Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

Betere rit op Annex-vering…

5.4K views 14 replies 7 participants last post by  kpoon  
#1 ·

Als iemand hier de Annex fast road schroefset heeft geïnstalleerd, ben ik geïnteresseerd om te weten of je er tevreden mee bent.

Ik ben vooral geïnteresseerd in een betere rijervaring. De auto niet verlagen.

Bedankt.

#2 ·
Ik vind de mijne leuk, heb de mijne al ongeveer 6 maanden en geen grote klachten over de rit. Ik had wat kleine problemen met hun installatie-instructies, die niet zo diepgaand waren als ze zouden kunnen zijn, maar ze hebben ze misschien bijgewerkt. Ik wou ook dat ze nog een borgring op de achterkant hadden, gelast aan de montagecup. Ik moet een bandensleutel gebruiken als ik de hoogte aanpas. Ik heb ze een bericht gestuurd waarin ik ze liet weten wat ik zocht en een andere veerconstante ingesteld dan de standaard.

#3 ·
Ik vind de mijne leuk, heb de mijne ongeveer 6 maanden en geen grote klachten over de rit. Ik had een paar kleine problemen met hun installatie-instructies, die niet zo gedetailleerd waren als ze zouden kunnen zijn, maar ze hebben ze misschien bijgewerkt. Ik wou ook dat ze nog een borgring op de achterkant hadden gelast aan de montagecup. Ik moet een bandensleutel gebruiken als ik de hoogte aanpas. Ik heb ze een bericht gestuurd en ze laten weten waar ik naar op zoek was en een andere veerconstante ingesteld dan de standaardinstelling.
Welke veerconstante heb je gekozen?

#7 ·
Wat bereikt de zachtere voorkant en de stijvere achterkant precies? Ik zie dat de Annex standaard 6k/8k gebruikt. Bedankt
Welnu, er zijn een aantal dingen die meespelen in de wetenschap ervan. FWD, RWD, AWD. Ze zijn allemaal geveerd op basis van de gewichtsverdeling van voor naar achter en de kleppen van de schokdemper, als het bedrijf dat de opstelling bouwt goed is en niet alleen kant-en-klare rommel maakt. Het idee is dat een FWD stijver is geveerd aan de voorkant dan aan de achterkant, omdat er meer gewicht aan de voorkant zit en de auto daar ook wordt aangedreven, dus een TQ- en HP-aspect. Bovendien is de achterkant in feite lichter en wordt deze rondgesleept.
Nu hebben RWD en AWD de neiging om nog steeds een zwaardere voorkant te hebben dan achter, maar meer gewicht aan de achterkant in vergelijking met FWD. Bovendien wordt de RWD-auto vanaf de achterkant aangedreven.

De wegomstandigheden kunnen hier ook een rol in spelen, evenals het verkrijgen van de juiste veerfrequentie van voor naar achter voor de beste handling. Dat is echter wat geavanceerder.

Daarom zie je meestal een iets zachtere snelheid aan de voorkant versus achter. AWD-auto's en in ons geval kunnen de onze worden geveerd in de richting van een RWD-opstelling, omdat onze gewichtsverdeling dichter bij die van een RWD ligt, ook al drijven we zowel onze voorwielen als onze achterwielen aan. Wat in een offroad-situatie leidt tot sommige verenfabrikanten die 50-50 gaan. Het is interessant dat Ohlins 50-50 is gegaan op onze auto's, zoals ze deden op de GR Yaris en een paar andere ophangingsfabrikanten deden dit ook voor de GRY.

Fabrieksmatig zijn onze veerconstanten 5k voor 6k achter en de Morizo is 5,5 voor 8 achter. Annex koos 6 voor en 9 achter, Ohlins ging, geloof ik, 9 voor en 9 achter. Nu kan een deel hiervan ook worden uitgewerkt met de klep van de demper, aangezien deze een rol speelt. Geen woordspeling bedoeld. Dit is interessant omdat het precies de manier is waarop Ohlins hun opstelling voor de GR Yaris maakte en verschillende andere GR Yaris-ophangingsfabrikanten deden dit ook, terwijl sommigen de zachtere voorkant en de stijvere achterkant deden.

Zoals anderen al hebben gezegd, nemen veel van deze fabrikanten letterlijk de concepten die ze op andere voertuigen gebruiken en passen ze aan op onze voertuigen om ze in onze auto's te laten werken. Dit is niet altijd ideaal.

Soms kiezen kopers verschillende veerconstanten om af te stemmen op hun toepassing, bijvoorbeeld een bepaald circuit of straatgebruik of drag of offroad, enz. De betere fabrikanten besteden daadwerkelijk tijd aan het uitvoeren van schokdemper-dynotests en zorgen ervoor dat de kleppen specifiek zijn voor onze voertuigen en ze dienovereenkomstig veren. Men betaalt meestal meer voor dat soort opstelling.

Dus gezien het feit dat uw standaard voorkant al op 5k staat en de Morizo op 5,5, zou men kunnen zeggen dat hij 5,5 heeft gekozen omdat - en ik gok hierop - hij vond dat 5,5 die voor de Morizo werd gekozen, meer geschikt was voor wat zijn gebruik zou zijn.

Dus bij het kiezen van een opstelling, zoek dan naar de fabrikant die de extra mijl gaat voor ons platform en specifiek voor het platform ontwerpt in plaats van generiek.

In die zin lijkt het erop dat Annex de tijd neemt om het goed te doen, maar dat zou je natuurlijk ook over anderen kunnen zeggen. Totdat mensen het merk kopen en gebruiken, weten we het niet volledig zonder feedback.

#9 ·
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van anderen met de kant-en-klare annex snelle wegen. Net als de OP zou ik erg geïnteresseerd zijn als ze de rijkwaliteit aanzienlijk verbeteren. Ik ben niet op zoek naar verlaging of circuitprestaties.

Savagegeese op YouTube prijst ze in hun nieuwste GRC-video, maar het is moeilijk te zeggen of het verschil groot genoeg is om de prijs te rechtvaardigen.

#12 ·
Op, heb je ooit contact opgenomen?
Dat heb ik gedaan. Ik vroeg of de rijkwaliteit de belangrijkste factor was, of dat hun aanbevelingen zou veranderen…

Hun antwoord:

Ja, dat kan. Ik zou willen weten wat je vindt van de huidige balans en de rol van de auto.

We kunnen zachter gaan dan de standaardinstelling en je een enorme verbetering in rijkwaliteit bieden ten opzichte van de fabriek. Dit kan resulteren in iets meer rol, wat sommige mensen misschien niet willen.

We kunnen ook de standaardwaarden matchen, dit behoudt de huidige rol en handlingdynamiek, maar levert je een veel betere rijkwaliteit op, omdat onze dempers zijn afgesteld voor een betere rijkwaliteit en prestaties ten opzichte van de fabrieksdempers.

Onze standaardinstelling behoudt nog steeds een verbeterde rijkwaliteit ten opzichte van de standaardinstelling, maar we verstevigen de veren een beetje om een waarde te geven die dichter bij die van de GR op de Morizo ligt, voor betere prestaties op het circuit en handlingeigenschappen bij het rijden op gripvollere 200tw-circuitbanden.

#13 · (Edited)
Ik ben terug om te melden dat ik vrijdag met de Annex Fast Road Suspension in een GRC reed en het reed geweldig en de auto voelde getransformeerd aan. Ik lachte toen ik erin reed. Hij was een inch verlaagd. Hij had Rays CE28's die lichter zijn dan de standaard wielen, met Conti contact extreme sport 02's 255/35, racerx short shifter, Eventuri inlaat. RK Titanium uitlaat, ik wilde letterlijk niet stoppen met het rijden in de auto. Ik ga na deze ervaring zeker Annex aanschaffen.

#14 ·
Ik ben terug om te melden dat ik vrijdag met een GRC met de Annex Fast road Suspension reed en het reed geweldig en de auto voelde getransformeerd aan. Ik lachte toen ik ermee reed. Hij was een inch verlaagd. Hij had Rays CE28's die lichter zijn dan de standaard wielen met Conti contact extreme sport 02's 255/35, racerx short shifter, Eventuri inlaat. RK Titanium uitlaat, ik wilde letterlijk niet stoppen met het rijden in de auto. Ik ga zeker Annex halen na deze ervaring.
Geweldig om te horen... na wikken en wegen tussen Annex en Ohlins, heb ik vrijdag mijn Annex bestelling geplaatst. Ik zit ook op Continental ECS02 maar dan met een breedte van 245. Waarschijnlijk krijg ik SPL achterarmen voor camber.