de bus leek weer zijn normale stijfheid te hebben. Het punt is dat mensen in warmere klimaten misschien betere ervaringen hebben dan ik in NY, waar het nu de winterperiode ingaat.

Discussion starter · #73 ·
Ik heb de bestelling voor de volgende batch al geplaatst. Hij vertelde me dat de levertijd ongeveer 2 weken is. Dan moet ik nog zandstralen, anodiseren en als laatste lasergraveren. Dat duurt allemaal ongeveer 1 week.

Mijn beste gok is dat ik de bestellingen van de volgende batch in de eerste week van december zal verzenden.

Geen druk op wie dan ook, maar als je wilt pre-orderen en een allocatie wilt vastleggen, kan dat. Er staan al 10 op die lijst en deze batch is van 25 kits.

Stuur me een DM als je geïnteresseerd bent 👊😎

Ik sta op de lijst! Erg enthousiast! Hoe meer ik in de auto rijd en me er prettig bij voel, hoe meer ik hem wil pushen en sneller wil schakelen. Ik denk dat ik het gevoel krijg dat de motor/transmissie in de wieg wiebelt onder belasting - het zal fijn zijn om dat met de nieuwe steun te verstevigen.

Oké jongens, eerder vandaag heb ik de montage-inzet gewijzigd naar de 60a en zelfs niet ingereden is de vibratie veeeeeel minder dan de 70a. Ik heb ongeveer 80 kilometer met de auto gereden en tot nu toe gaat het goed. De NVH is nu veel redelijker en naar mijn bescheiden mening is de 60a de beste optie voor dagelijks gebruik. Eén ding dat ik wil vermelden als bijwerking van de hevige vibratie met de 70a-inzet, is dat de achtervleugel tegen de achterklep rammelde toen ik mijn oprit opreed. Ik merkte dit alleen op bij het achteruitrijden op de oprit, omdat ik op een lichte helling sta. Dit probleem is hoogstwaarschijnlijk alleen van toepassing op de Circuit Edition-vleugel. Ik heb de 4 10 mm bouten aan de zijkant van de achterklep die de zijkanten van de vleugel vasthouden, verwijderd en ik heb twee neopreen ringen als afstandhouders geplaatst tussen het onderste deel van de vleugel en het bevestigingspunt van de achterklep. De vleugel lijkt alleen aan de bovenkant vulling of schuim te hebben, dus de onderste "punten" liggen op het glas. De 4 bouten hebben blauwe loctite erop, dus als jullie dit moeten doen, voeg dan wat loctite toe als je de bouten terugplaatst.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Die neopreen ringen zijn erg handig en Toyota gebruikt ze overal op mijn Tundra op de deurpaneelclips, een ander gebied dat gevoelig is voor piepen. Goede fabrieksstijl oplossing die u daar hebt toegepast.

Die neopreen ringen zijn erg handig en Toyota gebruikt ze overal op mijn Tundra op de deurpaneelclips, een ander gebied dat gevoelig is voor piepen. Goede fabrieksstijl oplossing die u daar hebt gebruikt.
Bedankt, nee, helaas werk ik niet voor Toyota. Ik gebruik die ringen de hele tijd. Ze komen goed van pas.

61 - 80 of 513 Posts