Toyota GR Corolla Forum - Ownership Discussion banner

0 tot 60?

6.1K views 15 replies 11 participants last post by  Rdrcr  
#1 Ā·
Ik vraag me gewoon af wat mensen halen van 0 tot 100 versnelling? Ik heb net 5,19 gedaan, wat ik niet slecht vind 🤷
Image

#9 Ā·
Ik heb deze auto nog niet gelanceerd en ben ook niet van plan dat te doen. Ik heb ook nog niemand op YouTube gezien die deze auto goed heeft gelanceerd, wat ik interessant vind. Terug in '03 reed ik met mijn Evo 8 een 13.2@103 met een 60ft tijd van 1.5-1.6 (meerdere runs allemaal binnen honderdsten) op een volledig standaard auto. De GRC weegt ongeveer hetzelfde terwijl hij ongeveer 30 pk meer levert, dus ik zou aannemen dat ik waarschijnlijk een 12.8-12.9 zou kunnen lopen. 0 tot 60 waarschijnlijk in de mid 4 seconden, zoals 4.6 vrij gemakkelijk als ik niet naar de derde versnelling hoef te schakelen. Ik raad dragracen met awd-auto's niet aan, omdat het slippen van de koppeling bij hoge toerentallen vereist om het goed te doen, het zal je koppeling snel vernietigen, maar het laten slippen zal je transmissie/tussenbak redden in plaats van hem te laten vallen.

#14 Ā·
Ik ben meer dan tevreden om te weten wat de auto kan, gebaseerd op de tests van anderen. Ik heb geen behoefte om de levensduur van mijn koppeling drastisch te verkorten, alleen om het zelf te ervaren, LOL.

60-130 is een veel beter prestatiecijfer... hoewel dit ook een cijfer is waar deze auto erg slecht in zou zijn :LOL:

#16 Ā·
Ik reed een 12.98 @ 105.7 in mijn '05 STi, aangepast met alleen een K&N drop-in filter, JIC Titanium catback uitlaat, achtervleugel verwijdering, Bride race stoelen en ACPT CF aandrijfas op de standaard tune, turbo en downpipe. Het zit allemaal in de lancering. En je moest de koppeling echt laten slippen om de STi te lanceren. Dat deed ik niet vaak.
Mike